ISSN 1336-6491 | Online: 1456 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31523
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18440)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13083)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 6121 až 6135 z cekového počtu: 8722.

11.01.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4438 [Šport - Ostatné]

-

Freestyle Motocross plný prekvapení už onedlho v Košiciach

Divácky obľúbená akcia Sony Ericsson Freestyle Motocross, ktorá sa už po tretí raz koná v košickej Steel aréne, je tento rok plná zmien a prekvapení.

 

10.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5026 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 8. etapa - Antofagasta - Copiapo, Štefan Svitko desiaty!

Dnes jazdci prešli 588 kilometrov, vrátane 472 kilometrového meraného úseku. Jazdci boli odpočinutý a tak si jazdu snáď aspoň trochu užili.

 

09.01.2010 - heso Čitatelia: 7166 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Grécko 2009 alebo nechcené potulky po okolitých štátoch.

Skoro každý rok chodievame s mojou polovičkou na nejakú tu motodovolenku, či už nejaké tie „klasické“ motodestinácie ako je Chorvátsko, Taliansko alebo víkendovky v Rakúsku, Česku a pod.
Tento rok padla voľba na trošku vzdialenejšie Grécko.Tento cestopis bude skôr popis cesty tam a späť plus nejaké tie malé poznatky.

 

08.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6488 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 7. etapa - Iquique - Antofagasta, Ivan Jakeš odstúpil

Dnes jazdcov čakalo 641 kilometrov a najdlhší meraný úsek tohto ročníka o dĺžke 600 kilometrov.

 

07.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4300 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 6. etapa - Antofagasta - Iquique, Ivan dnes šiesty!

Dnes jazdci prekonali ďalších 598 kilometrov. Naháňačka s časom pokračovala na úseku dlhom 418 kilometrov. Rýchlostná skúška bola zakončená veľkým klesaním s prevýšením okolo 800 metrov na piesočnatom úseku dlhom približne 3 kilometre.

 

06.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4462 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 5. etapa – Copiapo – Antofagasta, Naši v prvej pätnástke!

Dnešná, druhá najdlhšia, rýchlostná skúška 32. ročníka rally Dakar, dokonale preverila fyzickú aj psychickú výdrž jazdcov. Etapa sa niesla v striedaní rýchlych úsekov a pomalých úsekov s balvanmi. Počas etapy jazdci museli takisto bojovať s extrémne sypkým podkladom zvaným „fesh-fesh“ a mnohými ďalšími nástrahami prírody.

 

05.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4212 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 4. etapa - Fiambala - Copiapo

Dnes jazdci prešli naprieč Andami a hranicou medzi Argentínou a Čile, v nadmorskej výške viac ako 4000 metrov. Jazdci mali možnosť vyskúšať si svoje zručnosti v piesku, tak isto aj nastavenia motorky, pred tým než sa vydajú do najvyprahnutejšej púšte sveta, do púšte Atacama.

 

05.01.2010 - piestik Čitatelia: 12786 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Epos o mototúre

Prológ
Akákoľvek zhoda miest, názvov a mien je úplne úmyselná. Udalosti opísané v tomto epose sa naozaj prihodili v dňoch 20.-22. júla roku Pána 2009 štyrom motorkárom na ich výlete do poľského Osviečimu.

 

04.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4099 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 3. etapa - La Rioja - Fiambala

Po prvý krát, v tomto ročníku rally Dakar, sa súťažne stretli na jednej trati všetky kategórie súťažiacich. 441 kilometrov začalo 259 km dlhou spojovačkou a následným 182 km meraným úsekom, najkratším v tohtoročnej sérii. Súťažiaci sa museli popasovať s piesočnými dunami, no snáď ich potešilo to, že bivak vo Fiambale bol priamo v cieli etapy.

 

04.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6338 [História]

-

Rally Dakar ročník 2000 - zo západu na východ

Dvadsiate druhé vydanie rally Dakar prinieslo veľké prekvapenie. Po prvý krát rally viedla naprieč Afrikou zo západu (Senegal) na východ (Egypt).

 

03.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4659 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 2. etapa – Cordoba – La Rioja (Upravené info)

Dnes jazdcom na motorkách a štvorkolkách naservírovali 626 kilometrov, z toho 294 km bol meraný úsek. Etapy boli tak isto ako včera rozdelené pre moto/quad a iná trasa pre autá. Terén však bol pre všetkých rovnaký. Išlo sa sčasti po trasách WRC, takže o drsné skalnaté cesty nebola núdza.

 

02.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3921 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - 1. etapa – Colon-Cordoba

Dnešná etapa si vyžiadala zmenu trasy. Vďaka miestnym záplavám nebolo možné prekročiť niektoré brody . Z bezpečnostných dôvodov preto organizátori pozmenili trať. Z tohto dôvodu bol prvý meraný úsek pre motocykle a štvorkolky, skrátený na 168 km(pôvodne 219 km), a pre automobily a nákladiaky, na 199 km (pôvodne 251 km).

 

02.01.2010 - Beal Čitatelia: 6283 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 1-2/ 2010

V úvode roku 2010 vám všetkým prajeme, aby bol pre vás úspešný a ešte lepší ako bol ten minulý. Hneď jednou z tých dobrých správ môže byť nové číslo Motohousu,

 

01.01.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4098 [Šport - Rally]

-

Dakar 2010 - prvý deň iba presun

Po štartovnom ceremoniály, na ktorom sa zúčastnilo viac než 300 000 ľudí z Buenos Aires, súťažiaci rely Dakar opustili Buenos Aires a zamierili do prvého bivaku. To bude miesto, odkiaľ zajtra ráno, odštartujú na svoju prvú rýchlostnú skúšku.

 

01.01.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6910 [Novinky - O motoride.sk]

-

Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2009

Štatistika návštevnosti rok 2009

 

| 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 |

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »