ISSN 1336-6491 | Online: 2229 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Veľkonočná otočka - Hmla, sneh, dážď a zdochliny

 Zdieľať

Pridané: 29.03.2005 Autor: inferno
Čitatelia: 12200 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

- aj taká môže byť cesta do Chorvátskana veľkú noc (25-27.03.2005)

Prvé slnečné lúče ma rozveselili natoľko že som nemohol spávať a vo štvrtok 24-tého to prešlo do horúčkovitého plánovania cesty... Otvoril som si motoride a inšpirovala ma "Morská otočka" od TToma. V piatok ráno ma vytlačilo z postele už o 6tej ráno ... rýchle pobalenie a hor sa na cesty.

Piatok 1.den 550km Slovensko – Maďarsko – Slovinsko - Chorvátsko (Senj)

Maďarsko ide svižne, jediné čo ma tu zaráža sú zdochliny na ceste. Pripomína mi to dážďovky, ktoré u nás vychádzajú po daždi. Psy, mačky a všakovaké neidentifikovateľné záležitosti v neuveriteľnom počte. A ešte jedna vec – Maďari mali asi spusteného Jastraba lebo "Polícia" bola všade a pripomínali mi televízny štáb (kamera, fotoaparáty a minimálne 10 šuhajkov v krikľavo zelených vestách)... Slovinsko som prebehol len do počtu a už je tu Chorvátsko. Môj predpoklad že čím nižšie tým teplejšie sa nepotvrdil a počasie sa kazí natoľko že musím navliecť regenku. Po prejdení 450km padá hmla. Serpentíny sú nekonečné a čo nevidím... SNEH. Ehm začínam rozmýšľať o správnosti môjho rozhodnutia, ale keď už som tak blízko cieľa tak sa nevzdám... Pokúšam sa podchvíľou fotiť ale jediné čoho dosiahnem je že foťák zmokol a odbil ma hláškou "memory card error" :-(. Hmla naberá podobu mlieka a oproti idúce autá a značky "prudká zákruta" sa vynárajú v poslednej chvíli. Únava, hlad a teploty jemne nad nulou... málokto asi pozná túto tvár Chorvátska. Z jemnej depresie ma vytŕha až týpek na dominátore v protismere s namontovanými hmlovkami (chalanisko je tu asi často ;-)) a to už vchádzam do mestečka Senj a pohľad na more mi vracia náladu. Ubytujem sa na tretí pokus u Slováka ... svet je malý heh.

Sobota 2. deň 210km Senj – Plitvice – Senj

Vstávam do zamračeného rána ale optimisticky regenku nechám v skrini a naľahko sa vydám napospas novému dňu. Na hmlu si už začínam vcelku zvykať, ale cesta mi skôr pripomína cestu na lyžovačku a nie motodovolenku ;-) Ale nedbám a fáram neoblomne ďalej. Kým dorazím na Plitvice už je počasíčko ako z pohľadnice. Vstupné je polovičné. Pýtam sa na loď a autobus, ale ženská sa len smeje. Keď vojdem dnu, viem prečo, jazerá sú zamrznuté heh. Napriek tomu ma privítali v plnej kráse. Len jedno Vám ešte poradím... enduročizmy SIDI nie sú vhodné na turistiku a neviem prečo, ale nemajú protišmykovú podrážku a na snehu sa šmýkajú ;-). Slnko nad hlavou ma sprevádza až po Senj a tak sa vydávam k potulkám pri mori... zväčša je breh strmý a nedostupný ale nachádzam perfektný prístup a tak sa skladám pri mori. Moja motoduša spieva radosťou, more – motorka - slnko čo viac si môžem priať... Možno ešte dobrú večeru.

Nedeľa 3.deň 545km cesta domov

Celé Chorvátsko zamračené a prší... Regenku dávam dole až v Maďarsku, ktoré prechádzam maximálne svižne. Zastavuje ma až televízny štáb. Vrhajú sa na mňa ako osy na cukrík. Asi ma nenamerali... Kto im má rozumieť, keď nevedia po slovensky, anglicky ani nemecky. Domov prichádzam jemne unavený, ale na vrchole blaha.

Pridané: 29.03.2005 Autor: inferno Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »