Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1981 až 1995 z cekového počtu: 4034.
28.01.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 15743 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

BMW R1200RT 2014 - asfaltový cestovateľ s novým motorom boxer
Zdá sa, že pri vytváraní nového BMW R1200RT, konštruktéri vzali to najlepšie z nového BMW R1200GS a modelu BMW K1600GT čím vznikol asfaltový cestovateľ s boxer motorom, ktorý je prešpikovaný elektronikou.
24.01.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4649 [Novinky - Súťaž]

Vyhodnotenie tipovacej súťaže Dakar 2014
Dakar 2014 nám pred pár dňami skončil, naši jazdci dorazili včera na Slovensko a tak je čas vyhodnotiť Dakarskú tipovaciu súťaž, ktorá mala tohto roku premiéru. No a samozrejme potešiť výhercov.
23.01.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 21892 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure?
Keď prišla táto ponuka od KTM CEE, tak sme mali štandardného "sakra rýchleho dobrodruha" už vyskúšaného, a tak som neváhal ani chvíľu a zajednal si rovno eR-kového Edvenčra. V jeho sedle som vyrazil na predstavenie pre novinárov v rakúskych Alpách.
21.01.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16572 [Bleskovky - PR bleskovka]

Ručne maľovaná mapa - Slovensko na motorke - Motorkári čo by tam nemalo chýbať?
Vydavateľstvo CBS pripravuje ručne maľovanú mapu Slovenska s motorkárskou tématikou a chcelo by osloviť aj motorkárov aby prispeli tipmi čo by v nej nemalo chýbať.
21.01.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8123 [Bleskovky - PR bleskovka]

NOVINKA od HyperPro - nový Telelever box pre motocykle BMW
Firma HYPERPRO pripravila pre majiteľov motoriek BMW kompletný box odporuženia s názvom TELELEVER BOX. Predný + Zadný tlmič EMULSION + HPA v jednom kite teraz za fantastickú cenu!
21.01.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16776 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda NC750X, NS750S a Integra 2014 - Inovovaná rada NC od Hondy
Honda do pre nadchádzajúcu sezónu pripravila nie len nové modely ale inovovala aj svoje modelové rady. Zmenami si tak prešla aj rada motocyklov strednej triedy s označením NC medzi ktoré patrí aj Honda Integra. ENCéčky tak menia svoj názov NC700 na označenie NC750.
16.01.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9108 [Novinky - Oznam]

Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2013
Znie to neuveriteľne, ale po dlhých piatich rokoch sme svedkami nárastu motocyklového trhu na Slovensku. Poďme sa pozrieť na trhové čísla trochu podrobnejšie.
11.01.2014 - gilbert Čitatelia: 13546 [Novinky - In Memoriam]

Opustil nás motorkár telom a dušou - Dušan Višváder
Hrou osudu som stretol trúchliacu vdovu po človeku, ktorého som osobne nestretol, no vážim si jeho prístup k motocyklom a k ľuďom okolo nich.
06.01.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9664 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda CTX1300 2014 - ďalší bagger v podaní Hondy
Popri Honde Goldwing F6B sa v novom roku v ponuke Hondy objaví ďalší štýlový bagger s názvom CTX1300. Honda CTX1300 tak doplní menšie CéteXká o dvojvalcovým motorom.
04.01.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7033 [Novinky - Súťaž]

Tipovacia súťaž Dakar 2014 - tipuj celkového víťaza a výsledky našich jazdcov a vyhraj!
Redakcia motoride.sk v spolupráci so svojimi partnermi pripravila skvelú tipovaciu sútaž pri príležitosti Dakaru 2014. Každý registrovaný člen motoride.sk si môže tipnúť celkového víťaza tohto ročníka dakarskej rally a tiež umiestnenie slovenských jazdcov.
02.01.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8736 [Bleskovky - PR bleskovka]

Značková kolekcia oblečenia a doplnkov Dakar™ 2014
Spoločnosť Touratech prichádza na trh s absolútnou novinkou – značkovou kolekciou oblečenia a doplnkov s logom najslávnejšej rally sveta – Dakar™.
31.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4673 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 2.
Pre mňa ako súťažiaceho boli zaujímavé vyhlásené kategórie. Tu sú aj s víťazmi.
23.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8709 [Novinky - O motoride.sk]

Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2014!
Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2014!
16.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18035 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Vyskúšali sme novú Vespu Primavera v uliciach Barcelony
Krátko po predstavení ďalšej generácie legendárneho talianskeho skútra – najnovšej „Osy“ sme dostali pozvanie na jej test v uliciach Barcelony. Metropola Katalánska je ako stvorená pre skútre a Vespa nie je výnimkou.
16.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4136 [Novinky - Reportáž]

Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 1.
V dňoch 6.-8. decembra 2013 sa uskutočnila výstava CUSTOMBIKE show v Bad Salzuflene. Po minuloročnej skúsenosti diváka som v tomto roku skúsil šťastie aj ako účastník.
Predchádzajúce | 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!