Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 286 až 300 z cekového počtu: 4027.
24.12.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4195 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Vianočný darček pre kroskárov - elektrická Stark Varg
Úplne nová značka a úplne nový stroj, navyše elektrický! A z fotiek je zrejmé, že aj schopný. Varg má aj dobré komponenty. Na takúto „elektrinu“ by sme sa naozaj mohli tešiť!
17.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6001 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

So Zarcom v Jereze na ďalšej generácii superbajkovej kráľovnej Ducati Panigale V4 S (2022)
Takto uprostred zimy - slnko, Zarco, Jerez a 215 rozzúrených koní v inovovanej Panigale V4 S. V ostrom móde Race A Evo. Na slickoch. Ak by som šiel darovať krv, zo žily by mi tiekol čistý adrenalín.
12.12.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7129 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Testujeme Triumph Tiger Sport 660 v Portugalsku
Tiger Sport 660 na Portugalských okreskách - Tiger Sport 660 Je malá kompaktná motorečka veľmi dobre padne do ruky má však široké riadidlá ako na cestovnom endure a vďaka tomu sa veľmi dobré ovláda. Samotný prejazd mestom je veľmi komfortný aj vďaka vyšším zdvihom a tomu podvozku a ľahkej ovládateľnosti na 17 palcových kolesách. Video: Testujeme Triumph Tiger Sport 660 v Portugalsku #shorts Motor má veľmi lineárny...
10.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6175 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ducati predstavila viac než sexi enduro DesertX
Všetci sme vedeli že príde, ale že bude nakoniec tak blízko konceptu predstaveného na výstave Eicma, a že bude vyzerať až tak neodolateľne, nikto z nás netušil. Dámy a páni, prichádza prvé ozajstné enduro od Ducati, úplná novinka s názvom DesertX.
08.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 7528 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test svižného a moderného scramblera CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)
Rodina stredných retromoderných scramblerov je opäť o niečo širšia, a to o úplne čerstvú novinku z východu, CFMOTO 700CL-X Heritage. Heritage znamená dedičstvo, čo je na tomto modeli jediný odkaz smerom do minulosti - všetko ostatné vrátane motora je úplne nové.
07.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8343 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Triumph riadne inovoval Tiger 1200 - bude v piatich verziách, aj s 30-litrovou nádržou
Už to bolo na spadnutie, ale Triumph nás aj tak držal v napätí, pretože nového veľkého „Tajgra“ ukázal až po výstave Eicma. Lepšie povedané, na výstave bol iba polepený predprodukčný model, ale k nemu ani písmenko. Tiger 1200 prichádza v piatich verziách, z ktorých dve majú 30-litrovú nádrž a ani jedna nemá 17-palcové zadné koleso.
06.12.2021 - gilbert Čitatelia: 5621 [Novinky - In Memoriam]

In memoriam Kamil Somorovský
Príbeh kolegu a kamaráta Kamila začnem spomienkou na moje prvé stretnutie s ním. Bol som čerstvo po maturite a natrvalo som spočinul v Šenkviciach. Pri jednej debate so susedom som dostal informáciu, že práve Kamil bol jedným z funkcionárov miestneho motocrossového klubu, ktorý bol vtedy na vrchole svojej aktivity.
03.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 3453 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

V Jereze testujeme novú Ducati Panigale V4 2022
Jazdy na slickoch - Tak máme za sebou aj jazdy na slickoch, vačšinou v móde Race B EVO, ale jedna v "áčku", čo už je dosť šleha. Panigale na Jereze krásne vynikla; jazdili s nami aj Johann Zarco a Alessandro Valia, testovací jazdec Ducati. Ducati preladila novú Panigale tak, aby bola menej namáhavejšia, a teda môžem potvrdiť, že ide o najpriateľskejšiu okruhovú Ducati. Zároveň však platí, že...
23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10375 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2021: Benelli dopĺňa rad TRK o nové TRK 800
Priaznivci Adventure sa dočkali ďalšej chuťovky, už dlhšie očakávané cestovné enduro od Benelli rozšíri rad TRK 502 o model s motorom 754 kubíkov.
23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4802 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2021: Bimota s retro superbikom KB4 a úplne novým KB4 RC (RaceCafe’)
Minuloročný koncept superbiku s retro dizajnom a top komponentami Kb4 ide do sériovej výroby, okrem toho ho doplní nový naháč.
23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5118 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2021: Kawasaki Ninja H2 SX s dvoma radarmi a inovovaný Versys 650 2022
Kawasaki v Miláne predstavila Ninja H2 SX vybavený nie jedným ale dvoma radarmi. Sport-tourer tak dostal nie len adaptívny tempomat ale aj sytém na varovanie pred nehodou a detekciu mŕtveho uhla. Zmenami prešiel aj obľubený Versys 650.
23.11.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4797 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2021: Royal Enfiled vracia Classic 350 v novej podobe a koncept SG650
Koncept moderného cruisera SG650 predstavený v Miláne má ukázať smer, ktorým sa firma pohne v nasledujúcich rokoch.
23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5980 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2021: Moto Guzzi a Aprilia: viac detailov o V100 Mandello, Tuono 660 vo verzii Factory a limitka RS 660
Konečne tu máme viac informácií o novinke V100 Mandello, ktorá má ako prvá na svete aktívne aerodynamické deflektory. Aprilia prináša naloženú Factory verziu Tuona 660, aj limitku na počesť úspechu modelu RS 660 v americkom šampionáte.
23.11.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5283 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2021: Suzuki predstavila ostrejšiu Katanu
Katana bude od sezóny 2022 ešte ostrejšia, dostane viac výkonu a vylepšenú sadu elektroniky.
23.11.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5878 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2021: MV Agusta predstavuje dva prototypy cestného endura 5.5 a 9.5
Lucky Explorer project ako jasný odkaz na Cagivu Elefant - dve krásne cestné endurá s objemom 550 a 930 kubíkov.
Predchádzajúce | 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Nasledujúce

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!