Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4456 až 4470 z cekového počtu: 8721.
18.12.2012 - maggie Čitatelia: 12757 Strany: 3 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

Maroko 2012
Prípravy na cestu okolo Maroka sa začali v plnom prúde už v septembri. Najprv sme si so všetkými presne určili deň odchodu na 3.10.2012. Celá zostava pozostávala: klasika Ja a Moko, Jirí s kamošom – zatiaľ neviem Jeho meno, Pali zo Žiliny a 2 týždne pred odchodom sa k nám prihlásil ešte jeden Mariánov kamarát.
18.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5521 [Novinky - Oznam]

MV AGUSTA RIVALE 800 - Najkrajší motocykel na show
Ešte raz sa vrátime na sedemdesiaty ročník výstavy EICMA v Miláne, ktorá je najdôležitejšou motocyklovou udalosťou každého roku. MV Agusta 800 Rivale tu získala titul najkrajšieho motocykla na výstave.
17.12.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 8387 [Šport - Rally]

Rozhovor: Jaro Katriňák o Dakare
Profesorské jazdenie, diplomatické vyjadrovanie a aura osobnosti spravili z neho žijúcu ikonu nášho športu. Jeho slovo má váhu a názor sa cení. Aj preto chceme vedieť čo si o súčasnom Dakare myslí Katroš, tento priateľský a úspešný motorkový guru.
17.12.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9014 [Novinky - O motoride.sk]

Nástenný Kalendár MOTORIDE.SK 2013
Pripravili sme nástenný kalendár z tých najlepších fotiek, ktoré vznikli najmä tohto roku v našej redakcii. S touto myšlienkou sme sa pohrávali už niekoľko rokov, no tu je naša prvotina. Ak sa ti bude páčiť môže "ozdobiť" aj tvoju stenu.
Druhá séria kalendárov v predaji a po novom už aj na pultoch vo vybraných moto predajniach.
17.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 26588 [Novinky - Predstavujeme]

Mecatecno - španielsky výrobca minibike ponúka detské elektro trial motocykle
Mecatecno, španielsky výrobca minibike-ov, prešiel nedávno na zelenú technológiu a v spolupráci s GasGas-om rieši detské trial motocykle.
17.12.2012 - Durcot Čitatelia: 5098 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

TransKarpatia 2012 cestopisný článok
Rozprávanie o mototuristike po ukrajinských Karpatoch.
15.12.2012 - Mirka67 Čitatelia: 6233 [Šport - Motocross]

Projekt 67 Miriam Závacká - záver sezóny 2012
Sezóna 2012 nám skončila, počasie sa postaralo o to, že dostať sa na motorku v našich zemepisných šírkach intenzívnejšie bude veľmi ťažké.
14.12.2012 - eNeM Čitatelia: 12872 [Mototuristika - Európa]

Kawasaki GTR 1400 - Lignje na žaru, alebo ako som sa stal rušňovodičom
Milý denníček, tento víkend mám za sebou úplne nový zážitok. Vyskúšal som si niečo, čo som ešte nedávno vehementne odmietal. Vravel som si, že takýto špás pre mňa nie je. Ale ľudia sa menia a občas experimentujú aj mimo rámec svojich zabehnutých chodníčkov. ol.
14.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4993 [Novinky - Oznam]

Juniorské pretekárske programy Honda 2013
Spoločnosť Honda potvrdila svoju účasť v značkových pretekárskych šampionátoch pre rok 2013. Cieľom tohto kroku je pripraviť budúcich šampiónov značky Honda na okruhoch aj na motokrosových tratiach.
13.12.2012 - mpbaxxter Čitatelia: 7189 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rakúsko-taliansky výjazd 2012
Sobota 1. septembra. Pre niekoho koniec prázdnin, pre mňa začiatok naj dovolenky. Pred sebou týždeň v Rakúsku a ďalší týždeň v Taliansku.
13.12.2012 - gilbert Čitatelia: 14386 [História]

História Pionier: Malý motocykel Pionier 550
Prvopočiatok Pioniera sa pripisuje konštruktérom J. Jozífovi a J. Křivkovi ako mimopracovnú aktivitu pre niekdajšieho technického riaditeľa Jawy Dr. J. Freya v roku 1947.
12.12.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 4004 [Novinky - Pozvánka]

Festa di natale Moto Guzzi
Slovenský preklad znie: Vianočný večierok Moto Guzzi, ale v našom prípade znie preklad: Kapustnica Guzzi u Deda.
12.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5026 [Novinky - Oznam]

DVD Motoride XL Sand Rally 2012 sú už pripravené
DVD je skompletizované už istý čas a každý z účastníkov jarnej Motoride XL Sand Rally 2012 o tom bol informovaný prostredníctvom mailu. Aby sa ale nikto nesťažoval, že mail prehliadol, púšťame túto informáciu von aj takouto formou. A možno bude mať o DVD záujem aj niekto z divákov.
12.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9157 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Posezónne zhodnotenie redakčného oblečenia od 4SR
Posvietili sme si na všetky nové kúsky oblečenia, ktoré sme používali túto sezónu a prinášame vám krátke zhodnotenie.
12.12.2012 - Romoto Čitatelia: 5032 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 3
Ďalšie pokračovanie komentovanej fotogalérie z nemeckého Bad Salzuflenu.
Predchádzajúce | 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 | Nasledujúce
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!