ISSN 1336-6491 | Online: 1001 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31680
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18512)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13168)

Články - Novinky

Zobrazujem články 901 až 915 z cekového počtu: 1697.

10.02.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9023 [Novinky - O motoride.sk]

-

Film TOUR DE MOROCCO cesta do piesočných dún Sahary je na svete

Po jesennej premiére filmu na filmovom festivale v Žiline sme ešte na filme popracovali, teraz je na svete finálna verzia. Popracovali sme hlavne na komentári.

 

07.02.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10868 [Novinky - Predstavujeme]

-

Iba pre závislých na adrenalíne - MV Agusta Brutale 800 Dragster 2014

Mv Agusta ešte v polovici januára vypustila krátke ochutnávkové video na niečo s názvom "Dragster" Teraz tu máme nový model Brutale 800 Dragster.

 

01.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17087 [Novinky - Bike roka]

-

Čitateľská anketa Bike roka 2014 a Motoshop roka 2013

Už šiesty rok dávame možnosť vám naši čitatelia, aby ste zahlasovali a rozhodli tak o tom, kto si podľa vás zaslúži titul Bike roka 2014. A nielen to, každoročne môžete takto ohodnotiť aj našu redaktorskú prácu ale hlavne aj pisateľa toho najlepšieho cestopisu predchádzajúceho roka.

 

29.01.2014 - Cacao Čitatelia: 6959 [Novinky - Reportáž]

-

Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014

Posledný januárový víkend sme strávili na výstave motocyklov pri Bodamskom jazere. Nemal som veľké očakávania, keď sme odchádzali. O to väčší zážitok to bol. Čítajte ďalej.

 

24.01.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4690 [Novinky - Súťaž]

-

Vyhodnotenie tipovacej súťaže Dakar 2014

Dakar 2014 nám pred pár dňami skončil, naši jazdci dorazili včera na Slovensko a tak je čas vyhodnotiť Dakarskú tipovaciu súťaž, ktorá mala tohto roku premiéru. No a samozrejme potešiť výhercov.

 

16.01.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9162 [Novinky - Oznam]

-

Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2013

Znie to neuveriteľne, ale po dlhých piatich rokoch sme svedkami nárastu motocyklového trhu na Slovensku. Poďme sa pozrieť na trhové čísla trochu podrobnejšie.

 

11.01.2014 - gilbert Čitatelia: 13590 [Novinky - In Memoriam]

-

Opustil nás motorkár telom a dušou - Dušan Višváder

Hrou osudu som stretol trúchliacu vdovu po človeku, ktorého som osobne nestretol, no vážim si jeho prístup k motocyklom a k ľuďom okolo nich.

 

04.01.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7071 [Novinky - Súťaž]

-

Tipovacia súťaž Dakar 2014 - tipuj celkového víťaza a výsledky našich jazdcov a vyhraj!

Redakcia motoride.sk v spolupráci so svojimi partnermi pripravila skvelú tipovaciu sútaž pri príležitosti Dakaru 2014. Každý registrovaný člen motoride.sk si môže tipnúť celkového víťaza tohto ročníka dakarskej rally a tiež umiestnenie slovenských jazdcov.

 

31.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4712 [Novinky - Reportáž]

-

Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 2.

Pre mňa ako súťažiaceho boli zaujímavé vyhlásené kategórie. Tu sú aj s víťazmi.

 

23.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8761 [Novinky - O motoride.sk]

-

Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2014!

Šťastné a veselé Vianoce a úspešný Nový rok 2014!

 

16.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4173 [Novinky - Reportáž]

-

Custombike Show 2013 Bad Salzuflen - časť 1.

V dňoch 6.-8. decembra 2013 sa uskutočnila výstava CUSTOMBIKE show v Bad Salzuflene. Po minuloročnej skúsenosti diváka som v tomto roku skúsil šťastie aj ako účastník.

 

09.12.2013 - gilbert Čitatelia: 8411 [Novinky - In Memoriam]

-

In Memoriam: Milan Grégr

Vždy, keď som šiel na nákupy do obchodných centier na okraji Pezinka, navštívil som jednu garáž v ktorej kraľoval človek, ktorý mal povesť machra, ktorý vie opraviť naozaj všetko.

 

09.12.2013 - Romoto Čitatelia: 4806 [Novinky - Reportáž]

-

Austria Custom Bike Show 2013 - časť 3

V poslednej časti reportáže by som rád upriamil vašu pozornosť na krásne detaily. Takmer na každej motorke sa našiel rukopis autora. Väčšinou išlo o zmysluplné, v menšine o nezmysluplné úpravy.

 

06.12.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8384 [Novinky - PR článok]

-

Vianočné tipy 2013

Tak ako každý rok aj v tomto roku prinášame pred vianocami niekoľko tipov nato čo kde pre seba alebo svoju motorku nakúpiť, prípadne kde ušetriť.

 

04.12.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6956 [Novinky - Reportáž]

-

Návšteva továrne Dunlop, Montluçon, Francúzsko

V rámci predstavenia a testovania novej pneumatiky pre hypersport Dunlop Sportsmart² sme mali možnosť navštíviť aj výrobnú továreň spoločnosti Dunlop v meste Montluçon v centre Francúzska.

 

| 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 |

Motozem

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »