Anketa:
Články - Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 8311 až 8325 z cekového počtu: 8726.
09.01.2004 - sita Čitatelia: 5736 [Šport - Rally]

Dakar 2004 - Najdlhšiu etapu vyhral Masuoka
V kategórii motocyklov sa v 7. etape menilo poradie na vedúcich priečkach
07.01.2004 - majky Čitatelia: 30373 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

Jawa 350/640 - A opäť sadám na Jawu
Nazdar všetci.
Veľmi rad mam rubriku Vaše stroje na tom najlepšom motobikerskom serveri na Slovensku na MOTORIDE.
Kedže som sa koncom novembra stal opäť šťastným majiteľom "motocykla", chcem aj ja svojou troskou
prispieť.
07.01.2004 - Peter Fischer Čitatelia: 12001 [Šport - Rally]

Paríž – Dakar
„Noc v púšti je vždy úžasná. Nič nepočujete, absolútna prázdnota...“ (Stéphane Peterhansel, šesťnásobný víťaz rely)
28.12.2003 - mstach Čitatelia: 29214 [Vaše stroje - Moja motorka]

Suzuki TL1000S
Tak to je moja najnovšia motorka (Suzuki TL1000S r.v.-97, 125 koní).
22.12.2003 - Natalka Čitatelia: 42815 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja prvá motorka - Jawa 350/638
Mikulášsky darček - 6.12.2003 som si išla pre moju prvú no nie vysnenú motorku - Jawu 350/638.
22.12.2003 - kocovina Čitatelia: 25745 [Vaše stroje - Moja motorka]

Skúsenosti s Kawasaki GPZ 500S
Je to proste fajn mašinka...
12.12.2003 - TTom Čitatelia: 16410 [Šport - Ostatné]

DIXO
Dixo je dôkazom toho, že v niektorých situáciách nejde o veľkosť, silu a rýchlosť, ale hlavne o techniku a cit...
09.12.2003 - csuki Čitatelia: 8205 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ďalší Jawaobjav ...
Doniesol som si domov ďalšiu Jawku ...
07.12.2003 - Samo41 Čitatelia: 6462 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda X8R-S
aj malá motorka je motorka...
07.12.2003 - norbi Čitatelia: 11305 [Vaše stroje - Moja motorka]

Moja ThunderKatka - Yamaha YZF600R Thundercat
Čo k nej napísať? ...robí mi radosť a je s ňou pohodička... proste som sa s ňou chcel len pochváliť :)))
01.12.2003 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16270 [Novinky - Oznam]

Zimné Stretnutia
Aj keď motorky sú už zazimované, slovenskí motorkári nespia. Od prvého Natálkineho zimného stretnutia už prebehli úspešne ďalšie 2. akcie na západe aj východe krajiny. Pripojte sa aj vy...
nové: 12. Košické motostretko
nové: 16. Natálkina zimná chlastačka
26.11.2003 - TTom Čitatelia: 9486 [História]

Trojkolesové stretnutie
O tom že pojem zraz nemusí byť vždy spájaný so slovami chľast, sex a decibely, svedčia aj stretnutia trojkolesových historických vozidiel.
24.11.2003 - kajo Čitatelia: 10771 [Vaše stroje - Moja motorka]

KAWASAKI KL 600 AE
Moja Kawasaki do terénu...
18.11.2003 - Tiger77 Čitatelia: 10839 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda VTX 1300S
Toto je môj krásavec.
14.11.2003 - kumic Čitatelia: 7564 [Vaše stroje - Moja motorka]

BMW R100GS
Toto je článok od Nemeckého motorkára, ktorý by rád budúci rok navštívil Slovensko.
Predchádzajúce | 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!