Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 1686.
06.11.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 1562 [Novinky - Predstavujeme]

Kymco predstavilo prvý adventure maxi skúter CV-R5 2025
Kymco na výstave EICMA predstavuje svoj prvý maxi dobrodružný skúter: Kymco CV-R5, debutujúci s výrazným vzhľadom s geometrickými tvarmi a ostrými líniami. Jeho siluetu charakterizuje predná časť s full LED svetlometom.
06.11.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 1527 [Novinky - Predstavujeme]

Moto Morini predstavuje model 3 1/2 s novým V2 motorom 350 ccm
Moto Morini oslavuje 50. výročie ikonického modelu 3 1/2 predstavením jeho nástupcu na výstave EICMA. Vzhľad nového Moto Morini 3 1/2 je klasický ale aj dynamický.
05.11.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3018 [Novinky - Predstavujeme]

Trojvalec CFMOTO ide do sveta v podobne superšportu 675SR-R a naháča 675NK pre 2025
CFMOTO predstavilo 675SR-R, svoj prvý športový bike. Aerodynamicky optimalizovaný dizajn má na svedomí talianske oddelenie výskumu a vývoja v Modene 40.
05.11.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3658 [Novinky - Predstavujeme]

KTM v Miláne ukázalo 390 Adventure R, Enduro a aj supermoto 2025 - parametre zatiaľ nepoznáme
Ešte pre výstavou unikli informácie a fotky pripravovanej 390 Adventure R. KTM v Miláne ukázal hneď 3 nové modely na báze obľúbeného motora. Technické detaily však ešte neoznámila.
05.11.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3702 [Novinky - Predstavujeme]

KOVE 450 RALLY EX a KOVE 800X RALLY 2025
Na veľtrhu EICMA 2024 KOVE predstavuje svoju širokú škálu modelov navrhnutých pre tých, ktorí chcú posunúť hranice ciest a zvládnuť výzvy v drsnom teréne a na medzinárodných súťažiach.
05.11.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 2077 [Novinky - Predstavujeme]

Fantic v Miláne predstavil naháče Stealth a špotové biky Imola vo verziách 125 a 500
Všetky modely prichádzajú so štvortaktnými jednovalcovými motormi Minarelli s objemom 125 cm3 (15k) a 500 cm3 s rozvodom DOHC a hmotnosťou pod 40 kg.
05.11.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 1443 [Novinky - Predstavujeme]

Voge 625DSX 2025 - zvýšený objem a výkon
Voge aktualizuje 525DSX a premenil ho na nový 625DSX. Hlavnou zmenou je motor, ktorého zdvihový objem narástol zo 494 na 581 cm3. Zodpovedajúcim spôsobom vzrástol aj výkon, ktorý dosiahol 63 koní a krútiaci moment 57 Nm.
05.11.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 1538 [Novinky - Predstavujeme]

Moto Guzzi V7 Sport, Piaggio Liberty, Beverly a modernizovaná Vespa GTS 310
Moto Guzzi pripravila najmodernejšiu verziu V7 s označením Sport, Piaggio modernizuje všetky skútre na vysokých kolesách, aj vlajkovú loď radu Vespa.
05.11.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 1910 [Novinky - Predstavujeme]

Aprilia vybalila nové Tuono 457, Tuareg vo verzii Rally pre náročný off-road a nové 125-ky pre 2025
Aprilia má nové Tuono 457, Tuareg vo verzii Rally a nové 125-ky
05.11.2024 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3109 [Novinky - Predstavujeme]

BMW predstavilo koncept F 450 GS a refrešlo superbike RR a hypernaháč R, aj vo verziách M
Spadá do kategórie A2, je offroadovo zdatné a navyše aj dostupné - a finálny stroj bude vraj veľmi podobný konceptu. S 1000 RR aj S 1000 R majú o niečo lepší hardvér aj elektroniku, obe prichádzajú aj vo verzii M.
05.11.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3185 [Novinky - Predstavujeme]

Honda GB350S, prototyp motora V3 s el. kompresorom, nové elektro koncepty inovovaný Transalp, Hornet, NC750X
Nové retro GB350S, prototyp motora V3 je ako prvý na svete vybavený elektrickým kompresorom pre motocykle ktorý by mal byť určený pre veľkoobjemové modely. Okrem toho dva nové koncepty elektrických vozidiel – EV Fun Concept a EV Urban Concept, nový model CUV e: potvrdený pre sériovú výrobu a kopec vylepšení celého modelového radu.
05.11.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 2662 [Novinky - Predstavujeme]

Suzuki v Miláne predstavuje zábavné enduro DR-Z4S a supermoto DR-Z4SM 2025
Duchovní nástupcovia populárnych modelov DR-Z400S a DR-Z400SM, dve čerstvé 400-ky používajú nový dvojitý oceľový rám so samostatným priskrutkovaným hliníkovým pomocným rámom a hliníkovou kyvnou vidlicou, v ktorej je umiestnený nový jednovalcový motor s objemom 398 cm3.
05.11.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 1341 [Novinky - Predstavujeme]

Royal Enfield predstavil prvý scrambler s dvojvalcom: Bear 650 2025
Royal Enfield predstavil v Miláne nový Scrambler na báze väčšieho motora - dvojvalca 650 ccm, ktorý dostal pomenovanie Bear 650 teda Medveď.
05.11.2024 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 1127 [Novinky - Predstavujeme]

Royal Enfield Flying Flea C6 - elektro bike do mesta plánovaný na 2026
Royal Enfield oznámil svoj vstup do arény elektrických motoriek s Flying Flea (Lietajúca blcha). Je prvý elektrický motocykel spoločnosti a zároveň prvý v Indii vôbec v tomto segmente.
05.11.2024 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2019 [Novinky - Predstavujeme]

KTM prináša Super Adventure S aj s automatom, Duke 990 vo verzii R, aj nové GT
Do skupiny značiek, ktoré ponúkajú automatizované radenie, sa oficiálne pridala aj KTM. Super Adventure S dostáva okrem automatu aj väčší motor 1390, novú vertikálne orientovanú prístrojovku, aj zopár ďalších vylepšení. Duke 990 prichádza v ostrejšej verzii R. Väčší motor dostalo aj GT.
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!