Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3022 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28539
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11541)

W? HP? PS? ...poznate rozdiel? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuW? HP? PS? ...poznate rozdiel? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
21.11.2005 15:36

W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Vsimol som si, ze niektori motorajdaci si myslia, ze PS a HP su ekvivalenty. Tak len pre Vasu informaciu:

PS - Pferdestärke - do Slovenciny prekladana ako "kon" - dnes sa pouziva uz minimalne, inak zhodna s jednotkami:
- pk - paardekracht,
- CV - chevaux vapeur,
- ch - chevaux

HP - Horse Power - do Slovenciny prekladana ako "konska sila"

1 HP = 745.69987 W
1 PS = 735.49875 W


21.11.2005 15:38

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

agre a vies PRESNE cislo kolko kw ma 1 kon a opacne?
nasiel som vela zdrojov a v kazdom bolo ine cislo
od 1.3 po 1.38 vratane :'(


21.11.2005 15:50

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

agressor
 Geriatrik 

Ikona

raptor - precitaj si este raz, co som hore napisal a mozno zistis, ze si si mylil "kon" a "konska sila".
Inak
1 konska sila (HP) = 745,69987158227022 W
1 kon (PS) = 735,49875 W

A ak si to nevies prelozit sam, tak Ti to tu preratam :-P 8-) :

1kW = 1,3410220895950279343237855726746 HP
1kW = 1,3596216173039043234267903242528 PS


21.11.2005 15:51

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

DuffGNR
 Edvenčr 

Ikona

1kw je 1.36kona ;-)


21.11.2005 15:53

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

milan3232
 Turista 

Ikona

Pokial sa nemylim, HP je americka jednotka. A ako vsetci vieme, USA maju vsetko najvacsia, aj trpaslika. :-D
Podla mna je to jedno HP ci PS, ja pouzivam na prepocet 1.3. Tie desatiny aj tak nikoho nezaujimaju. Myslite si, ze vyrobca udava presny a pravdivy udaj? Podla mna nie.

Ozaj, kto vie, kde sa mera vykon?
Na klukovke? Na zadnom kolese?
Podla spravnosti by sa mal merat v bode styku pneu s vozovkou - ako na brzde. Vyrobcovia chcu mat tento udaj co najkrajsu (rozumej najvyssi)...
Tu vznika aj rozdiel medzi HP a PS.


21.11.2005 15:56

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

Richardus
 Bahniak 

Ikona

Konecne sa odvazim spytat, chcem vediet:
-aky je rozdiel medzi vykonom a krutiacim momentom, (co presne tie veliciny znamenaju, kde a ako sa meraju)
Diky R.


21.11.2005 16:08

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Richardus - Vykon je praca za cas. Nic viac. Ak chces presnejsie - jedna sa o mieru zmeny kinetickej energie za jednotku casu. Krutiaci moment je nieco ine - jedna sa o skutocnu silu motora - schopnost prekonat odpor. Priznam sa, ze ani ja si neviem celkom dobre predstavit, kde je rozdiel. ...zo vzorcov sa to chape tazko. ;-)

cygno - cerpal som z viacerych zdrojov.
- Matematicke a Fyzikalne tabulky pre stredne skoly (vacsina z vas ich pouzivala v skole)
- en.wikipedia.org/wiki/Pferdest%C3%A4rke
- www.france-property-and-information.com/metric_conversi...
...a este nejake dalsie sajty, ale bohuzial som si ich adresy neulozil. :-~

milan3232 - nooo rozdiel je pri udajoch o vykonoch viditelny. Staci si pozriet viacero stranok a hned sa mozes cudovat, preco je iny udaj pred PS ako pred HP. ;-)

raptor - nehukal som po Tebe, feeesi, tak skus nehukat ani po mne. Ale preratat to je uuplne jednoduche. Rad som to spravil za Teba. ;-)


21.11.2005 16:10

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

milan3232
 Turista 

Ikona

Agree - ked tak pozeram na tie tvoje desatinne miesta, nie si nahodou american? >:-) Aj tak nebudes vediet naspamat viac ako 2 cisla za desatinnou ciarkou... Mozno. A ked ano, divim sa, ake sprostosti si drzis v hlave. :-O

Richardus - obe su to veliciny motora. Jednoducho povedane - vykon udava jeho silu, krutiaci moment jeho pruznost. Obe hodnoty sa vztahuju na otacky. Niekde uprostred medzi oboma otackami lezi minim. bod spotreby. Da sa podla toho urcit, kedy si najsilnejsi na rozbeh, kedy radit hore/ dolu... Vela ludi chce mat hlavne co najvacsi vykon Pmax a na co najvacsi krutak Mkmax zabudaju. Podla mna je Mk dolezitejsi, mal by byt co najplochejsi, aby si mal co najviac Mk k dispozicii pre co najvacsi rozsah otacok a nemusel teda casto radit.


21.11.2005 17:09

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Dobrá debata, hlavne začiatok -

Pferdestärke = kon (???), pokiaľ ma neklame nemčina tak Pferd je Kôň a Stark je sila ( v množnom čísle Stärke).
Aký potom asi je rozdiel od Horse Power? Ak zoberem do úvahy jednotky SI sústavy tak žiadny. Akurát, že angláni majú svoje miery (Inch,...) a tak im to vychádza v koeficiente trochu inak ak prepočítavame milimetre a inche(palce). Už len palec má myslím 25,4 mm (ak v detaile nie sú za tým ešte ďalšie desatiné miesta).

A ešte k tomu kruťaku a výkonu. Krútiaci moment je sila x rameno aspoň tak nás to kedysi učili na strojarine. A nebudem tu rozpiplávať statiku, dynamiku, kinematiku, pružnosť a pevnosť a ostatné fyzikálne vedy. Keďže sa tým neživím ,tak len tak z hlavy to aj tak nevyšijem. Ostatne niekto to tu už celkom dobre popísal (milan 3232).

Akademické debaty si nechajte na skúšku v škole. :-P :-O


21.11.2005 17:47

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

agressor
 Geriatrik 

Ikona

ORTUT - Co sa tyka doslovneho prekladu mas pravdu. Pferdestärke znamena konska sila. Ale slovenske jednotky vykonu su okrem W (mimo ineho ako jedina jednotka vykonu v medzinarodnej tabulke SI !!!) este jednotky "kon", ktory sa znaci ako "HP" a "konska sila", ktory sa znaci ako "PS". Tak sa do mna neobuvaj a pozri sa do tabuliek, ja som to neprekladal. ;-)

A co sa tyka toho rozdielu - no povod je jasny. Ale co s tym chcel vlastne povedat? :-)))


21.11.2005 19:43

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

vlke
 Bahniak 

Ikona

chape sa to dost tazko a vysvetluje este tazsie, zvlast ked tomu enchapes :-D No jediny sposob ako to chapem ja je napr.:porovnaj si sportak ktory ma 200kW a kamion(nakladiak) ktory ma tiez 200kW kde sportak bude mat krutak 250Nm pri 6000 ot./min a kamion(nakladiak) 700Nm pri 1500 ot./min. Zakvac za obidve 10 tonovy prives a divaj co sa bude diat :-D
Neni to idealny priklad ale mne to pomohlo ... nezmyselne poucky su mi na prd. Ak to viete niekto prelozit normalnejsie do zrozumitelnej reci ... som same ucho.

Ponaucenie: ak sces brutalne kladivo kup si V-twin >:-)


21.11.2005 19:49

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

milan3232
 Turista 

Ikona

Jednotky : Vykon P sa udava v kW, krutak v Nm.
Mam doma maly programek z netu, ktory automaticky prerata akekolvek miery do akychkolvek - objemove, dlzkove, casove...Zovu ho Convert.


21.11.2005 20:00

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

Furby
 Skútrista 

Ikona

aha tak teraz som uz mudrejsi... takze pferdstärke a horse power je nieco ine.... takze z toho mi vyplyva, ze nemecky hovoriaci kon ma iny vykon ako anglicky plnokrvnik, ano?? :-O
a esce nieco: vykon v konikoch ma byt iba ilustracny, aby si to typci ako vy vedeli skor predstavit ako ked sa povie v kw :-P
tot vsio. F!


21.11.2005 20:02

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

towdie
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

agressor: som jeden z tych co si mysleli ze HP = PS a po prestudovani par stranok na nete som zase o nieco mudrejsi. mas pravdu v tom ze kon = PS aj ked preklad hovori ze HP by sa malo = PS. inak myslim si ze v beznom zivote mozes brat ze 1 HP = 1 PS.


21.11.2005 20:36

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Je to paráda pri tých pár koníkoch robiť polemiku o druhom desatinom mieste k koeficiente prepočtu.

Agresor : tak keď už je o tom reč tak ani PS, ani HP neboli už oficiálnymi jednotkami, keď som ešte ja chodil do školy (končil som v roku 1990), a to sme sa o nich neučili ani pred tým na priemyslovke. Takže asi to boli dosť nepresné jednotky. A keď už hovoríme o základnej jednotke N (Newton), vieš vôbec o tom že je to jednotka odvodená 1N= kg.m/s2 . A z toho potom vychádza krútiaci moment, výkon, ... K pozretiu do tabuliek - pozri si skriptá strojníckej fakulty napríklad predmet dynamika. Tabuľky sú len odvar základných vzorcov, ktoré neplatia za každej situácie, ešte tak na priemyslovke s tým vystačíš (možno dnes už ani tam nie). Ono to všetko vychádza z výpočtov pomocou integrálneho počtu v určených intervaloch veličín s ktorými narábaš. Z toho titulu si dovoľujem považoveť aj koeficienty prevodu týchto jednotiek za nie 100% presné. Ono ten odchod od PS a HP mal asi nejaký racionálny dôvod. Hovorím ale, že sa týmto dnes neživím a nechcem ísť do podrobností. A už vôbec nemám chuť vyťahovať skriptá a dokazovať si tu niečo čo je v nich napísané.

Koľkí z nás dnes vedia posúdiť silu jedného koňa? Závidím chlapcom z vidieka, ktorí sa ešte vedia postaviť za pluh, udržať ho za ťažným koňom v línii a orať rovné brázdy. Párkrát som pri tom bol a treba na to silu a šikovnosť.

A následne - má každý kôň rovnakú silu? Takže dve 200 koňové motorky môžu mať rôzny výkon ??? To už je ale blbosť. :-( :'(


21.11.2005 22:02

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

towdie
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

ORTUT: to ze PS a ani HP nie su uz davno oficialne jednotky to je jasne, ale polozil si niekto otazku preco sa stale pouzivaju? podla mna za to moze marketing lebo ked si niekto kupuje auto, motorku ... tak lepsie znie ked sa povie ze auto ma 134 HP ako ze ma "iba" 100kW. to iste ale v ruzovom je aj s energiou. napr. reklama na tic tac. proste niekde lepsie znie hodnota ktora je vacsia respektive mensia ako je hodnota v zakladnych jednotkach SI sustavy.


21.11.2005 22:37

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

karol1
 Bahniak 

Ikona

HP a PS nemôžu mať na jednom a tom istom motore rovnaké hodnoty , pretože sú merané podľa rôznych noriem . Pri HP je napr. chladenie hnané z pomocného zdroja , je odpojený alternátor atď. zatiaľ čo pri PS vodné čerpadlo odoberá výkon z kľuky . Dá sa povedať (ilustračne) že HP=PS + reálne straty.

towdie - trefa , naozaj je to len o vyšších číslach .

Ináč výkon = krútiaci moment x otáčky / 9554 (kW,Nm,min-1)


21.11.2005 22:56

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

agressor
 Geriatrik 

Ikona

furby - skus zabudnut, co to PS a HP znamena a pozri si ich hodnotu. To je vsetko a je jedno z akeho slovicka uvedena znacka vznikla. Decka na zakladke tiez nevedia, ze P (vykon) je od slova Power a F (sila) od Force. ...ale keby sa to dozvedeli, urcite by (ako Ty) povedali, ze to je urcite rovnake, ved power je aj sila, nie?

ortut - HP je asi rovnako nepresna jednotka ako napr. F (fahrenheit vznikol rozdelenim teplotneho rozsahu medzi bodom mrazu a varu vody na 180 rovnakych dielov). Nie je to zakladna jednotka, ale odvodena, rovnako ako W, takze su aj rovnako presne! A to dokonale. Nikto si totiz nevymyslel silomer a nenakreslil od oka stupnicu (a Ty si si nedal ani tu namahu, aby si si to zistil pred tym, ako zacnes rypat). HP ani PS nie su merice a lakte! A aby som nasiel, comu sa rovna N, na to sa staci pozriet do stredoskolskej matiky, kamarat. ;-)
A co sa tyka toho, ci je platna/neplatna, to je tiez hlupost. Akurat sa nepouziva, nakolko bola vytvorena jednotna logicka metricka menova tabulka SI a pouziva sa tato. Ak chce niekto pouzivat jednotku HP alebo PS, kludne moze (aj ked na Slovensku si s tym mozu vytret rit) - su presne definovane, daju sa vyratat zo vzorcov atd.
S dovolenim, to, co si napisal o sile kona je asi rovnaka blbost, ako keby si chcel rukou odmerat silu lokomotivy v kW. Co sa tyka nazvu, mozes sa takisto opytat, ze kto dnes asi vie, aky bol silny taky ujo Newton. Je to len nazov jednotky. V anglicku tiez nemeraju vsetko vlastnymi stopami a palcami.

Pre uplnost:
\"It was defined that a horse can lift 33,000 pounds force with a speed of 1 foot per minute: 33,000 ft·lbf·min−1\"
A myslim, ze \"pound\" a \"foot\" (aj minuta) su rovnako presne miery ako kg a m v tabulke SI.

towdie: HP a PS sa pouzivaju z toho isteho dovodu, z ktoreho sa pouzivaju vsetky ostatne anglicke miery. ;-)

towdie and all: tuto temu som zalozil, aby som vyvratil niektore otazky, ktore sa vynaraju pri porovnavani vykonov na viacerych strankach a ukazal, preco sa udaje v PS a v HP roznia. Niektorym z vas to uniklo (ze milanko). ;-)


21.11.2005 23:01

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

agressor
 Geriatrik 

Ikona

karol1 - je mozne, ze sa sposoby merania vykonu motorov (napr. motoriek) mozu lisit. To je uz ale odpoved pre milana a richardusa. ;-)


21.11.2005 23:11

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

Casperr
 Turista 

Ikona

Toho uz na mna bolo proste dost... Kazdopadne dakujem agremu za prednasku, je pravda to co pises, ale aj tak to do rana zabudnem a nie som perfekcionalista takze sa znovu budem riadit iba podla konikov :-D.


22.11.2005 7:17

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

karol1
 Bahniak 

Ikona

agre - prepáč , ale nie "možné" . Je to isté .Jedno je ISO a druhé DIN. A z čias dávnych ,keď som ešte dral lavice si pamätám , že výkon jedného koňa zdvihne teleso o hmotnosti jedného kilogramu do výšky jedného metra za jednu sekundu ( po slovensky). A vieš v čom je problém tejto definície? - na svete nie je všade rovnaké gravitačné zrýchlenie , takže je rozdiel , či meriaš výkon na rovníku , alebo na póloch.Proste na iných miestach zeme rovnakou metódou nameriaš rôzne výsledky . Práve kvôli nejednoznačnému "definovaniu " jednotiek sa zaviedla SI ( systeme international),aby v tom bol poriadok.
A téma bola -rozdiel medzi HP a PS- takže stručne a jasne : jedno je hrubý výkon motora a druhé čistý.


22.11.2005 7:32

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

agressor
 Geriatrik 

Ikona

karol1 - ako potom rataju anglicania a amici vykon? Pochybujem, ze ho z ich sustavy preratavaju do SI... 8-)


22.11.2005 9:04

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

tahitan
 Bahniak 

Ikona

karol1, agressor : diky chlapci.
ak si odmyslim par zbytocnych skorovtipnych prispevkov v tejto teme, ktore moze kludne moderator vymazat, lebo su tu zbytocne, tak som si oprasil par vedomosti a po dlhom case naozaj dozvedel na motoride nieco nove ;-)


22.11.2005 10:08

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

cygno
 Kávičkár 

Ikona

Mam otazku, vykon vo W je merany na motorke, aute kde? A kde vlastne sudruhovia z NDR urobili chybu? Lebo podla mna aj vyrobcovia meraju vykon vo W a predajcovia to potom prevadzaju pomocou vselijakych pochybnych tabuliek.


22.11.2005 10:20

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

karol1
 Bahniak 

Ikona

Agre - nejak som nepochopil poslednú pripomienku , ale ešte raz : základným problémom merania výkonu v HP,PS je použitie jednotky kilogram , ktorá síce má svoj etalón umiestnený vo Francúzsku a presne definovaný , ale vzťah medzi kilogramom a Newtonom nie je pevný . Na zemi platí približne ( a najčastejšie sa používa ) vzťah 1N= 9,81 kg. Ale na mesiaci , kde je príťažlivosť asi 6 x menšia , by si podľa SI dostal stále rovnakú hodnotu výkonu , ale podľa HP a PS by bol výkon 6 násobný.


22.11.2005 14:06

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

vykon sa v skusobni meria v kW, krutiaci moment v Nm, otacky v min-1,........samozrejme prepocty cez sekundy,.....
problem konskej sily opisal karol vycerpavajuco a kto tomu nerozumie nech sa na to vykasle a ide radsej pit.....
co sa tyka merania vykonu na motoroch....meria sa na kluke a so spotrebicmi ako uviedol karol, bez spotrebicov/cerpadlo alternator-auta/ je potom SAE vykon, a DIN...sa mi zda....
takze ked vyrobca uvedie ze moto ma 74kW...ma ich na kluke a to znamena,...;kalkulacka a pocitas-strata v prevodovke-pre ozubenia tohto druhu staci myslim nasobit vykon 0,98, ale musis to vynasobit vsetkymi prevodmi-cize primarny-spojka kluka, potom spoluzaberajuce kolesa na tom ktorom prevode,. a potom ucinnost retazoveho prevodu--cca 0,9-0,92 ale ak mate niekto tabulky tak je to presnejsie,....ja uz som si prehajdakal mozog na motorke,.....a ked das:74kW*0,98*0,98*0,92 *nejaky koeficient prenosu sily z pneumatiky na vozovku....vysokoskolaci listuje....dostanes asi o 15% mensi vykon na zadnom kolese ako na kluke,....
---zaver: ak vyrobca udava vykon v konoch a nie kW je to predsa jedno je to len prenasobene na ine jednotky,....a nestve nas ani to ze realne mame k dispozicii o 15% vykonu menej lebo takych istych 15% menej ma aj ten hajzel ktoreho mam uz 3 zatacky v spataku.... :-)))
v dobrom motoservise ti hodia motorku na motorovu brzdu...zmeraju vykon,..porovnaju s vykonom udavanym vyrobcom na kluke a povedia ti ze mas retazovy kit v riti,...cize im dlzis 1000,- za zmeranie..a 4000,- za novy kit,...ta strata lieta asi v rozpati 14%-18%podla opotrebenia retaze,...bavoraci si namiesto ucinnosti retaz.pr.dosadia znova 0,98*pocet prevodov,.....ale presne cisla si dosadte sami podla druhu ozubenia.......
v ceskych casakoch a ostatnych civilizovanych casopisoch/lebo tie nase k nim moc neratam/ byva este aj zmerany vykon na motorovej brzde-a porovnany s udajom vyrobcu.....doporucujem www.lpx.cz
-vykon je praca za cas: kolko otacok-resp. cinnych pracovnych cyklov ti motor urobi za jednotku casu*----preto teoreticky vychadza vykon dvojtaku 2*vacsi ako4taktu pri rovnakych parametroch.....real je iny vzhladom na ucinnosti preplachu a ostatnych hovadin...
-krutiaci moment: sila krat rameno,..alebo P=o*Mk /P-vykon v W, o-otacky v sek,...Mk-krutiaci moment v Nm,....plus prevod ako uviedol karol na kW/
-len pre ilustraciu-ze ide len o inak definovanu....pracu motora.....tam kde ti krivka Mk uz nestupa ale len klesa vykon este stupa,-preco? lebo este stale nasobis otackami ktore v grafe vzrastaju:graf x-os= otacky,...y-os= vykon,krutiaci moment...uf
---kaslite na cisla a tabulky,...naco vam to je ked najvacsi kon aj tak sedi za nadrzou...a votem to je,.......jedneho na cbr900rr moze aj nasrat ze ma v kopci v obidvoch spatakoch nalepene obrazky usmiateho typka na Mz 250 ktori v kazdej zakrute pusta smerovku dolava....niekedy len tak demonstrativne.....a ten na cbr potom zisti ze to nie su nalepky ale realita.....120PS proti 21PS...... :-))) a co ko....ko.......


22.11.2005 14:07

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

teda DIN je so spotrebicmi....sak nech sa aj mladsi zapoja....heeeeej co je heeeeeeej


22.11.2005 17:22

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

No tak sa pripojili s objasnení ešte aj ďalší. Práve nad ránom som sa ešte zamýšlal nad stratami trením a v prevodoch - popísal to miros139.

Agressor - dostal som z teba dosť aj keď myslím, že mnohých sme touto debatou neoslovili. Na znovuštúdium naozaj nemám čas. Že som si rýpol to máš pravdu, ale ešte to myslím nebolo typu "aj tak Vás všetkých zabijem" ... ako v iných diskusiách. O tej sile koňa čo som napísal - sorry ale asi si nepochopil blbý pokus o vtip (niečo o Huculovi a mongolskom poníkovi).
Inak debata nabrala lepší ráz ako na začiatku a teraz sa z toho dá aj niečo dozvedieť. Pri otvorení diskusie si nám nadhodil len 2 koeficienty a tiež som nevedel, čo tým vlastne :-O chceš povedať. Len neviem či aj ekonómovia vedia o čom sa tu melie. A tí tiež jazdia na motorkách.

Ešte jedna vec - tam som sa asi sekol - neviem či aj amíci používajú Watty - asi tam stále žijú inak a len kvôli možnému porovnaniu sa to prepočítava na kW.

Towdie : asi máš pravdu - marketing je ojebávanie neznalých klientov


22.11.2005 19:09

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Si to predstav.
Ale mal som na mysli Watty pri výkone strojov. Musím večer znovu pozrieť na stránku SS Cycles, v čom udávajú výkony motorov.

Už ste ma dostali, aby som si niečo overil. Gratulujem Vám.

Na elektrickom prúde a napätí sa odvezieš len raz. Aj keď amíci majú myslím polovičné napätie , pri dostatočne silnom prúde ti opáli kožu tak rýchlo sa zvezieš.
Elektrike ale skoro vôbec nerozumiem - ešte tak kábel od jedného konektora k druhému podľa schémy. Ako ale tečie prúd v kábli je pre mňa nepochopiteľné - nie je to mechanický pohyb.


22.11.2005 20:08

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

SOLBERG
 Jogurťák 

Ikona

pozn. Jeden kôň je vlastne 75 kilogrammetrov za sekundu. Znamená to, že motor ktorý má výkon 1 kôň je schopný vyzdihnúť hmotu 75 kg do výšky jedného metra za 1 sekundu ;-)


22.11.2005 20:11

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Tak som tu zas. Nejako som na americkej stránke kW nenašiel, sú tam grafy s Horsepower.

V prečdošlých vstupoch som sa už začal nejapne zabávať na tejto diskusii. Sorry všetkým čo to berú až životne vážne.

Ak sa odmažú niektoré moje provokácie a niektoré zbytočné príspevky, mohlo by tu už teraz zostať aj dosť plodného.

Akurát sa nezbaím pocitu, že mnoho návštevníkov tohto servera to nebude chápať tak ako ja nechápem tok elektrónov.


22.11.2005 21:34

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

karol1
 Bahniak 

Ikona

solberg - teraz si ma dostal , ale jak rozmýšľam tak rozmýšľam vychádza mi , že pravdu hvaríš. A keď sa tých 75 kg vynásobí stredným gravitačným zrýchlením 9,81 ms-2 , tak sa súčin začne nápadne podobať na agreho desatinné miesta.


22.11.2005 23:40

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

agressor
 Geriatrik 

Ikona

Ej, ludia, sak aj ja sa dozvedam vselico noveho a zacinam sa na motuurek mozerat z ineho uhla. Dik za prispevky. ;-)


23.11.2005 9:43

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

otrut: no cak,....1kW=1,358HP-horse power...prilizne...tak neni o com,...horsie by skor bolo ked ti niekto povie: dnes je pekne na pixu je iba 78°F ???????


23.11.2005 11:03

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

cygno
 Kávičkár 

Ikona

miros139 keby bolo 78F tak by bolo celkom fajn, dalo by sa jazdit so vsetkymi konmi uplne v pohode. Dnes je ale len 32F a to je na pixu, bez skrabky sa jazdit neda. :-D


23.11.2005 11:52

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

nie volam sa miroslav a som kozorozec, narodil som sa 20.1.1979 v jednej malebnej obci teda v meste....pri pazravej prievidzi,....bol januar,...mrzlo az prastalo......

ale to nikoho nezaujima,...ak mas egres zaujem,...spoj sa so mnou cez sukr.spr. mozem ti vselico povysvetlovat,...mam historky na dlhe zimne vecery.......mozeme si spolu v garazi vrcat a tak,... :-Dak to teda nebude vadit tvojej manzelke,..ze si si doviedol chlapa a navise rovnako sibnuteho ako ten jej,....vrrrnnn,..zeeeezzeeeerrrrrr,.....
ozaj a kde je alzbetin dvor presne,...lebo mal by byt na turci,..ale kde presne,..../cav moderator- uz budem posluchat/


23.11.2005 15:52

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

milan3232
 Turista 

Ikona

Hehe, poucna vedecka diskusia. Myslim, ze v podstate o nicom, nakolko je to vsetko iba prerozpravanie jednotiek s vysvetlenim vzniku. Ale velmi dobre som si pripomenul studenstke casy :-D
Teraz to skuste dat niekto dokopy a napisat, co z toho a ako vyuzivame ci mame vyuzivat v reale. Mam na mysli, kedy Pmax, kedy Mk max, ktore otacky su naco dobre(rozbeh, radenie, spotreba...), aby tomu rozumeli aj ekonomovia a pravnici :-D :-D a mohli to vyuzivat v praxi.
Myslim, ze to bude pre vsetkych poucnejsie ako teoria motorov (aj ked mne sa to pacilo a dokonca som tomu aj rozumel).


23.11.2005 16:02

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

egres2
 Bahniak 

Ikona

milan 3232 mne je to naozaj o nicom. pouzit to mozem ak to bude mat aj prakticku stranku.


23.11.2005 16:17

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

prakticky vycuc? pouzivaj otacky v ktorych ma motor najlepsi tah,...koli spotrebe co najnizsej pouzi otacky jemne pod tymto bodom....tz: najlepsi tah 5000, tak tam sa hyb,..vytacaj cca 1000-1500 otacok nad= do cca 6000 aby ked preradis mas znova okolo 5000,
pre uspornu jazdu: toc max do 4500,ked preradis otacky su cca 3000-3500 a tam ti to este v pohode taha,..pri nizsich otackach pouzi plyn len jemne pootvoreny....
supersporty si ku vsetky otackam pripocitaju 5000.... :-)))


23.11.2005 16:40

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

milan3232
 Turista 

Ikona

www.motoride.sk/page.php?view=phorum&tema=offtopic...

Prosim Moderatora, aby tuto tem preradil z Rubriky Offtopic do Rubriky Len tak, alebo Motoporadna. K tomu aj s touto diskusiou. Mysli, ze su tu popisane zaujimave a odborne veci.


23.11.2005 16:51

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

milan3232
 Turista 

Ikona

este by som pridal temu o radeni bez pouzitia spojky:
www.motoride.sk/page.php?view=phorum&tema=poradna...


23.11.2005 17:06

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

Brambo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Zdar,

pozname:

www.motorkari.cz/index.php?show=00000003354...

a este sem zamontujte udaj o hmotnosti(sucha...). Toz v papieri napisu sucha hmotnost, pridas 30kg a mozes ist jazdit(vyleju tlmicovy olej, benzin, chladiacu, elektrolyt, brzdovu, verim tomu, ze aj vazelinu, co je v loziskach... alebo len jednoducho nahadzu suciastky na vahu. "Eee, kolko tam mame lozisk? 25? Tak tam nasyp 300 takychto guliciek, hmm a dalej to mame...mm")

Holt, niekoho to zaujima viac, niekoho vobec. Podla mna je lepsie, ked viem ako co funguje, potom viem co si mozem dovolit(vid.:"Da sa radit bez spojky?").

Ciao!
>:-)


23.11.2005 22:14

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

duggo
 Kávičkár 

Ikona

milan pocuj a mas ty vobec na masine otaaaackomer ? :-O , lebo sa mi zda ,ze choperaci otackomery nemavaju a mavaju dost male spotreby ,narozdiel od motorkarov co maju na motorke otackomer a dajme tomu sa riadia tymito radami ,furt len potom asi cumakuju po tom otackomere sem tam aj po rychlomere a zere im to ja kraava. Ja som v zivote nekukal po grafoch a ani po vzorcoch a viem navod na malu spotrebu ako aj u auta tak aj na motorke ....autom jazdi tak ,ako keby si viezol spiaceho prezidenta a nechces aby sa zobudil a dobrzduj na rychlosti ,ked sa da a na motorke jazdi tak ,ako keby si viezol svoje 5 rocne dieta. Ako to mam zaznacit do grafu ?


24.11.2005 8:11

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

milan3232
 Turista 

Ikona

Duggo - mas pravdu, na moto otackomer nemam, radim podla zvuku. Aj ti, co maju otackomer a ked spoznaju motorku lepsie, urcite vedia cca povedat, v akych otackach idu. Na CBRke som mal otackomer a tiez som sa nan nepozeral. Ber to ako teoriu, z ktorej si niekto moze nieco zobrat a mozno mu to pomoze.
Tvoj sposob jazdy sa snazim praktizovat aj ja :-D
To su skusenosti, nie grafy. Motorka ci auto je iba kus zeleza - dusu tomu dava az vodic a iba od neho zalezi, ako bude tocit pravackou a co spravi s moznostami vozidla.


24.11.2005 9:10

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

dugo:do rit....i preco si vsetci myslia ze teoria je nahovno....a z coho asi potom vychadza prax,..ked nie z teorie,...co chces robit ked nevies co,........to ako jazdis s prezidentom je asi to ze nevyuzivas max.krutiaci ani max. vykon,....jemne zrychlujes, a dobrzdujes s predstihom,.....v teoretickom podani sa pravdepodobne hybes v oblasti minimalnej mernej efektivnej spotreby,...a copraci maju malu spotrebu preto lebo motory su velke,...s malym vykonom-teda vztahom k objemu,...tym padom dosiahne napr. 20kW uz pri napr. 2000 ot. a nie pri 4500 ako mozno u nejakej stvorvalcovej 600vky,.....
lebo spotreba fakt zafisi od: -----lebo sa mi zda ,ze choperaci otackomery nemavaju a mavaju dost male spotreby ,narozdiel od motorkarov co maju na motorke otackomer a dajme tomu sa riadia tymito radami ,furt len potom asi cumakuju po tom otackomere sem tam aj po rychlomere a zere im to ja kraava. -----od motorkaaaaaraaaa :-)))
si myslim ze keby tocis domrtva take virago 1100 asi by si chodil tankovat kazdu chvilu......


24.11.2005 12:11

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

duggo
 Kávičkár 

Ikona

miros : niekto sa tu pytal na spotrebú tak som dal vlastnu opraxovanu skusenost . Nepripustaj si to tak . :-)


24.11.2005 14:31

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

duggo: co nepripustaj,jak nepripustaj....ale ked niekto povie ze teoria mu je nahovno,....a z coho chce potom vychadzat,...ved ano robi to tak ako robi,...ale ved to hadam musi od niekal pochadzat.....respektive to vysvetluje ako chodit,...keby ti dali motor s ktorym by si nemal ziadne skusenosti,..videl by si iba blok v rame alebo v kufri motora,..alebo na skusobni a ja sa ta opytam: synak akoby si jazdil s tymto motorom na co najnizsiu spotrebu,a dal by som ti do ruk iba charakteristiky=grafy,...co by si mi povedal?


24.11.2005 15:31

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

len pre ilustraciu....jazdim obcas na corolle,..benzin 1.4 asi..
ma palubny pocitac, ktory mi ukazuje okamzitu spotrebu..
ak sa rozbehnem a napriklad pri trojke si sledujem pri rovnako zatlacenom plyne ako sa meni okamzita spotreba,....cize mam asi 40 km/h a pri 1500 ot zatlacim na plyn a drzim,....clovek by cakal ze spotreba bude stupat s otackami...chyba,..cca do 3000 ot naopak klesa..cize pri 2000 je vacsia ako pri 3000,....motor zatahuje slusne az pri asi 3800,..pri 4000 az 5500 ide zbesniet.....ale najmensia spotreba je presne okolo 3000,....a jemne stupa so zvysujucimi sa otackami.....
---zaver: motor je 4ventil a ladeny na vyssi vykon ako 2ventil,....isto ma vacsi uhol otvorenia sania,...cize iny uhol na vackovom hriadeli,....a efektivne su pre neho ine otacky ako napr pre 2ventilovy motor fabie........hoci spotrebou a vykonom budu podobne,.....to plati pre vsetky motory,...hovori sa tomu celkova charakteristika,..ide o graf ktory zahrna vykony , spotreby a zatazenia,..otacky,...povies si ze chces pri 3000 ot a polovicnom zosliapnuti plynu zistit vykon a spotrebu,...charakteristika ti to povie,...dnes ti vsak ziadny vyrobca a ani predajca nic podobne neposkytne,...zavislost vykonu a krut .mom. od otacok ciez cosi napovie ale nie vsetko.....


24.11.2005 16:13

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ok ok vyhral si , ja budem radcej vozit toho prezidenta


24.11.2005 16:24

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

nikto nevyhral predsa.....oto tu vobec nejde covjeeece....preco ked mam info ktore niekomu pomozu preco by som sa nepodelil,...nemusim mam vzdy 100% pravdu co sa tyka moji debilnych nazorov,../vid diskusia o ktm a bmw.../ ale tu ide len o hole fakty ktore sa daju len a len akceptovat,.....jedine ze by nam v skole klamali a jazdil som stale nahuleny a sfetovany a ozraty.... :-))) jezis maaria ja bych...jezdil..


24.11.2005 17:37

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Tak teda ja som v mladosti jazdil vtedy keď som mal na benzín, spotreba nespotreba, Dnes jazdím, keď sa mi zadarí získať nejaký čas - zase spotreba nespotreba.

Plechovice, ktoré som doteraz mal boli pažravce a tiež sa jazdí podľa obsahu nádrže a peňaženky (presnú spotrebu radšej nechcem ani poznať - aj keď viem kolko asi pažravec zmastí - preto asi nemá ani túto funkciu na palubovke).

To je dnes fakt u motorkárov trend pozerať na spotrebu? Už som to čítal vo viacerých diskusiách.


24.11.2005 21:41

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

fedajkin
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

ortut: objem nadrze...


24.11.2005 22:47

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

agressor
 Geriatrik 

Ikona

ortut - cim menej zarabas a cim viac jazdis, tym viac sa pozeras na spotrebu. ...ja sa na nu pozeram velmi kriticky. 8-)


25.11.2005 8:04

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

karol1
 Bahniak 

Ikona

jak sa pekne téma zvrtla .
Stačilo napísať : "Hehe, poucna vedecka diskusia. Myslim, ze v podstate o nicom, nakolko je to vsetko iba prerozpravanie jednotiek s vysvetlenim vzniku. Ale velmi dobre som si pripomenul studenstke casy
Teraz to skuste dat niekto dokopy a napisat, co z toho a ako vyuzivame ci mame vyuzivat v reale" a už sa to vrtí iným smerom .
Ja by som teda povedal , čo mi z toho vychádza v reále . Tak napr. -obzerám sa po novej mašinke napr . 600-vke, vyberiem si povedzme zo dve tri , čo by sa mi ľúbili , a pozriem na údaj o výkone a krúťaku. Každá z nich bude mať ináč udaný výkon , čiže jedna 136 PS , ďalšia 134 HP a tretie 100 kW.
Ja mumáčik s ukončenou základnou školskou dochádzkou si poviem Jéééééé tá prvá je najsilnejšia , lebo má najväčšie číslo.
No a ak nie som mumáčik a napr. na VSDS ma niečo naučili (caf Miros139) , tak viem , že mašiny sú rovnako výkonné a tak sa pozriem aj na údaj o krúťáku , a keďže som "pohodovy" jazdec , tak si vyberiem tú , ktorá má maximálny krúťák pri najmenších obrátkach, pretože to znamená , že ten motor je najpružnejší a teda nebudem musieť toľko miešať olej v prevodovke tou páčkou na ľavej strane.
Čiže na základe "zbytočných" teoretických údajov a " zbytočných" grafov si viem vybrať , čo by asi tak pod zadok páslo najlepšie.


25.11.2005 8:10

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

karol1
 Bahniak 

Ikona

a napadla ma ešte jedna vec - dáš si mašinu na motorovú brzdu a technik Ti povie : namerali sme výkon 95.
Pokiaľ ale nevieš 95 čoho , tak ti je samotné číslo na houby.


25.11.2005 9:05

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

no karol,...ked si to uz zhrnul fakt takto polopatisticky,...hadam uz nikto nebude pozadovat vysvetlenie polopatistickeho vysvetlenia,...lebo potom sa budem pytat povolanych osob ako to teliatko mohlo dostat vobec vodicak,....nic v zlom,...nech sa nikto neuraza,...ale ak niekomu nie su jasne trivialne zakladne veci,...jasne ze ked mam prachov plnu prdel spotreba ma nestve,...ale zacne ta ked sa vyberies na miesta tejto zemegule kde odrezavaju predkozky a klitorisy a tankuju 80 oktanov,...a pumpy su na rucny pohon a vzialene 2 palety piva,......
....a samozrejme casty argument ze teoria je teoria a prax je prax,...
potom asi tie hlavy pomazane co sedia na univerzitach sa fakt nemaju ako inac odbavovat len pisat litanie o skusobnictve,....meraniach,.....a kto podla vas vymyslel common rail,......variabilne casovanie ventilov,........spalovacie priestory nevsedne,......variabilnu dlzku sacieho potrubia,.....ano sedlak s vydlami co po veceroch obcuje v mastali....
pardon za nechutnosti,.......
awia: je mi luto ze takto kasles na moje ziadosti ohladom karolovej funkcie,...prosim srobovak a uchylkomer,...alebo staci aj kladivo alebo kluc,....nech je jasne kazdemu ze teraz pise odbornik,...a treba to brat vazne...ako napr. ked napise moderator: hosi nehadajte sa .... :-D


25.11.2005 11:07

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

milan3232
 Turista 

Ikona

Karol1 ma tusim cituje :-D Drvivej vacsine tie prepocty aj tak nic nehovoria. Nie som proti tejto teorii, je vyborne vysvetlena a je to holy fakt. Ale vacsina ludi sa tomu nerozumie, preto som navrhol nazorne ukazat, kde sa to da vyuzit v praxi. Tvoj priklad je vyborny. Dalej napr. kto chce jazdit po zadnom - kedy to najlahsie zdvihne? Zeby pri max. Mk? :-) Kedy este vyuzivam Mkmax - pri predbiehani (preto ked mam vysoke otacky podradim aby som sa dostal do oblasti lepsieho tahu v okoli otacok okolo Mkmax). toto su napr,. veci, ktore kazdy vie a pouziva ich bez toho, aby mal vysvetlenu teoriu ako to je vyssie...

