Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1150 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32207
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18780)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13427)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 2221 až 2235 z cekového počtu: 3166.

02.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8802 [Novinky - Oznam]

-

Naživo výstava EICMA Miláno 2010 - BMW a Husqvarna

Ako je už zvykom BMW má tlačovky spoločné so sesterskou Husqvarnou. Tentoraz prekvapili obe značky BMW štúdiou maxi skútra a Husqvarna konceptom motorky s veľkým objemom...

 

02.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7248 [Novinky - Oznam]

-

Naživo výstava EICMA Miláno 2010 - Triumph a KTM

Pokračujeme v dávkovaní noviniek z Milána, na rade je Triumph a KTM.

 

02.11.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10775 [Novinky - Oznam]

-

Naživo výstava EICMA Miláno 2010 - Honda

Tak ako Honda sľubovala v kampani predchádzajúcej výstavy, v Miláne dnes predstavila celkovo osem noviniek a pridala k tomu dva koncepty.

 

29.10.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4321 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet Motocyklov 11/2010

Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?

 

28.10.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6409 [Novinky - Oznam]

-

VIDEO: Novinky Kawasaki 2011 (ZX-10R, Z1000SX, Z750R, W800 a VN1700 Voyager Custom)

Kawasaki zverejnila videá predstavujúce novinky pre budúcu sezónu. Novinári ich videli v Kolíne, vy si ich môžete pozrieť teraz.

 

25.10.2010 - Beal Čitatelia: 4527 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Motohouse 11/2010

V jedenástom čísle sa proti sebe postaví auto a motorka. Nie hocijaké auto a nie hocijaká motorka. Bugatti Veyron vs. BMW S1000RR.

 

19.10.2010 - egres2 Čitatelia: 28450 [Technika - Dobré Rady]

-

Starostlivosť o reťaz motocykla

Jedna z najdôležitejších súčiastok motorky a zároveň aj jedna o ktorej sa vedú siahodlhé diskusie a polemiky.

 

18.10.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 12003 [Novinky - PR článok]

-

Predstavujeme špeciálne gripy na nádrž od americkej firmy TechSpec

Radi by sme Vám prezentovali novinku na stredoeurópskom trhu s motorkami. Jedná sa o špeciálny grip na nádrž od americkej firmy TechSpec. Firma TechSpec sa zaoberá vývojom špeciálnych gripov od roku 1998 a patrí medzi popredné firmy v tomto segmente v Amerike.

 

14.10.2010 - Cacao Čitatelia: 12388 [Testy a predstavenia - Test]

-

S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.

Jeden pekný slnečný víkend sa nám konečne po daždivých dňoch podarilo dostať na kilometer uzatvorenej zábavnej dráhy v Dunajskej strede. O čo sme sa pokúšali si môžete znova prečítať po kliknutí na nadpis. Pokračujeme porovnaním celoročného spoločníka so streetfightrovou potvorou rovnakej značky - Z1000.

 

11.10.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4788 [Novinky - Pozvánka]

-

Pozvánka: 1. Drag Day Slovakia - 16.10.2010 Slovakiaring

1. Drag Day na Slovensku prebehne už tento víkend v areáli Slovakiaringu.

 

08.10.2010 - Cacao Čitatelia: 12581 [Testy a predstavenia - Test]

-

Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630

V každodennom kolobehu života, kde sa striedajú pracovné povinnosti s osobnými, problémy, komplikácie, nezhody a nervozita sú samozrejmosťou, si človek potrebuje trochu oddýchnuť. Zabudnúť na všetko. Vypnúť. Každému z nás prináša pohodu niečo iné. Mne ju počas niekoľkých dní robila Husqvarna SMS 630.

 

05.10.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8380 [Novinky - Oznam]

-

Horúce novinky z INTERMOT Kolín 3. časť: Aprilia, Honda, Ducati a ostatné

Predstavujeme novinky pre rok 2011 priamo z výstavy INTERMOT Kolín

 

05.10.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 9149 [Novinky - Oznam]

-

Otvorený list Ministerstvu obrany SR k zrušeným pretekom

Na poslednú chvíľu zrušené preteky Baja Slovakia a Medzinárodné Majstrovstvá SR v endure poriadne rozvírili hladinu stojatých motoristických vôd. Oba preteky sa mali konať v septembri 2010 na Záhorí, v pieskových terénoch Vojenského Výcvikového priestoru. Zúrivé NIE z ministerstva ma prinútilo k verejnému protestu.

 

05.10.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11793 Strany: 2 [Novinky - Oznam]

-

Horúce novinky z INTERMOT Kolín 2. časť: Kawasaki, KTM, H-D, Yamaha

Predstavujeme novinky pre rok 2011 priamo z výstavy INTERMOT Kolín

 

05.10.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 9652 Strany: 2 [Novinky - Oznam]

-

Horúce novinky z INTERMOT Kolín 1. časť: Suzuki, BMW, Husqvarna a Triumph

Predstavujeme novinky pre rok 2011 priamo z výstavy INTERMOT Kolín

 

| 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 |

yamaha Tenere

husqvarna-side-09-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »