Anketa:
Články - Novinky
- Predstavujeme
- Reportáž
- O motoride.sk
- Editorial
- Pozvánka
- Súťaž
- Oznam
- In Memoriam
- Moto svadba
- PR článok
- Motoride Info
- Čo nového v tlači
- Bike roka
- Všetky
Zobrazujem články 1021 až 1035 z cekového počtu: 1697.
05.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7678 [Novinky - PR článok]

Tlmiče Touratech pre adventure motocykle
Na enduro motocykloch, zvlášť tých cestovných, je práve podvozok a jeho systém odpruženia faktorom, ktorý rozhodne o tom, či bude jazda pohodlná alebo bude každý prejdený kilometer iba obyčajným trápením. Jazdiť uvoľnene, a teda pohodlne, je možné len vtedy, ak jazdec nezvádza boj so svojou motorkou.
04.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16029 [Novinky - Predstavujeme]

Motocykle Cleveland CycleWerks prichádzajú na slovenský trh
Spoločnosť Cleveland CycleWerks, pochádzajúca z Clevelandu v USA, je výrobca nízko-objemových motocyklov v štýle Bobber a Café Racer. História výroby motocyklov v Clevelande siaha až do roku 1915.
04.03.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3645 [Novinky - Čo nového v tlači]

Svet motocyklov číslo 3/2013
V predaji je už nové marcové číslo časopisu Svet motocyklov, čo zaujímavé v ňom nájdete?
26.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11608 [Novinky - PR článok]

Pneumatiky Heidenau - Čerstvo upečené dobrodružstvo z Nemecka
Láka vás vôňa diaľok a nekonečné cesty uprostred púšte? Chuť pravej arabskej kávy, či pestrofarebné trhy s exotickým korením a neskutočný dopravný chaos? Tieto miesta nedotknuté najmodernejšími výdobytkami sa stávajú čoraz obľúbenejším cieľom.
22.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7467 [Novinky - PR článok]

Spoľahlivé GPS držiaky od Touratechu
Touratech vyvíja a vyrába GPS držiaky prakticky od počiatku vzniku samotnej firmy. Navigácia je totiž neoddeliteľnou súčasťou cestovania a od používania kompasu s mapou poskočila technika predsa len o kúsok vpred. GPS navigácie však treba na motorku nejako upevniť a nikto nespraví chybu pokiaľ siahne po držiakoch značky Touratech.
20.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 17644 [Novinky - PR článok]

Predstavenie: Nolan N44 Prilba mnohých použití
Taliansky výrobca motocyklových prilieb NOLAN prichádza do sezóny 2013 s novým modelom turistickej prilby N44. Po úspechu modelu N43 Air prichádza N44 s odnímateľnou čeľusťou, novým dizajnom, bohatšou výbavou a komfortom pre jazdca.
19.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4384 [Novinky - Predstavujeme]

Putovná „Freedom Jacket“ odštartovala oslavy 110. výročia Harley-Davidson
Fanúšikovia z celého sveta rozprávajú príbehy, ktoré zažili s jedinou bundou Harley-Davidson. Tú si odovzdávajú pri svojich cestách a bunda tak absolvuje jedinečné svetové turné k 110. výročiu značky.
01.02.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 25926 [Novinky - Bike roka]

Čitateľská anketa Bike roka 2013 a Motoshop roka 2012
Rok ubehol, a my sme tu opäť s vašou čitateľskou anketou! Aj tento rok budete môcť zvoliť svoj Bike roka 2013, Motoshop roka 2012 a zahlasovať za svoj najobľúbenejší Test, Video, Foto a Cestopis roka 2011.
31.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18049 [Novinky - Oznam]

Budeme môcť s vodičákom skupiny “B” osedlať aj 125-ky?
Poslanci za SaS Juraj Droba a Martin Chren navrhli zmenu zákona, aby bolo možné s vodičákom na auto (skupina B) vysadnúť aj do sedla motocykla zo zdvihovým objemom do 125 ccm (skupina A1). Týmto návrhom sa bude parlament zaoberať na rokovaní, ktoré sa začalo 29. januára. Tento bod sa zatiaľ neprerokovával.
24.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7312 [Novinky - O motoride.sk]

Nástenné Kalendáre Motoride 2013 dostupné už aj vo vybraných Motoshopoch na celom Slovensku
Vďaka veľkému záujmu sme doobjednali ďalšiu sériu kalendárov a už ich nájdete na pultoch vo vybraných Motoshopoch po celom Slovensku.
22.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9867 [Novinky - Oznam]

Predaje nových motocyklov na Slovensku v roku 2012
Opäť sme o rok starší a teraz navyše aj múdrejší, keďže sme dostali čerstvé trhové dáta. Hneď sme ich aj rozpitvali.
14.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7907 [Novinky - Predstavujeme]

Nový Triumph Tiger Sport 1050 2013
Triumph pre rok 2013 vylepšil Tigra tak komplexne, že sa už nejedná iba o športový design, ale že mu museli dať aj nové meno: Tiger Sport.
09.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 25273 [Novinky - Predstavujeme]

Honda MSX125 2013 - Mini Street X-treme 125
Spoločnosť Honda predstavuje model s označením MSX125 – úplne nový motocykel pre voľný čas určený predovšetkým mladým jazdcom
08.01.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11293 [Novinky - O motoride.sk]

Nová funkcia: Motoride Video Galéria
S príchodom nového roka sme pripravili novú funkciu a celkom novú rubriku na motoride.sk. Ide o Video galériu, kde nájdete nielen naše Redakčné videá, ale aj Oficiálne videá výrobcov motocyklov, môžete svetu ukázať aj vaše videá alebo aj videá, ktoré ste našli na internete.
01.01.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6730 [Novinky - O motoride.sk]

Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2012
Štatistika návštevnosti motoride.sk rok 2012
Predchádzajúce | 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!