Anketa:
Nebuď labuť a príď sa otestovať na Rally Budapešť - Bratislava!
ZdieľaťPridané: 07.03.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Novinky - Pozvánka]
Dva dni, stovky kilometrov a žiadna pomoc. Poď sa ukázať.
![]() |
Rally Budapešť - Bratislava je vzrušujúce a nebezpečné dobrodružstvo. Zároveň je to orientačná súťaž s minimálnou asistenciou.
Termín tejto cezhraničnej súťaže je 17. - 18. máj 2014. Poslaním je vytvoriť nový most, ktorý spája národy, ktoré už tisícročia žijú vedľa seba v Karpatskej kotline. Je to súťaž pre ľudí milujúcich rely cez hory, doliny, vodu či blato.
U nás nenájdete záchrannú helikoptéru ani servisné kamióny. Môžete sa spoľahnúť iba na vaše jazdecké schopnosti, pripravenosť a na štastenu. Ide o geochallenge súťaž, ktorá štartuje v Budapešti a konči v Bratislave. Trasa ostáva do začiatku súťaže utajená. Na zvládnutie niekoľko sto kilometrov dlhého terénu máte dva dni. My sa postaráme o dostatočné vzrušenie a o dobrú náladu.
![]() |
Toto všetko dostanete za veľmi priaznivý registračný poplatok. Veríme, že sa stretneme na jednom z našich nočných táborísk v polke súťaže.
Bližšie informácie nájdete na oficiálnej stránke.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pridané: 07.03.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Budapest-Bratislava rally 2012 - Awia
- Štefan Svitko víťaz El Chott Rallye de Tunisie 2013 - Redakcia
- Barreda vyhral Sealine Rally 2014 v Katare a ide do vedenia šampionátu - Awia
- Vyskúšali sme beštiu z Mattighofenu - KTM 1290 Super Duke R 2014 - Awia
- Motoride XL BAJA Romania 2011 - skutočná Rally pre veľké cestovné endurá úspešne za nami - Awia
- Cesta na Rally Albania 2014 – Dokončili sme! A čo ďalej... - Landal
- Harley-Davidson - jedinečná príležitosť skúsiť americkú oceľ modelov 2013/2014 - matox
- Fotoreport 2: Jesenná Motoride XL Enduro Rally 2014 - Awia
- Jesenná Motoride XL Enduro Rally 2014 úspešne za nami! - Awia
- 2x rozhovor Štefan Svitko a Ivan Jakeš o KTM a Dakare 2015 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!