ISSN 1336-6491 | Online: 1153 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31699
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18520)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13179)

Články - Najnovšie Články

Zobrazujem články 8056 až 8070 z cekového počtu: 8725.

17.03.2005 - cabo79 Čitatelia: 44590 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda CB600F Hornet 2002

Predstavenie môjho klasického "malého" naháča do mesta od Hondy, nie je to nič iné ako Hornet 600.

 

15.03.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 16684 [Novinky - Pozvánka]

-

Výstava Motocykel 2005, Bratislava

Dnes o 9:00 sa rozbehne ďalší ročník výstavy Motocykel v bratislavskej Inchebe. Niečo máme rozhodne lepšie než Česi. Počasie.

 

15.03.2005 - TTom Čitatelia: 15635 [Novinky - Oznam]

-

Už neni som motorkár!

Redakcia motoride.sk obdržala mail od Agentosovho suseda. Po zdĺhavom zasadnutí redakčnej rady sme sa rozhodli tento mail uverejniť...

 

15.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12998 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Na mopedu k beduínům – 13.časť

Žiaden československý motocykel tej doby ešte nezdolal obratník Raka. A tak naši hrdinovia využili ďalšiu výzvu osudu a pokúsili sa o nemožné. Prekročiť ho tými najmenšími z najmenších...

 

14.03.2005 - Peter Fischer Čitatelia: 17559 [Novinky]

-

Výstava Motocykl 2005, Praha

V nedeľu 13.3. sa skončila výstava Motocykl, ktorá je v Čechách považovaná za štart motorkárskej sezóny. Tohtoročné počasie to však zariadilo inak.

 

10.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 13126 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Na mopedu k beduínům – 12.časť

Malé motocykle splnili svoj hlavný cieľ – prejsť žeravou Sinajskou púšťou, Ale im to nestačilo. A tak namiesto k domovu namierili svoje nenásytné čumáčiky k južným rovnobežkám. Teda presnejšie k tej jednej....

 

09.03.2005 - cabo79 Čitatelia: 24716 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Kawasaki GPZ500S

Keďže už pred niekoľkými rokmi som urobil stránku o Kawasaki GPZ 500S rozhodol som sa z tejto stránky predstaviť môj niekdajší bike...

 

04.03.2005 - sierra Čitatelia: 25805 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Yamaha FZS 1000 Fazer

Ešte minulý rok na Kamennom mlyne, pri pohľade na tisícku Fazera som si zo sedla svojej šesťstovky vravel, aké by to bolo úžasné, jazdiť na takom stroji. A tiež ma tá malá, ale ostrá bolesť reality pichla kdesi hlboko za žalúdkom, aby som si uvedomil, aká hudba budúcnosti to asi je. Túžba však bola väčšia....

 

02.03.2005 - Pilgrim Čitatelia: 35443 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda Dylan – mestský krásavec aj mototurista

Dávam prednosť písaniu reportáži z podniknutých ciest. Lenže v jednej slabej chvíli som dal sľub, že opíšem svoje skúsenosti s Dylanom. A sľuby sa majú plniť...

 

28.02.2005 - BA900RR Čitatelia: 35316 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

HONDA CBR 900 RR Fireblade SC44

Keď som rozmýšľal čo si kúpim, chcel som si niečo prečítať o RR-ke, pozrieť nejaké obrázky, ale bolo toho strašne málo (možno som nevedel kde hľadať). Tak som sa rozhodol napísať z odstupom času tento článok.

 

28.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12303 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Na mopedu k beduínům – 11.časť

Všetko raz dôjde k svojmu záveru. V tejto časti sa dostaneme na koniec sinajského dobrodružstva. Ale nebojte sa. Príbeh, rovnako ako tohtoročná zima, ešte zďaleka nekončí...

 

24.02.2005 - Vadim Čitatelia: 37030 [Technika - Dobré Rady]

-

Poradíme, pomôžeme: 10. časť: Prvé jarné kilometre

Zima sa pomaly, ale ozaj veľmi pomaly končí a to pre väčšinu motorkárov znamená zvýšenú nervozitu, spôsobenú jazdeckým absťákom a svitajúcou nádejou, že vysadnutie do sedla sa nezadržateľne blíži. Nič však nie je také jednoduché, ako sa zdá na prvý pohľad. Málokto z nás si môže dovoliť jednoducho stlačiť štartér, zaradiť jednotku a „dupnúť na to“, ako v polovici sezóny...

 

22.02.2005 - robobiker Čitatelia: 47141 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Honda XL 650 V Transalp 2004

Celý rok 2003 som študoval testy a katalógy, na jar 2004 som si na výstave v Inchebe náhodou sadol na motorku, ktorá ma nikdy nezaujímala. Chytilo ma niečo čo sa dá mierne nazvať horúčkou a o dva týždne už bola v mojej garáži... o dva mesiace už bola v horách vo výške 1800 m nad Bokou Kotorskou a na Albánskych hraniciach v 45 stupňových horúčavách a tá horúčka skrátka neprestáva…

 

21.02.2005 - Pilgrim Čitatelia: 12860 [Mototuristika - Afrika - Cestopis]

-

Na mopedu k beduínům – 10.časť

V tejto časti vymeníme rozpálené sedadlá malých motocyklov za sedla na ťavích chrbtoch a vydáme sa spolu s hrdinami príbehu do púšte na lov kozorožcov. A ako to všetko dopadne? Čítajte...

 

18.02.2005 - BOSS Čitatelia: 18858 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Husaberg FE 600 E r.v. 2000 mojimi očami

Čavte všetci priaznivci dvoch kolies. V týchto pár riadkoch by som Vám rád sprostredkoval moje slasti aj starosti s mojou už EX Husou.

 

| 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 |

HD-side-06-2025

Vespa

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »