Anketa:
Pridaj nový bod alebo trasuBody záujmu a trasy - Vyhľadávanie:
Názov: | Typ: | Krajina: | Región: | Vzdialenosť: |
---|---|---|---|---|
Miesto na kemp pod Hoverlou | Miesto pre stan / bivak | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 399.6 km Z |
Jazero pod vrchom Apetska | Kostol | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 361.8 km Z |
Vrch Apetska (1512 m.n.m.) | Vyhliadka | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 362.9 km Z |
Koločava - Komsomoľsk - nová cesta (krásna šotolina) | Trasa | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 343.7 km Z |
Hora Veliky vrch (1598 m), Boržava | Vyhliadka | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 299.8 km Z |
Vyhliadka nad Volovcom | Vyhliadka | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 297.2 km Z |
Kemp miesto Polyana | Miesto pre stan / bivak | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 281.8 km Z |
Vrch Hymba (1491 m), Boržava | Vyhliadka | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 302.8 km Z |
Pevnosť Chotyn | Hrad | Ukrajina | Černovická oblasť | 540.3 km Z |
Maramureš - Východnou hranicou 1. ČSR | Trasa | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 409.2 km Z |
Krčmové múzeum Deco u notára, Užhorod | Reštaurácia | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 233.6 km Z |
Polonina Boržava - výjazd z juhu | Trasa | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 297.9 km Z |
Polonina Boržava | Trasa | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 299.8 km Z |
Svaljava - Volovec | Trasa | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 282.6 km Z |
Polonina Runa | Trasa | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 268.5 km Z |
Majdan Nezaležnosti | Zaujímavosť | Ukrajina | Kyievská oblasť | 840.7 km Z |
Penzión v obci Selyatyn | Penzión | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 456.4 km Z |
PAMIR - radar z čias ZSSR | Zaujímavosť | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 449.1 km Z |
Jazero Horské oko | Jazero | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 445.6 km Z |
Koliba Medveď | Penzión | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 338.8 km Z |
Nerubayske (Odesa), múzeum partizánskej slávy - katakomby | Múzeum | Ukrajina | Odesa | 894.9 km Z |
Bachčisaraj, Krym | Mesto | Ukrajina | Krym | 1203.2 km SZ |
Balaklava | Mesto | Ukrajina | Krym | 1198.0 km SZ |
Jalta | Mesto | Ukrajina | Krym | 1237.9 km SZ |
Livadijský palác | Pamiatka | Ukrajina | Krym | 1237.7 km SZ |
Voroncov palác, Alupka | Pamiatka | Ukrajina | Krym | 1233.6 km SZ |
Raketové múzeum Pervomajsk | Múzeum | Ukrajina | Krym | 850.3 km Z |
Sevastopoľ | Mesto | Ukrajina | Krym | 1186.6 km SZ |
Tunel lásky - Kleven | Zaujímavosť | Ukrajina | Západ | 543.2 km Z |
Lastovičie hniezdo - zámok postavený na Jalte, Krym | Hrad | Ukrajina | Krym | 1238.6 km SZ |
Ľvov - historické centrum mesta | Mesto | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 374.6 km Z |
Počajivská Lávra | Pamiatka | Ukrajina | Ternopiľská oblasť | 481.3 km Z |
Sarkofág 4. bloku jadrovej elektrárne V.I.Lenina - Černobyľ | Zaujímavosť | Ukrajina | Kyievská oblasť | 834.1 km Z |
Vstup do Zóny - Dytyatky | Zaujímavosť | Ukrajina | Kyievská oblasť | 827.8 km Z |
Veľké vajce - pamätník | Zaujímavosť | Ukrajina | Kyievská oblasť | 807.0 km Z |
Ubytovňa Borodyanka | Hotel | Ukrajina | Kyievská oblasť | 804.1 km Z |
Trasa z Dubového popri vrchu Apecka do Vodice | Trasa | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 361.8 km Z |
Cesta z dediny Vodica do Kalini | Trasa | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 359.6 km Z |
Penzión Ždi na nego | Penzión | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 279.4 km Z |
Lyžiarske stredisko Bukovel | Vyhliadka | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 388.3 km Z |
Penzion Smerekova chata | Penzión | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 381.1 km Z |
U Leva | Kemping | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 306.9 km Z |
Skratka Kobylianska Poľana - Rachiv | Trasa | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 371.2 km Z |
Stred Európy, Rachiv | Zaujímavosť | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 382.4 km Z |
Rachiv | Mesto | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 381.2 km Z |
Vojenská horská cesta (Hoverla - Petros) | Trasa | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 391.7 km Z |
Vodopád Trufanets | Prírodný úkaz | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 384.9 km Z |
Jablunitský priesmyk | Priesmyk | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 393.3 km Z |
Vodopád Tatariv | Prírodný úkaz | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 395.7 km Z |
Toruňský priesmyk | Priesmyk | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 328.7 km Z |
Sedlo pod Kamjonkou | Priesmyk | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 326.8 km Z |
Sedlo Volovec | Priesmyk | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 296.2 km Z |
Koločava | Mesto | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 335.9 km Z |
Sinevir | Dedina | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 330.2 km Z |
Sinevirská polijana | Dedina | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 333.8 km Z |
Sinevirské jazero | Jazero | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 333.8 km Z |
Múzeum plťoplavby a zvozu dreva | Múzeum | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 334.2 km Z |
Nemecká Mokrá (Komsomoľsk) | Dedina | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 348.1 km Z |
Usť Čorna | Mesto | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 354.7 km Z |
Solotvina | Mesto | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 359.6 km Z |
Soľné bane Solotvina | Baňa | Ukrajina | Zakarpatská Oblasť | 359.8 km Z |
Dynamická Mapa:
Prezerajte si body priamo na dynamickej mape:
Pridaj nový bod alebo trasu:
Nový bod môžeš pridať jednoducho tu. Zadať musíš krajinu, región, typ bodu (kemping, priesmyk, múzem, vyhliadka a podobne), povrch (asfalt, šotolina, spevnená cesta, enduro, pešo) a popis miesta. Poloha nie je povinná. Ak ju nevieš zistiť, pretože nemáš GPS prijímač, môžeš ju odčítať a akejkoľvek mapy alebo z nejakého mapového programu (napr. Google Earth). Potom to bude približná poloha. Ak polohu nevieš zistiť vôbec, napíš podrobne ako sa na dané miesto dostať a redaktori určia polohu za teba.

Dynamická Mapa:
Prezerajte si body priamo na dynamickej mape:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!