ISSN 1336-6491 | Online: 1343 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30260
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17850)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12410)
Hodnotenie: (33 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (62)  [Verzia pre tlač] Tlač

BMW S 1000RR ide do výroby

 Zdieľať

Pridané: 19.02.2009 Autor: Cacao
[Bleskovky - Novinky]

Na to, aby BMW mohlo vstúpiť do sveta pretekov SBK, potrebovalo sériovo vyrábaný stroj. Prvé kúsky už vychádzajú z linky...

BMW konečne vypustila do sveta fotky nového superbiku S 1000RR spolu s niekoľkými základnými údajmi. Bike dostal novo vyvinutý radový štvorvalec s objemom 999 kubíkov a bude disponovať výkonom 175 koní, ktoré budú zápasiť so 183 kilami suchej hmotnosti. ABS, trakčná kontrola a hi-tech vačkové hriadele sú samozrejmosťou a očividne sa máme na čo tešiť.

Informácie a fotky boli uverejnené hneď potom, čo FIM schválila homologizáciu tohto stroja a otvorila mu tak bránu do svetových superbikov.

Motor sa vyznačuje veľmi kompaktnou hlavou valca a ako celok mal byť čo najužší hlavne kvôli ovládateľnosti a rozloženiu hmotnosti. Ventily sú zdvíhané veľmi malými a ľahkými ventilovými zdvíhatkami aké sa používajú aj v F1-tke. Vďaka tejto technológii dokáže motor pracovať vo vyšších rýchlostiach a mechanikom a jazdcom dáva viac priestoru pri nastavovaní potrebného výkonu a krútiaceho momentu.

ABS systém pre jogurty už ako prvá predstavila Honda a BMW neostáva v ničom pozadu. Jazdec má na výber z ponuky štyroch rozličných módov. Ďalšou novinkou je systém DTC (dynamic traction control) prebratý priamo zo závodných špeciálov. Uvidíme ako sa uplatní na normálnych cestách.

S1000RR bude k dispozícii v štyroch farebných prevedeniach - Mineral Silver metallic, Acid Green metallic, Thunder Grey metallic a nemôžu chýbať racingové farby bavorov – kombinácia Alpine White, Lupine Blue a Magma Red. Model bude prezentovaný verejnosti začiatkom leta 2009, ale záujemcovia si ho už môžu objednávať u svojich dílerov.

Oficiálne video:

Pridané: 19.02.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (33 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (62)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »