Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1996 až 2010 z cekového počtu: 4034.
12.12.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7335 [Bleskovky - Novinky]

Špionážne fotografie: KTM pripravuje motard na báze Duke-ov 125/200/390
Objavila sa fotografia na ktorej je zachytená pripravovaná novinka od KTM. Jedná sa pravdepodobne o motarda postaveného na základe KTM Duke 125/200/390.
12.12.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9679 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ducati Monster 1200 a Monster 1200 S - nadupaná verzia naháča v podaní Ducati
Postaviť okolo silného motora doslova iba súčasti nutné pre jazdu na motorke, tak to je filozofia rady Ducati Monster. Naháčom odjakživa viac pasovali vzduchom chladené motory, avšak beštia akou je Ducati Monster 1200 by tak nemohla vzniknúť.
11.12.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5994 [Testy a predstavenia - Test]

Projekt z cesty do terénu: Finančná náročnosť - Cesta vs. terén
Čím ďalej, tým viac otázok na mňa smerujete, či už v správach, cez FB alebo osobne. Na jednu častú otázku som už aj tu prisľúbil odpoveď. Teraz sa ju posnažím objasniť. Na pomoc som si prizval Filipa Danča, okruhára, ktorý začal zabŕdať aj do terénu, na jeho Honde CR125.
10.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9803 [Testy a predstavenia - Test]

Test nových modelov Husqvarna 2014
Silný severan Husaberg bol šľachtou medzi offroadovými strojmi, no po štvrťstoročí sú jeho dni zrátané. Spojilo sa to, čo kedysi patrilo spolu a vlády sa ujíma Husqvarna. Slávna značka s korunkou v logu. Zdá sa vám to komplikované? Zašli sme si priamo do rodného Švédska, aby sme zistil ako to vlastne je a bude.
09.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6148 [Bleskovky - Novinky]

Kawasaki predstavila koncept turbo motora
Na domácej výstave Tokyo Motor Show predstavila značka Kawasaki okrem iného aj koncept motora s turbom vlastnej konštrukcie.
09.12.2013 - gilbert Čitatelia: 8382 [Novinky - In Memoriam]

In Memoriam: Milan Grégr
Vždy, keď som šiel na nákupy do obchodných centier na okraji Pezinka, navštívil som jednu garáž v ktorej kraľoval človek, ktorý mal povesť machra, ktorý vie opraviť naozaj všetko.
09.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4764 [Novinky - Reportáž]

Austria Custom Bike Show 2013 - časť 3
V poslednej časti reportáže by som rád upriamil vašu pozornosť na krásne detaily. Takmer na každej motorke sa našiel rukopis autora. Väčšinou išlo o zmysluplné, v menšine o nezmysluplné úpravy.
06.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8341 [Novinky - PR článok]

Vianočné tipy 2013
Tak ako každý rok aj v tomto roku prinášame pred vianocami niekoľko tipov nato čo kde pre seba alebo svoju motorku nakúpiť, prípadne kde ušetriť.
04.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6879 [Novinky - Reportáž]

Návšteva továrne Dunlop, Montluçon, Francúzsko
V rámci predstavenia a testovania novej pneumatiky pre hypersport Dunlop Sportsmart² sme mali možnosť navštíviť aj výrobnú továreň spoločnosti Dunlop v meste Montluçon v centre Francúzska.
03.12.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3671 [Bleskovky - Novinky]

Špionážne fotografie - Triumph Daytona 250/300
Nový pripravovaný model značky Triumph bol zachytený na testovaní v bežnej premávke. Podľa oficiálnych informácii sa ale Triumph chystá zamieriť medzi "malorážky" až s motocyklami pre rok 2015.
03.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6916 [Novinky - Reportáž]

Rozhovor: Oliver Goehring o značke Husqvarna a jej budúcnosti
Aké sú plány so značkou Husqvarna pod krídlami KTM? Zostalo niečo aj z pôvodnej Husqvarny? Pôjde Husqvarna na Dakar? Uvidíme znova cestné motocykle a supermotardy Husqvarna? Prinášame vám zaujímavý rozhovor s Oliverom Goehringom, generálnym riaditeľom .
02.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4496 [Novinky - Reportáž]

Rozhovor: Teishiro Goto - Projek líder pre štvorvalce v Honde nielen o novom Fireblade SP
Na výstave v Miláne som krátko vyspovedal Teishira Goto-a, teda človeka, ktorý ma v Honde na starosti štvorvalce. Zaujímal ma hlavne nový Fireblade SP a použitie top komponentov Öhlins a Brembo, ktoré až doteraz nebolo pre Hondu typické no nevynechal som ani nové štvorvalcové 650-tky.
28.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6503 [Bleskovky - Novinky]

Detailnejší pohľad na koncept elektrobiku Suzuki Extrigger
Zdá sa, že Suzuki sa pomaly prebúdza z pomyselného spánku a v zákulisí skutočne chystá čosi nové. Na Tokyo Motor Show prednedávnom predstavila koncept elektrobiku s názvom Extrigger. Pozrime sa teda detailnejšie na prácu Suzuki.
27.11.2013 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 8131 Strany: 2 [Novinky - PR článok]

Akciová ponuka Motosvet
V našom e-shope www.motosvet.sk sme pre vás zľavnili vybrané druhy produktov. V rámci tejto akcie, máte možnosť zakúpiť napríklad predné svetlá, zásuvky USB, montážne stojany či zakrývacie plachty so zľavou 10%!
27.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 25886 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Yamaha MT-07 2014 - Masters of Torque aj pre mladých
Yamaha prináša k modelu MT-09 aj model s menším výkonom, ktorý by mal byť vhodný pre menej skúsených jazdcov. Základná filozofia rady MT má ostať zachovaná, avšak Yamaha MT-07 má byť, zvlášť vo verzii s výkonom 35 kW, dostupným bikom pre mladých.
Predchádzajúce | 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!