Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 6616 až 6630 z cekového počtu: 8722.
06.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4338 [Šport - Rally]

Dakar 2009, 4. etapa: Jacobacci > Neuquen
Dnešnú etapu organizátori skrátili, teda meraný špeciál mal 380 km namiesto 459. Dominolval Marc Coma.
05.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4847 [Šport - Rally]

Dakar 2009, 3. etapa: Puerto Madryn > Jacobacci - Macháček víťazí
Marc Coma nenašiel znovu poraziteľa, Cyrila Despresa trápili znovu problémy s pneumatikami, no v štvorkolkách vyhráva Jozef Macháček!
04.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4851 [Šport - Rally]

Dakar 2009, 2. etapa: Santa Rosa de la Pampa > Puerto Madryn - Frans Verhoeven získal prvé etapové víťazstvo
Včerajší víťaz Marc Coma si dnes vypil svoj pohár smoly. Najlepšie navigoval Holanďan Frans Verhoeven, Cyril Depres skončil druhý so stratou len 41 sekúnd. Našim sa veľmi nedarilo.
04.01.2009 - huly Čitatelia: 28313 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ako som sa učil chodiť od Jawy k Yamahe XV 1000
Registrovaný som na motoride.sk už nejaký čas. Prečítal som nejaké tie články z každého druhu a zahliadol som tam aj diskusiu o slušnosti nového registrovaného člena predstaviť sa a niečo o sebe napísať.
03.01.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 14825 [Novinky - Súťaž]

Súťaž o 4 vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2009 v Steel Aréne
Freestyle motocross si na Slovensku získava čoraz viac fanúšikov. Po veľmi úspešných minuloročných pretekoch, ktoré videlo 11 500 divákov, sa do Košíc vracia veľkolepá show s názvom Sony Ericsson Freestyle Kings.
03.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4980 [Šport - Rally]

Dakar 2009, 1. etapa: Buenos Aires > Santa Rosa de la Pampa - Coma ukázal súperom chrbát
Dominancia Marca Comu, ale tiež technické problémy ďalších favoritov poznamenali priebeh prvej etapy Dakarskej rally na americkom kontinente.
03.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3965 [Šport - Rally]

Dakar 2009 odštartovaný!
Prinášame niekoľko čerstvých správ a fotiek z Buenos Aires. Jazdci majú za sebou slávnostný štart z pódia (2.1) a v týchto chvíľach sú už na trati.
02.01.2009 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8770 [Šport - Rally]

Rally Dakar 2009 vypukne zajtra aj s Ivanom Jakešom a Jánom Hrehorom
Po minuloročnom dramatickom zrušení Rallly Dakar sa organizátori tohto vytrvalostného motoristického podujatia rozhodli uskutočniť rely na americkom kontinente pod názvom „Rely Dakar v Čile a Argentíne“ v termíne 3.-18. januára 2009.
01.01.2009 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 46426 Strany: 4 [Vaše stroje - Moja motorka]

50, 125, 140 a 230 ccm – testy motoriek pre deti
Každý milujúci rodič chce aby potomok šiel v jeho stopách. Aj motorkár. Ako na to?
01.01.2009 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10454 [Novinky - PR článok]

Predstavenie UTAG – pomôcky v núdzi
Žiaľ, nás motorkárov sa stav núdze dotýka takmer zákonite. Radi vám preto predstavujeme vecičku, ktorá dokáže v týchto nepríjemných chvíľach pomôcť.
27.12.2008 - Lorenzo Čitatelia: 3040 [Šport - Cestné Motocykle]

Posedenie s majstrom sveta Gáborom Talmacsim
V druhú decembrovú nedeľu usporiadal Red Team Yamaha, pod vedením Istvána Talmacsiho, otca Gábora, majstra sveta cestných motocyklov z roku 2007 v triede 125cm³, meeting s cieľom poďakovať sponzorom za ich podporu, prehodnotiť výsledky úspešnej sezóny 2008.
27.12.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10756 [Šport - Ostatné]

Vianočný Pionier Cup 2008 o pohár MK FÉNIX
Nie každý počas sviatkov vylihoval pred bedňou. Viac ako 50 registrovaných jazdcov a množstvo divákov sa stretlo v areáli farmy PEREŠ v obci CABAJ – ČÁPOR na Vianočnom Pionier Cupe.
27.12.2008 - Diger Čitatelia: 6680 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

Pozvánka: Motorkári na snehu
V júni 2008 sa prostredníctvom serveru motoride.sk spojilo niekoľko nadšencov jednej stopy a vydalo sa na motorkársku púť po našom krásnom Slovensku.
24.12.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 126255 [Novinky - Oznam]

Pokojné Vianoce a šťastný Nový rok 2009!
Ďalší rok utiekol ako voda, motorky s prvým snehom už asi odpočívajú v garážach a my sa tak môžme venovať najkrajším sviatkom roka.
24.12.2008 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17710 [Novinky - In Memoriam]

Finančná zbierka pre Kikiho a Tamarku
Nuž je to už necelý mesiac odkedy sme uverejnili smutnú informáciu do rubriky In Memoriam o otcovi dvoch detí Paľovi Kentošovi spolu s finančnou zbierkou. Nieje to náhoda, že práve dnes zverejníme výpis z účtu.
Predchádzajúce | 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 | Nasledujúce
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!