Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 286 až 300 z cekového počtu: 4036.
26.01.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5949 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Harley-Davidson predstavuje nové výkonné motocykle radu Grand American Touring, Cruiser a CVO
Harley-Davidson pridáva do svojej ponuky motocyklov 2022 vysoký výkon a customový štýl a predstavuje osem nových modelov. Všetky sú poháňané motorom Milwaukee-Eight® 117, najvýkonnejším sériovo montovaným agregátom v ponuke Harley-Davidson. Medzi nové modely patrí Street Glide® ST a Road Glide® ST v rade Grand American Touring, výkonnejší model Low Rider® S a nový Low Rider ST® v rade Cruiser a štyri superprémiové modely z ponuky Harley-Davidson® CVO™ (Custom Vehicle Operations™).
26.01.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7059 [Bleskovky - PR bleskovka]

MotoZem otvorená už aj u nás v Senci!
MotoZem slávnostne otvorila svoju prvú slovenskú predajňu v Senci, kam sa dostanete po diaľnici D1 smerom na Senec - Diaľničná cesta 22B, 903 01 Senec. Je otvorené v pracovné dni od 10.00 do 18.00 hod. a v sobotu od 10.00 do 15.00 hod.
24.01.2022 - Peter Fischer Čitatelia: 7606 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Atómový reaktor v zelenom - Kawasaki Z H2 SE (2021) s kompresorom
Bisťu, mnoho vody pretieklo Dunajom i Hornádom odkedy sme naposledy testovali dáku Kawasaki! Zhodou okolností to bol rovnaký model aký tu máme dnes, ibaže bez semiaktívneho podvozku. Poď sa s nami teda mrknúť, či Z H2 ťahá stále tak mocno sťa atómový reaktor alebo či ju nepostretlo dáke zhoršenie v dačom inom.
24.01.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5608 [Novinky - Predstavujeme]

Honda v rade Neo Sports Café inovovala CB300R
Honda CB300R pre rok 2022 je ďalším prírastkom unikátneho radu strojov Neo Sports Café, ktorá zahŕňa modely CB1000R, CB650R a CB125R.
18.01.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6562 [Novinky - Predstavujeme]

Top nostalgia - retro kit premení Yamahu Tenere 700 na veterána
Francúzska úpravarenská firmička Crispy Club vyrobila kit, ktorý premení bežnú sériovú Yamahu Tenere 700 na stroj, za ktorým sa otočí azda každý - a to vďaka výraznej modro-žltej kombinácii, do ktorej boli odeté Tenerky v 80. rokoch.
15.01.2022 - Peter Fischer Čitatelia: 9150 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Horami aj veľkomestami na novej Honda Forza 750 (2021)
Keď si tak pozerám redakčnú štatistiku, na novinke Forza 750 sme za minulý rok najazdili s veľkým náskokom najviac kilometrov, a to v rôznych prostrediach a časoch. Už krátko po predstavení ju vyskúšal Awia, potom sme ju trochu potrápili v Bratislave a Viedni, až nás nakoniec vzala cez Alpy do Apenín. V jej sedle sme prešli Stelvio, Gaviu, Mugello, aj talianske veľkomestá.
13.01.2022 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6368 [Novinky - Predstavujeme]

Harley-Davidson predstavil nové farby a detaily, čoskoro ukáže viac noviniek
Harley-Davidson dnes predstavil časť svojej ponuky motocyklov pre rok 2022, pričom ešte tento mesiac predstavia ďalšie nové modely. Limitovaná séria modelov CVO ďalšie novinky uzrú svetlo sveta 26. januára.
10.01.2022 - Peter Fischer Čitatelia: 7119 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme Piaggio Medley S (2021) so zimnou výbavou
Tak trochu cynicky poviem, že pre nás motorkárov má globálne otepľovanie výhodu v tom, že čoraz častejšie sa u nás dá jazdiť celoročne. Kým však u nás nebudú zimy s dvojcifernými dennými teplotami, nejaké menšie či väčšie úpravy na motorke alebo oblečení budeme potrebovať. My sme pre vás vyskúšali zimnú skútrovú výbavu z ponuky originálnych doplnkov Piaggio. A veľmi si ju pochvaľujeme!
30.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 7823 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test klasiky najklasickejšej - Moto Guzzi V7 Stone (2021)
Model V7 je v skutočnosti starší než priemerný čitateľ motoride.sk, veď prvý kus vyšiel z fabriky tesne predtým, než nás prišli navštíviť spriatelené vojská na tankoch. Treba povedať, že v rôznych variáciách prežil iba osem rokov, Moto Guzzi ho potom nahradila litrom.
24.12.2021 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4385 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Vianočný darček pre kroskárov - elektrická Stark Varg
Úplne nová značka a úplne nový stroj, navyše elektrický! A z fotiek je zrejmé, že aj schopný. Varg má aj dobré komponenty. Na takúto „elektrinu“ by sme sa naozaj mohli tešiť!
17.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6270 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

So Zarcom v Jereze na ďalšej generácii superbajkovej kráľovnej Ducati Panigale V4 S (2022)
Takto uprostred zimy - slnko, Zarco, Jerez a 215 rozzúrených koní v inovovanej Panigale V4 S. V ostrom móde Race A Evo. Na slickoch. Ak by som šiel darovať krv, zo žily by mi tiekol čistý adrenalín.
12.12.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7355 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Testujeme Triumph Tiger Sport 660 v Portugalsku
Tiger Sport 660 na Portugalských okreskách - Tiger Sport 660 Je malá kompaktná motorečka veľmi dobre padne do ruky má však široké riadidlá ako na cestovnom endure a vďaka tomu sa veľmi dobré ovláda. Samotný prejazd mestom je veľmi komfortný aj vďaka vyšším zdvihom a tomu podvozku a ľahkej ovládateľnosti na 17 palcových kolesách. Video: Testujeme Triumph Tiger Sport 660 v Portugalsku #shorts Motor má veľmi lineárny...
10.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 6334 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Ducati predstavila viac než sexi enduro DesertX
Všetci sme vedeli že príde, ale že bude nakoniec tak blízko konceptu predstaveného na výstave Eicma, a že bude vyzerať až tak neodolateľne, nikto z nás netušil. Dámy a páni, prichádza prvé ozajstné enduro od Ducati, úplná novinka s názvom DesertX.
08.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 7788 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Test svižného a moderného scramblera CFMOTO 700CL-X Heritage (2021)
Rodina stredných retromoderných scramblerov je opäť o niečo širšia, a to o úplne čerstvú novinku z východu, CFMOTO 700CL-X Heritage. Heritage znamená dedičstvo, čo je na tomto modeli jediný odkaz smerom do minulosti - všetko ostatné vrátane motora je úplne nové.
07.12.2021 - Peter Fischer Čitatelia: 8526 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Triumph riadne inovoval Tiger 1200 - bude v piatich verziách, aj s 30-litrovou nádržou
Už to bolo na spadnutie, ale Triumph nás aj tak držal v napätí, pretože nového veľkého „Tajgra“ ukázal až po výstave Eicma. Lepšie povedané, na výstave bol iba polepený predprodukčný model, ale k nemu ani písmenko. Tiger 1200 prichádza v piatich verziách, z ktorých dve majú 30-litrovú nádrž a ani jedna nemá 17-palcové zadné koleso.
Predchádzajúce | 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!