Anketa:
Články -
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3136 až 3150 z cekového počtu: 4035.
04.06.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14998 [Testy a predstavenia - Čižmy]

SIDI Vortice - s cirkulou na nohách
Do tejto sezóny som vykročil v komplet novom ošatení od hlavy až po päty. A keďže som napísal vykročil, tak ako prvé spomeniem nové čižmičky. Sidi Vortiče...
03.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9639 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Príďte na šiestu jazdu za zosnulých motorkárov
V deň parlamentných volieb, 12. 6., sa uskutoční v poradí šiesta jazda za zosnulých motorkárov. Poďte vzdať úctu tým, ktorí od nás odišli.
01.06.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4724 [Bleskovky - Novinky]

Pozvánka: Testovací deň Kawasaki v Banskej Bystrici!
Ďalšia príležitosť otestovať modely Kawasaki, tentoraz v Banskej Bystrici už tento víkend. To si nenechaj ujsť!
01.06.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 11238 [Bleskovky - Predstavujeme]

Suzuki GSX-R 1000 Limited Edition
Po predstavení Suzuki GSX-R 600 Special Edition prichádza Suzuki aj s litrovou GéeSXeRkou. Limitovaná edícia motoriek oslavujúcich 25. výročie je teda kompletná.
31.05.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14899 [Testy a predstavenia - Test]

Hrdá „mrcha“ - HONDA VT1300CX
Honda sa konečne rozhodla urobiť krok do neznáma a svetu priniesla niečo, o čom väčšina z nás mohla iba snívať pri pozeraní OCC (Orange County Choppers). Na trh prišla s veľkoobjemovým custom choperom, ktorý je vlastne legálna pozvánka do sveta custom bikov.
31.05.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 16756 [Bleskovky - Novinky]

TreMoto Monstrosity - trojkolesová Ducati
Zaujímavá prestavba Ducati Monster na trojkolesovú beštiu. Zarytí ducatisti by možno mali svoj zrak radšej odvrátiť preč.
28.05.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8383 [Bleskovky - Novinky]

Nová Kawička do bahna – Kawasaki KX 250F 2011
Nová štvortaktná motocrossová žabka sa svetu ukázala s mnohými zmenami. Pekne ostré športové náradíčko tak určite poskytne svojmu majiteľovi riadnu dávku adrenalínu.
27.05.2010 - Beal Čitatelia: 3779 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motohouse 6/2010
Ak keď je nové číslo už na pultoch a toto predstavenie prichádza trošku neskôr, nič to nemení na tom, že je nabité tým najlepším.
27.05.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5393 [Bleskovky - Novinky]

Video pozvánka: Touratech Travel Event 2010 už tento víkend
Viete kde sa tento víkend stretnú všetci priaznivci turistiky, dobrodružstva a dokonca aj rally? No predsa v nádhernom prostredí Pienin na Touratech Travel Event 2010!
24.05.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 8671 [Bleskovky - Novinky]

2 x Husqvarna pre mladých
Husqvarna predstavila pre mladých začínajúcich motorkárov dva nové modely s objemom 125 kubických centimetrov. Supermoto SMS4 a enduro verziu TE125.
24.05.2010 - djkorka Čitatelia: 7829 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: VI. stretnutie priateľov značiek Jawa a ČZ - 2010 Kováčová
Srdečne Vás pozývame na každoročné stretnutie priateľov značiek Jawa a ČZ. Termín a miesto ako už tradične dodržíme a bude ním víkend 28-30. Mája 2010 v Kováčovej pri Zvolene.
20.05.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 15795 [Testy a predstavenia - Test]

Príjemná spoločníčka - Honda CBF1000
Predstavovať vám ju určite nemusím, každý ste sa s ňou stretli, či už so starším alebo novším ročníkom. O staršom modeli sa môžte dočítať tu. S malými úpravami sa vyrába už od roku 2005 a našla si veľa spokojných zákazníkov. Tento rok však vstúpila na trh s výrazným face liftom. Športovejšie vyzerajúca kapotáž, rám vychádzajúci z CB1000R, modernizované budíky a jeden výfuk.
18.05.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 9817 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda deň na Slovakiaringu 2010
Na 12. mája pripravili páni z Hondy Slovakia ďalší okruhový deň pre novinárov a majiteľov tejto populárnej, pravdepodobne aj najpopulárnejšej značky motoriek vôbec.
17.05.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 13325 [Bleskovky - PR bleskovka]

Súťaž: Vyhraj vstupenky na WSBK BRNO!
For Street Racing SK a For Street Racing CZ vyhlasujú súťaž o hodnotné ceny 4SR. Stačí ak zašleš zaujímavú, niečím originálnu fotografiu a môžeš vyhrať skvelé ceny.
17.05.2010 - Cacao Čitatelia: 18466 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Mobilná obývačka menom Can-Am Spyder RT
Medzi prvými tohtoročnými testovakčami sme mali možnosť jazdiť na naozajstnej chuťovke. Počas dvoch dní nám totiž robil spoločnosť zaujímavý stroj zámorskej produkcie, ktorý by sme bez problémov mohli označiť ako Goldwing na troch kolesách...
Predchádzajúce | 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 | Nasledujúce

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!