Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1561 až 1575 z cekového počtu: 3165.
19.11.2013 - Brco928 Čitatelia: 15085 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Vespa Primavera 2014 - modernizovaná klasika MADE IN ITALY
V Miláne tohto roku Vespa slávnostne odhalila novú Primaveru - najnovšieho pokračovateľa legendárnych talianských skútrov so samonosnou oceľovou "karosériou". Primavera dostala nový štýl inšpirovaný modelom 946, nové rozmery kolies, podvozok, vstrekovanie a LED technológie ale samozrejme zostala verná retro dizajnu.
18.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 13099 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

BMW S1000R 2014 - výkonný naháč z dielní BMW
Keď BMW predstavilo model superšportu S1000RR poháňaný výkonným radovým štvorvalcom, azda každý očakával príchod streetfighter-u odvodeného práve od tohto motocykla. BMW očakávaný krok urobilo a do roku 2014 vypúšťa novinku, naháč BMW S1000R.
14.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4252 [Novinky - PR článok]

Priedušné a vodotesné komfortné sedadlá Touratech
Osvedčené komfortné sedadlá Touratech sú teraz k dispozícii pre mnoho nových modelov motocyklov aj v patentovanej priedušnej verzii.
13.11.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16020 [Testy a predstavenia - Test]

KTM Freeride 250 R 2014 - takto si predstavujem "Frírajda"
Asi by som neuveril, keby som nevyskúšal. Takto postavená motorečka, s nie práve ohurujúcim výkonom, zvlášť keď ma 350tková 4T sestra nepresvedčila. Ale teda musím uznať, toto je strojovňa...
12.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3390 [Novinky - Čo nového v tlači]

MotoRoute 5/2013
V novinových stánkoch aktuálne nájdete v predaji časopis MotoRoute 5/2013. Chcete vedieť o čom sa v ňom dočítate?
11.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7907 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Výstava EICMA 2013 Miláno - Girls, girls, girls...
Každoročne v Miláne tie najnovšie moto-exponáty okrášľujú aj príslušníčky nežnejšieho pohlavia. Ešte raz sa tak vrátime do Milána a prostredníctvom objektívu člena rissko si ich pozrieme...
11.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11762 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Continetal ContiMove 365 skútrová pneumatika M+S (nielen) na zimu
Continental predstavuje novú celoročnú skútrovú pneumatiku Conti Move 365, ktorá dosahuje vyváženosť medzi letnou a zimnou pneumatikou vďaka inovatívnemu dizajnu dezénu.
11.11.2013 - zooo Čitatelia: 11707 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Garmin 4x inak (Zumo 660, Zumo 350, Montana 600 Moto, GPSmaps 62ST) - Krátky užívavateľský test, časť 2
Počas dovolenky v Nórsku som sa podujal na krátky testík štyroch navigácii od Garminu. V tejto časti sa pozrieme na GPSmaps 62ST a Montana 600 Moto.
11.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8788 [Novinky - Predstavujeme]

Harley-Davidson Street 750 a 500 2014 nové H-D pre novú generáciu motorkárov
Nové modely Harley-Davidson Street 750 a 500 sú vybavené novým kvapalinou chladeným motorom Revolution X V-Twin a štýlom Dark Custom™ motocyklov
09.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9507 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Honda CBR1000RR Fireblade a jej vylepšená verzia CBR1000RR Fireblade SP
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že Honda pre rok 2014 iba zmenila sfarbenie superšportu CBR1000RR Fireblade. Pravdou je, že zmenami si prešiel motor, ktorý je teraz výkonnejší nuž a čerešničkou na torte je verzia CBR1000RR Fireblade SP s podvozkom od Ohlinsu a brzdami Brembo.
08.11.2013 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5969 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

MV Agusta Turismo Veloce 800 - novopečený turista z Varese
Prvý turista z dielní MV Agusta. Ako ináč MV Agusta aj pri turisticky zameranej mašine stavila na emócie z jazdy avšak nezabudlo sa ani na praktickú stránku veci.
07.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5952 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: EICMA 2013 Miláno - EICMA Custom
V poslednom fotoreporte z Milánskej výstavy 2013 sa pozrieme na expozícu úpravcov motocyklov. Ako už tradične väčšina stavieb má vo svojich útrobách vidlicový dvojvalec rôznej konštrukcie.
07.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5409 [Novinky - PR článok]

15 Dní – 15% Zľava na produkty HYPERPRO!
Vážení zákazníci , každoročne pre Vás na konci sezóny pripravujeme rôzne cenové zvýhodnenia. Prvou z vybraných akcií, ktoré budú u nás prebiehať do konca roka 2013, je 15% zľava na všetky produkty značky HYPERPRO!
05.11.2013 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8406 [Novinky - Predstavujeme]

Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Honda
V predvečer výstavy EICMA v Miláne ukázala svetu svoje novinky na rok 2014 aj japonská Honda. Asi najviac zaujal nový Fireblade v prevedení SP s podvozkom od Ohlinsu a brzdami Brembo a nové 650-tky CB650F a CBR650F.
04.11.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3931 [Novinky - Súťaž]

Súťaž o vstupenky na Sony Xperia Freestyle X-Night 2013
Aj tohto roku vám prinášame súťaž o vstupenky na obľúbenú FMX show, ktorá sa vracia do Košíc.
Predchádzajúce | 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!