Anketa:
Sony Ericsson Freestyle Motocross 2011 v Bratislave
ZdieľaťPridané: 04.03.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9479 [Novinky - Pozvánka]
Bratislava bude po prvý raz hostiť freestyle motokrosovú show Sony Ericsson Freestyle Motocross, ktorá predstaví tých najlepších freestyle motorkárov z celého sveta v nezabuduteľnej atmosfére.
![]() |
Štvrtý ročník obľúbenej show sa uskutoční v sobotu 4. júna 2011 v novozrekonštruovanej aréne Ondreja Nepelu. Vstupenky sú už v predpredaji v sieti Ticketportal.
Sony Ericsson Freestyle Motocross je jedinečná show toho najlepšieho; ponúka saltá a dychvyrážajúce extrémne skoky na motorkách v úžasných svetelných a hudobných efektoch. Fanúšikovia sa môžu tešiť na nových špičkových pretekárov, ktorí sa na Slovensku predstavia prvýkrát. Na štart sa postavia tí najlepší freestyloví pretekári z celého sveta. Tohto roku sa v súťaži pobijú o sumu 20 000 eur. Súčasťou programu budú aj rôzne sprievodné akcie.
![]() |
V minulosti hostili jedinečnú motocrosovú show Košice. Jej tri predchádzajúce úspešné ročníky prilákali do slovenskej východnej metropoly viac ako 25 000 fanúšikov freestyle motocrossu. Obľúbená akcia si z roka na rok získava viac fanúšikov.
- Oficiálny názov podujatia: Sony Ericsson Freestyle Motocross
- Dátum: 4. júna 2011 o 20.00 hod.
- Miesto: Aréna Ondreja Nepelu v Bratislave
- Predpredaj v sieti Ticketportal
- Cena vstupeniek: 25 a 35 eur
- Viac informácií nájdete na www.fmx.sk
![]() |
![]() |
![]() |
Pridané: 04.03.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Súťaž o 10 vstupeniek na Sony Ericsson Freestyle Motocross 2011 v Bratislave - Redakcia
- Libor Podmol potvrdil účasť na Sony Ericsson Freestyle Motocross v Bratislave 2011 - Redakcia
- Jazdci Mike Metzger, Rob Adelberg a Jose Miralles mieria do Bratislavy! - Redakcia
- Sony Ericsson Freestyle motocross 2011 - haro007
- Sony Ericsson Freestyle Motocross opäť na Slovensku - Redakcia
- Vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Motocross až do Vianoc za jedinečnú cenu! - Redakcia
- Sony Ericsson Freestyle Motocross 2010 v Košiciach za nami - Redakcia
- Atraktívny sprievodný program Sony Ericsson Freestyle motocross show bude plný extrémnych kúskov, odvahy, šialenstva a krásy - Redakcia
- Do finále Sony Xperia X-Night chce aj 12-ročný talent Matěj Česák! - Redakcia
- Sony Xperia Freestyle X–Night o 20 000 eur zavíta na jeseň opäť do Bratislavy - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!