Karol1 - aj ty si studoval na VSDS? Ja tiez :-))) , preto viem, ze je to spravna teoria, ale ti co studovali pravo, alebo ekonomiku nepochopia suvislosti...


27.11.2005 10:24

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

karol1
 Bahniak 

Ikona

pre zdvíhanie mašinky na zadné nie je potrebné dosiahnuť max Mk.Pri niektorých by si si už obdral riť. Len kladný krútiaci moment na kolese produkovaný motorom , ktorý je daný ako súčin krúťaku na kľuke krát celkový prevodový pomer krát koeficient účinnosti musí prekonať záporný krúťak mašiny daný súčinom vzdialenosti ťažiska motorky od zadného kolesa a silou , ktorú vyvoláva hmotnosť motorky . Sila je daná ako súčin hmotnosti a gravitačného zrýchlenia. Vzdialenosť ťažiska od zadného kolesa je daný ako súčin rázvoru motorky a hmotnosti pripadajúcej na predné koleso lomeno hmotnosť motorky. uff . zakladám novú kategóriu jazdcov - grafoví dvíhači na zadné. :-D
Ale aj tak bude Dixo dvíhať na zadné bez celej znalosti teórie lepšie ako ja. :-D
milan 3232 koncil som v 88 a miros139 o trochu >:-) neskôr.


28.11.2005 14:23

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

Moderator
 Turista 
Virtuálny člen

na zelanie som toto presunul do poradne
a zmazal som nejake četovačky


29.11.2005 7:51

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

milan3232
 Turista 

Ikona

Karol1 - nejako tomu nechapem. Suhlasim s tym, ze na zdvihnutie predneho kolesa treba vztiahnut moment na tazisko a ze to suvisi s prevodovym stupnom. Podla mna sa vsak najskor prenasa sila a krutak na vystupny hriadel z prevodovky, dalej na nahon zadneho ozubeneho kolesa, odtial na naboj kolesa (ktory ma urcity priemer) a odtial vytvara dalsi krutiaci moment o polomere kolesa (od stredu osky kolesa po stycny bod pneu so zemou). Vsetko by sme to pre nase ucely mohli zjednodusit (polomer osky brat ako bod, sekundarne kolecko brat ako bod, polomery na ozubeniach brat ako bod... - kardan to ma trosku ine), ale museli by sme urcite brat do uvahy 3 ramena a momenty na nich :
*tazisko-hriadel motora ktory pohana retaz (teraz neviem primarne, ci sekundarne kolecko :\'( ),
*hriadel motora, ktory pohana retaz-naboj zadneho kolesa,
*naboj zadneho kolesa - miesto styku pneu so zemou.

Ak by sme brali do uvahy iba rameno tazisko-koleso, bolo by to velmi nepresne...hmotnosti by sme samozrejme museli vediet. Suhlasim s tym, ze je to zaujimava teoria, ale su ludia, ktori jednoducho popieraju fyzikalne zakony. Ja medzi nich nepatrim. Viem, ze to moze ist na zadne aj pri mensich otackach, ako je Mkmax, ale pri Mkmax to ide najlahsie, najychlejsie a nejnebezpecnejsie 8-)
Je to samozrejme velmi zjednodusene, dnes to uz rataju na PC, ale teoria myslim ze suhlasi.
Tot moj nazor.


29.11.2005 11:40

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

no mino nic v zlom vsetko po matematicke strance bez vyhrad.....ale teraz si to uz totalne zamotal,,.....ved ked vsetko vztiahnes na tazisko a jeho rameno od bodu styku zad.kolesa,...vyratas si celkovy prevodovy pomer,...+koliesko-rameno,......
no ale s cim sme nepocitali je to ako manik rychlo pusti spojku,...-zmena krutiaceho momentu v case,....a sme na zaciatku,....vyratas vsetko...aj na PC,....ale otazka znie: nakolko si zohladnil vsetky podmienky pre vypocet a vysledok tak priblizil realite,...
si myslim ze je ti to na prd,...najdolezitejsie na wheelie je poloha taziska motorky,...hmotnost jazdca, jeho poloha na motorke,....rozmer pneu-vyska-vplyv na krutiaci moment,....atd atd,..akost povrchu,....a zostava ti iba trenovat trenovat trenovat,.... :-))) keby si v rychlosti cca 10 km/h vytocil motor do max, krutiaceho momentu a zarval za jedna a pustil spojku....vzapeti sa divas vlastnej motorke do vyfukov :-)))asi tolko k Mkmax a wheelie....


29.11.2005 11:44

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

teda chcel som povedat ze si to milan napisal dobre,....ale este zlozitejsie ako Kaaaajaaa,.... :-)))karol to zhrnul tak aby to bolo dobre zrozumitelne,....


08.03.2007 10:38

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

MacoLM
 Turista 

Ikona

citujem: vo vsetkej technickej dokumentacii a v technickych normach vsetkych stupnov sa od 1.1.1975 zakazane (stare) jednotky nesmu pouzivat. Dovolene je ich ponechat len na zhotovenych vyrobkoch, prip. dokumentacii, ktorych dozitie bude najneskorsie do 31.12.1979.

zakazana jednostka: vykon elektricky, mechanicky - kon - k;kp.m;kcal
nahradna jednotka: kilowatt, watt - kW, W


08.03.2007 11:37

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

maxipayne
 Kávičkár 

Ikona

vyrobca udava vykon aasi merany na kluke a na brzde budes mat vykon na kolese...a ten bude zhruba o 1/3 mensi co sposobuje strata na prenosovom mechanizme/prevodovka,spojka,retaz/


