Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2701 až 2715 z cekového počtu: 3158.
24.10.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 23596 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vyskúšali sme Ducati Hypermotard 1100 S
Prvé osobné stretnutie s touto útlou Taliankou som si odbyl v Miláne 2005, keď to bol len prototyp. Potom provokovala na výstave v Bratislave, ušla pred nami na Panonii, aby sme ju mohli vyskúšať koncom sezóny na našich cestách.
22.10.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9358 [Novinky - O motoride.sk]

Jesenné novinky na motoride.sk
Nové prehľadnejšie menu, tematické rozdelenie hlavnej stránky, seriály článkov, pozadia (wallpapers) z našej produkcie a nová rubrika Bleskovky. Toto všetko vám prinášame.
18.10.2007 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5950 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Honda Off-Road Weekend, 26. - 27. 10. 2007
Honda Slovakia s. r. o. srdečne pozýva všetkých motokrosových nadšencov v dňoch 26. - 27. októbra do Šenkvíc.
18.10.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 32189 [Testy a predstavenia - Test]

Vyskúšali sme Yuki Cross 200
A zase tu máme aj nejaký prach a blatko - popreháňali sme čínsku produkciu s názvom Yuki.
16.10.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 12856 [Novinky - Oznam]

Novinky 2008 v triede naháč
V najklasickejšej kategórii toho nového až tak veľa nie je...
12.10.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 26286 [Technika - Úpravy motocyklov]

Máš chuť na zmenu? Vylepši podvozok sadou od Hyperpro!
Už si možno počul, že je vhodnejšie investovať niekoľko tisíciek do vylepšenia podvozku, než ťažké desaťtisíce do nahnania pár kobýl pod nádrž - darmo ich tam totiž máš dve stovky, keď sa nevedia poriadne udržať na ceste.
11.10.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 16117 [Novinky - Oznam]

Novinky 2008 v triede šport/superšport
Zo špinavých ciest-neciest prejdime na horúci asfalt...
09.10.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 32283 [Novinky - Oznam]

Novinky 2008 v triede cestné enduro/enduro
Tento článok je prvý zo série, v ktorej sa bližšie pozrieme na novinky pre budúcoročnú sezónu. Ako vidíš, séria nebude rozdelená po značkách, ale kategóriach. Začíname na rozhraní asfaltu a šotoliny.
06.10.2007 - campa Čitatelia: 7588 [Novinky - Oznam]

Ukončenie sezóny v Trnave sa nekoná!
Pozor, každoročná akcia zvaná Ukončenie sezóny sa tento rok v Trnave neuskutoční.
03.10.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 21565 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Chutná raritka - Royal Enfield Bullet 500
Z času na čas sa bežnému smrteľníkovi podarí odviezť na nejakej chuťovke, ktorú u nás nevidno na každom rohu. Keď poviem, že som sa povozil na Enfielde, málokto bude vôbec vedieť, o akú značku ide.
01.10.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14039 [Novinky - Pozvánka]

11. motodarovačka krvi pre Nicol!
Motodarovačky majú už na motoride slušnú tradíciu. Len pred štyrmi mesiacmi sme sa stretli na jubilejnej 10. darovačke. Čas ale letí a s príchodom jesene sa môžeme ísť odkrviť znovu.
29.09.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 19920 Strany: 2 [Novinky - Oznam]

Prvé dojmy z výstavy Mondial du deux roues 2007 v Paríži
Tááák a konečne je to tu! Teraz ostali v smútku všetci autori nepodarených špekulatívnych fotiek, amatérskych fotomontáží a zaručene správnych informácií. Väčšina noviniek pre budúcu sezónu už bola pustená do pazúrov verejnosti - k tej patríš aj ty, tak si to poď pozrieť...
27.09.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 7469 [Novinky - Čo nového v tlači]

Motoride Info 09/2007
Prečítaj si, čo letelo v septembrovom čísle tlačeného mesačníka Motoride info.
26.09.2007 - Peter Fischer Čitatelia: 12393 [Novinky - Oznam]

Rozhovor s najlepším slovenským stuntriderom Dixom
Prezývka Dixo je známa asi každému normálnemu slovenskému motorkárovi. Tým mladším možno ani veľmi nie, lebo najlepšie veci ukázal pár rokov dozadu, ale to nič nemení na tom, že má veľkú zásluhu na dobrej reprezentácii slovenského stuntridingu v zahraničí a ani na tom, že je to správny pohodový chalan.
25.09.2007 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32128 [Testy a predstavenia - Test]

Vyskúšali sme off-road novinky KTM pre rok 2008
Uplynulý víkend prebehli testovacie dni nových off-road modelov KTM na trati v Lorinčíku neďaleko Košíc.
Predchádzajúce | 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 | Nasledujúce
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!