Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5836 až 5850 z cekového počtu: 8722.
09.08.2010 - Luky993 Čitatelia: 19777 [Vaše stroje - Moja motorka]

Keeway Speed 125 a moje skúsenosti s ňou
Skúsenosti s Keeway speed 125.
07.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7244 [Novinky - Súťaž]

Súťaž: Touratech BEST ADVENTURE TRIP 2010
Bol si už tento rok na adventure výjazde? Alebo sa ešte len chystáš na expedíciu do exotických krajín? Zažil a videl si niečo nezvyčajné? Podeľ sa s nami o svoje zážitky!!!
06.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3065 [Šport - Cestné Motocykle]

MM Nemecka - Šieste miesto pre Jakuba Jantulíka zo Schleizu
Medzinárodné Majstrovstvá Nemecka cestných motocyklov pokračovali cez víkend na okruhu Schleiz. V triede 125 ccm sa predstavil aj slovenský pretekár Jakub Jantulík s cieľom čo najviac rozšíriť svoje bodové konto.
06.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3863 [Šport - Cestné Motocykle]

FIM Cup Superstock 1000: Tomáš Svitok bojoval na Silverstone aj s horúčkou
Na britskom okruhu Silverstone pokračoval spolu s Majstrovstvami sveta Superbikov seriál FIM Cup Superstock 1000, kde sa s českým tímom SMS Racing predstavil aj Slovák Tomáš Svitok, ktorého cieľom bolo nadviazať na body z predchádzajúceho podujatia v Brne.
06.08.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6254 [Bleskovky - Novinky]

Triumph pomaly odhaľuje nový model „Adventure“
Triumph vypustil na svetlo sveta ďalšie video, ktoré má odhaliť kúsoček z novopripravovaného modelu.
05.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3832 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na desiaty ročník Podjavorinského okruhu v Novom Meste nad Váhom
Príďte sa pozrieť 7. a 8. augusta do Nového Mesta nad Váhom na preteky oldtimerov.
04.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16152 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: 9. Stretnutie Motoride-ákov alebo Motoride Tour 2010 - 13. - 15. 8. 2010 - Tokaj
Tak ako sme avizovali, tohto roku sa uskutoční už deviaty ročník stretnutia motorideákov - Motoride Tour 2010 a bude to znovu za hranicami. Tento rok vás Motoride v spolupráci s jedným z jeho členov zavedie do vinohradníckej oblasti k sútoku Bodrogu a Tisy - do Tokaja.
03.08.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14142 [Bleskovky - PR bleskovka]

PSI Hubík zavítal na Slovensko
Popredný český výrobca motocyklových odevov má svoje sídlo v moravskom Tlumačove, čo je len kúsok od slovenských hraníc. Odteraz však máme produkty tejto značky doslova na dosah ruky, v Nitre bola totiž otvorená pobočka, kde nájdete nielen širokú paletu hotových odevov, ale môžete si aj nechať ušiť svoje oblečenie na mieru.
03.08.2010 - Romoto Čitatelia: 10758 [Vaše stroje - Moja motorka]

JSA - časť 10. - Moje vzory
Keď som písal článok o strojoch pána Kozáka, myslel som si , že je posledný z tejto série. Na kľúči s fotografiami som našiel pár fotografií strojov, ktoré som nikdy nevidel, ale evidentne patrili do tohto „zlatého“ obdobia...
03.08.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 18557 [Testy a predstavenia - Test]

Japonská nevesta – Suzuki GSX-R1000
Stojí tu predo mnou v krásnych bielych šatách so zlatými črievičkami. A iba mne sa sľubuje na spoločnú cestu životom...
02.08.2010 - striedmy Čitatelia: 13510 [Vaše stroje - Moja motorka]

Kawasaki ZX7R 1999
Tento článok je vlastne priamym pokračovaním čítania o mojej bývalej Kawasaki ZXR 750 J , kde sa pokúsim svojským spôsobom porovnať modely ZXR750J 91“a ZX7R 99“ dojmami užívateľa.
02.08.2010 - tigrik77 Čitatelia: 19580 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Výlet]

Mini výlet do Čiech
Tento výlet bola moja prvá moto-turistika. Ako nadpis napovedá výlet bol do Čiech. Presnejšie južné Česko. Všetko to trvalo spolu štyri dni. Pokúsim sa to zhrnúť do tohoto článku.
30.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3345 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Trať pro Strike Sport Motoráj Maraton 2010 připravena!
Ukrajina. Země divokých hor, dravých bystřin, hlubokých lesů a travnatých plání. Země, kde zjistíte, co ve vás skutečně je.
30.07.2010 - Paulie Čitatelia: 10122 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Keď AccuWeather určil trasu – Júlske Alpy a Istria
Rok 2010 sa začal pre motorkárov otrasne. Jar žiadna, zima, dážď, vietor v podstate až do konca júna. Kvôli počasiu ruším už asi štvrtý plánovaný výlet k moru a taktiež ruším výjazd s Derbim na Balkán.
29.07.2010 - tigrik77 Čitatelia: 13754 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki DR800S menom mr. Big
Kde začať a ako? Ale je to vlastne jednoduché. Veď viete sú motorky, ktoré sa vám zaryjú pod kožu navždy. Taký bol aj môj Big. Spomínam na neho v dobrom.
Predchádzajúce | 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!