08.03.2007 16:38

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

temny
Darca Krvi  Turista 

Ikona

tak a vsetko uz viem :-O motorka ma vykon kolesa moment sedadlo nadrz hadicky otacky gumicky estekacku a kopec inych veci
a,
len ma tak napadlo ze to fakt je tama vhodna na stetnutie pri pive
a este,
mam doma 650W mixer a uz chapem preco na nom nemozno orat neni to ani 1kon (ani americky a ani nemecky)
no a ked si dokazuju setci aky su dobry tak aj ja,
krutiaci moment je rameno krat sila a nie naopak nakolko sa jedna o vektorove veliciny a pri nasobeni matic na poradi zalezi 8-) :-D :-D :-D :-D


08.03.2007 22:02

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

TomThomas
 Turista 

Ikona

ze PS a HP su ekvivalenty som si myslel aj ja :-O .
Ono to bolo takto: Hodnota Pferdestärke bola kedysi totozna s HP , ale za druhej svetovej boli nemecke kone vyhladovane a dosahovali nizssich vykonov. To si nemci vsimli ked im zacali tie kone dochnut tesne pred splnenim misie (nesedelo to s vypoctom). Tak na popud Führera dali konsku silu premerat a odvtedy vykony koni sedeli s vypoctami, ale uz bolo aj tak neskoro a
nemec vojnu prehral :-P .


09.03.2007 20:54

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

spyke1
 Jogurťák 

Ikona

HP, PS, kW vykon v roznych jednotkach , Nm krutiaci moment.
- su to dve odlisne veliciny ale su na sebe zavisle: P=2×3.14×Nm×ot
-max vykon o motore nepovie nic, dolezite su ot. pri ktorych ho dosahuje, a potom mozme vypocitat krutiaci moment{Nm}.
- min. spotreba=max ucinnost motora=max. Nm
- takze dolezity je priebech vykonu a krut. momentu, a to sa z tabulkovych udajov o moto nedozviete. Grafy vykonu a krutiaceho momentu je mozne zistit len odbrzdenim moto.
Viac info na www.fastbikes.sk
Zmeriame Vam vykon na motore,kolese. Straty sa nepocitaju zo vzorcov ale su presne zmerane motobrzdou,dalej budete vidiet priebeh bohatosti zmesi v celom rozsahu ot., ak je zla da sa upravit... je toho vela, ale hlavne Vam to povie ci motor pracuje tak ako ma.


04.10.2016 10:40

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mám jednú otázku,možno mi to budete vediet vysvetlit a objasnit,,,,,,ked má motorka 111.6 k (82.1 kW) / 8500 ot. a druhá 123.8 k (91.0 kW) / 8500 ot. tak je ten rozdiel markantne cítit,,,,myslím v zrýchlení,top speed a výkone? ,,,dakujem


04.10.2016 10:43

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ak to nie je tá istá moto, tak by som napísal, že je tam viacero faktorov. Váha, karburátor či striekačka, podvozok, rok výroby modelu, ....
Osobne by som vedel, že to lepšie ťahá ako 50 koní, ale asi viac necítil a pri turistike využíval tak polovicu výkonu.


04.10.2016 10:47

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jedná sa o tie isté mašiny ,karburatorky zrx1100-zrx1200


04.10.2016 13:10

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

Re: VORman: človeče.. teba som mal za veci znalého skúseného týpka.. a kde máš točák? vrchné číselko? to hovorí o čom? o max výkone? kde? 50 otáčok pred obmedzovačom? a čo je medzi tým a volnobehom? akú to má odozvu na plyn? to, čo budeš reálne ty využívat? to je kde v tom čísle 111 či 124?

panenko skákavá.. ešte k tomu na začiatok ani nenapíšeš o aký motor ide.. méén.. kávu si daj ešte jednu ;-)


04.10.2016 13:21

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Chester-čítal som na forach zrxoxa ,že je medzi nimi značný výkonový rozdiel,ale pred dvoma týždňami bol u mna kámoš z cz na zrx1200 vymenili sme si na trošku mašiny a nestíhal,,,síce sme viac menej dali len skoro samé zatáčky,minimum roviniek,a nestíhal,,,,nechcem tým naznačovat ,že som dobrý rider(nie som),,,ale kámoš nestíhal,,myslel som ,že tých 12hp bude cítit,ale nie,,,,bolo to v podstate(podla mna)skoro to isté pojazdenie


04.10.2016 14:20

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: VORman: to bolo akoze porovnanie? Zobrat niekoho na zakrutovy usek, ktory nepozna a ty ho mas najazdeny. To nemohlo dopadnut inak. :-D Mal si ist ty na oboch a merat si cas...
Vykon je dolezity pre maximalku, pre zrychlenie krutak a zprevodovanie...


04.10.2016 15:00

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

aby ste tomu rozumeli,,,,,,najprv som jazdil na jeho mašine on na mojej ten usek kde sme si to potom rozdali,prešli sme ho 2x,,tretikrat na ostro každý ne svojej,,,,,,,a k veci:ked som mal jeho necítil som velký rozdiel oproti mojej a to som si myslel po prečítaní forumov,že tá 1200 zrx bude oproti mojej ovela wiac živšia,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ked budete niekedy na východe dajte si tadial jazdu Ňagov-Snina 43,6km,,, super prirodny okruh s dobrým asfaltom,minimum aut a policajti tam doteraz NIKDY neboli,,,,chodíme si tam pošantit cca 4roky a nevideli sme ich ani raz

Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil VORman (04.10.2016 15:13)


05.10.2016 11:45

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

nevo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ako som písal vyššie, bežne sa asi nepozná ten rozdiel, to by si musel testovať na hrane, aby si vedel, čo ako. Iste tá novšia s lepším krúťakom a možno aj menšou váhou pôjde lepšie, ako to ukáže papier, tak aj skutočnosť. Čiže meniť nemusíš /jedine za niečo čo by malo aspoň 20 koni navrh a o 30 kg menej, to poznáš iste/.


05.10.2016 12:24

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dakujem,,,,,,nevo dík [dobre]


05.10.2016 12:39

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

otázka ešte je v akom technickom stave boli obe mašiny. možno mal len vyhonený kus.. možno niečo zle nastavené.. aj to je možnosť..


05.10.2016 14:12

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

VORman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ChestTT-má mašinu v top stave,je totiž motomechanik pracujúci v motoservise v Ostrave,,,,šikovný chlap,,,ale moja je tiež nastavená tak ako má byt(Feda dík),,,,ChesTT,,,dík aj tebe za názor,,,,,,,,,, [dobre]


06.10.2016 12:24

Re: W? HP? PS? ...poznate rozdiel?

pesiak
 Kávičkár 

Ikona

výkon= chlap zdvihne lopatu piesku
práca-chlap prehádže 100 lopát piesku
točivý moment- veľkosť lopaty, ktorú chlap vie zdvihnúť.
:-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.