Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 4486 až 4500 z cekového počtu: 8721.
03.12.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8172 [Novinky - Predstavujeme]

Inovovaná rada Hypermotard - Ducati Hypermotard, Hypermotard SP a Hyperstrada
Vzduchom chladené Hypermotardy už v ponuke Ducati nenájdeme. Namiesto nich prichádza nová generácia troch modelov s kvapalinou chladeným motorom, Hypermotard, Hypermotard SP a štýlový turista Hyperstrada.
01.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10444 [Novinky - PR článok]

Vianočné tipy 2012
Tak ako každý aj tohto roku prinášame pred vianocami niekoľko tipov nato čo kde pre seba alebo svoju motorku nakúpiť, prípadne kde ušetriť.
30.11.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6490 [Bleskovky - PR bleskovka]

MOTORIDE.SK a BULDOG Vám urobia vianoce aj v januári!
MOTORIDE.SK a BULDOG sa rozhodli urobiť svojim členom a zákazníkom Vianoce aj v januári. Ako?
30.11.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7969 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Projekt z cesty do terénu - Husaberg FE 450 "DudisRacing" a rýchlovka v piesku
Svoje 30. narodeniny som z polovice dňa strávil na trati v Moravskom Jáne. Ponuku vyskúšať endurového Husára som chvíľku zvažoval - len tak pro forma na oko, nech nevyzerám ako nenažranec.
30.11.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11004 [Novinky - Predstavujeme]

Najväčší z malých alebo najmenší z veľkých - KTM 390 Duke
Rakúska značka KTM opäť rozšírila svoju radu vojvodov o model KTM 390 Duke. Nový model s nízkou váhou, iba 139 kíl bez paliva a výkonom 32 kW, určite prinesie jeho majiteľom kopec zábavy na cestách.
29.11.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10109 [Novinky - Oznam]

Dočkáme sa bezpečnejších ciest aj na Slovensku?
Štatistiky nehodovosti na slovenských cestách ukazujú alarmujúce čísla. Za jeden rok príde približne k 22 000 nehodám. Preto sa dnes na pôde Centra bezpečnej jazdy pri Orechovej Potôni stretli dopravní odborníci zo Slovenska, Rakúska, Maďarska, Poľska a Českej Republiky. Ich cieľom bolo hľadať spôsob ako toto vysoké číslo znížiť. Odborníci sa zhodli, že Slovensku by pomohol nový moderný systém vzdelávanie vodičov.
29.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 27975 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme: Piaggio Mp3 Yourban 300 2012 – na troch kolesách nielen do mesta
Napriek tomu, že unikátny trojkolesový skúter Mp3 predstavilo Piaggo v roku 2006, nemali sme doteraz možnosť ho vyskúšať. Aj preto som ani na sekundu nezaváhal a Mp3-ku zobral ako sekundanta k testu nového Fly 125. Ako sa teda jazdí na troch?
29.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6247 [Šport - Enduro]

Brit Graham Jarvis bude jazdiť extrémne enduro vo fabrickom tíme Husaberg
Husaberg dnes oznámil, že podpísal zmluvu z jazdcom extrémneho endura Grahamom Jarvisom. Graham sa v posledných sezónach vypracoval na jedného z top jazdcov tohto športu a vyhral viacero ťažkých pretekov tohto roku.
28.11.2012 - risomas Čitatelia: 18235 [Technika - Dobré Rady]

Test elektricky vyhrievaného motooblečenia Venture
Chcete si predĺžiť sezónu aj na neskorú jeseň a zimu? Po dlhšom zvažovaní som sa rozhodol pre kúpu elektricky vyhrievaného oblečenia. Aké sú moje prvé skúsenosti ...
28.11.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 20026 [Testy a predstavenia - Test]

KTM Duke 200 - Malý provokatér
Nájde si už 2hý najmenší Duke svojich priaznivcov a trafil sa presne medzi 125ku a dospelého, aj keď takisto miniatúrneho 690koveho vagabunda? Otázka moja osobná – je možné, že som prežil 130 besných talianskych, ale pochová ma malý pomaranč?
28.11.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7997 [Bleskovky - Novinky]

Gas Gas EC 2T Racing 2013 - Nové 2T endurá
Gas Gas predstavuje nové dvojtaktné endurá pre rok 2013 s označením RACING. Ide o štandardné stroje s lepšími komponentmi, aby si svoje „Gazíky“ mohli rejsovo založený enduráci nastaviť presne podľa seba alebo podľa podmienok na trati.
27.11.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6208 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Výstava EICMA 2012 Miláno - Girls, girls, girls...
Ešte sa raz vrátime na tohtoročnú výstavu v Miláne aby sme sa tentoraz pokochali na tých krajších exponátoch, ktoré sa dali v jednotlivých stánkoch stretnúť...
27.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8744 [Novinky - Reportáž]

Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500
Na tohtoročnom výstavisku v Miláne som vyspovedal aj človeka, ktorý stál za vývojom novej modelovej rady 500 kubíkových modelov Honda.
27.11.2012 - jasterica Čitatelia: 6180 [Technika - Úpravy motocyklov]

Adventure vs. rally predný štít - 4 – 5 skrutiek a je iná
Nie každý túži po rely motorke, ale mnohým z nás endurákov sa to páči. Tento štýl má svoje špecifiká a nie vždy sú v reále potrebné a žiadúce. Niečo medzi je adventure, aspoň takto sme si to pomenovali.
27.11.2012 - Martin Kňaze - matox Čitatelia: 6150 [Technika - Úpravy motocyklov]

Trampoty s Tuňákom, alebo Aprilia Tuono na brzde
Každý z nás chceme mať motorku v 100% stave. Keď sa popri odstraňovaní jej neduhov a chorôb navyše zlepšia jej pôvodné vlastnosti, nezostáva nič len konštatovanie - misia úspešne splnená.
Predchádzajúce | 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 | Nasledujúce

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!