Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 496 až 510 z cekového počtu: 3165.
11.02.2020 - gilbert Čitatelia: 6271 [História]

Čierno-biely zväzarmovský Pionier cross - old school.
Prvé motocrossové preteky 50-tok sa v Šenkviciach udiali v roku 1963 ako súčasť Majstrovstiev Západoslovenského kraja. 11. mája sa na Cerovských výmoľoch. Oficiálne to bola jazda zručnosti na Stadionoch, Jednohrboch, či na svojpomocne zhotovených stojoch aj s komponentami nového Pioniera 05. Mladíci krúžili na vytýčenom okruhu a diváci ich zručnosť ocenili mohutným potleskom. Motocross Pionierov sa stal neoddeliteľnou súčasťou takmer každého motocrossu.
07.02.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4219 [Novinky - Predstavujeme]

Nový Harley-Davidson® CVO™ Road Glide® - kombinácia elegancie, výkonu a technológií
Motocykel Harley-Davidson® CVO™ Road Glide® rozširuje pre rok 2020 našu ponuku limitovaných sérií super-prémiových modelov z programu
Harley-Davidson Custom Vehicle Operations™.
04.02.2020 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4693 [Novinky - Predstavujeme]

Nový FAT BOY® 30th Anniversary oslavuje výročie legendy
Harley-Davidson oslavuje výročie svojho ikonického modelu limitovanou edíciou Fat Boy® 30th Anniversary. Tmavé tóny v kombinácii s bronzovými doplnkami a čierny motor Milwaukee-Eight® 114 sú výsadou limitovanej série 30th Anniversary Fat Boy. Bude vyrobených len 2500 týchto motocyklov, každý s vlastným číslom na palivovej nádrži.
29.01.2020 - gilbert Čitatelia: 6532 [História]

Retro spomienka z motocyklového šprintu v Kalinove v auguste 1996
Nakoniec nastal ten vytúžený moment, kedy boli odštartované prvé najväčšie motocykle. Kvôli ČSTV prvý jazdec štartoval na viackrát aby gumoval. Pôvodne mal byť šprint na uzavretej ceste medzi Kalinovom a Bystričkou na viac kôl a v troch objemových kategóriách (750, 500, 400(350)), no počasie rozhodlo ináč.
28.01.2020 - Romoto Čitatelia: 5580 [Novinky - Predstavujeme]

Oberdan BEZZI - rozhovor s grafickým dizajnérom
Pri mojom objavovaní a hľadaní prestavieb na nete som narazil na veľmi zaujímavé kresby motoriek. Veľmi reálne zobrazenie motoriek, do detailov prepracované detaily, inovatívny dizajn. Veľmi ma to oslovilo a snažil som sa nájsť autora.
22.01.2020 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11837 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Ducati Hypermotard 950 - talianská dlhonohá supermodelka
Motorka ktorá vždy chytí za srdce. Od čias prvej generácie sa dizajn takmer ani nemenil, menili sa motory, pribudli ventily, chladenie kvapilinou, ABS, elektronika. Aj dnes je ale Hypoš motorka kde nie je nič navyše ale má v sebe hyper množstvo zábavy.
23.12.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9954 [Novinky - O motoride.sk]

Šťastné a veselé a všetko dobré do roku 2020!
Aj tentoraz Vám všetkým zo srdca ďakujeme za prejavenú dôveru a priazeň. Prežite krásne sviatky, a čoskoro sa uvidíme v roku dvadsať dvadsať!!!
17.12.2019 - Romoto Čitatelia: 5420 [Novinky - Reportáž]

Custom Bike Show Bad Salzuflen 2019
Bad Salzuflen, piatok 5.12.2019, 8:00, parkovisko za výstaviskom, kapacita pre 500 áut. Na parkovisku je iba jedno auto a aj to so slovenskou ešpézetkou. A ja sa pokúsim zopakovať trik s vniknutím na výstavisko pred oficiálnymi otváracími hodinami, aby som urobil čo najviacej fotiek „bez nôh“.
06.12.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8889 [Novinky - PR článok]

Vianočné tipy 2019 - pre bikera, bikerku alebo ich motorku
Chceš potešiť na vianoce bikera alebo bikerku a nevieš čím? Alebo chceš "obdarovať" svoju mašinu jedakým doplnkom? Pozri si pár tipov...
06.12.2019 - gilbert Čitatelia: 7835 [História]

Retro spomienka na motocrossové preteky po trinásťročnej prestávke v porevolučných rokoch
V obci kde bývam, opäť ožila tradícia motocrossových pretekov v areáli Starej tehelne. Vďaka pánovi Machotovi, ktorý vlastnil v minulosti prosperujúcu tehelňu (zväčša všetky domy sú postavné z „Machotiek“) a aktivistom, ktorí po uzavretí tehelne v povojnovom období objekt bývalého ťažobného priestoru na tehliarsku hlinu začali využívať na preteky. Táto tradícia usporadúvania pretekov sa ukončila pred trinástimi rokmi. Spolu so zánikom tejto našej tradície sa začali vytrácať aj z iných tratí vtedy domáce značky ČZ a JAWA.
04.12.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15015 [Novinky - Predstavujeme]

Triumph predstavil nový Tiger 900 hneď v troch verziách 900, 900 GT a 900 Rally
Výrazne ľahší, športovejší s novým trojvalcom, nový rám s montovanou podsedlovkou, Brembo Stylema® brzdy, 20 l nadrž, LED svetlá, náklonová elektronika, nový podvozok (Rally verzia s vysokými zdvihmi). Cestné verzie jazdia na 19/17 palcových kolesách, Rally má 21-tku odzvoilo podvozku od WP.
22.11.2019 - Romoto Čitatelia: 6677 [Novinky - Reportáž]

Fotoreportáž - Výstava EICMA 2019
EICMA 2019. Moja tretia eicma. Už som vedel, čo ma čaká organizačne. Sem spadá doprava do Milána, na výstavu a následne z Milána na Slovensko. Rutina. Alebo že by celkom nie...? Kto skúsil, možno by potvrdil, že to nemusí byť až tak jednoduché.
21.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14940 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Keď Moto Guzzi spraví motorku zvyčajne to stojí zato. Tohto roku sme sa dočkali sériovej podoby jej cestovného endura strednej triedy s jasným názvom Tutto Terreno. Vyskúšali sme si ju až na jeseň, no o to to bol lepší zážitok.
20.11.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7898 [Novinky - Predstavujeme]

Dunlop uvádza na trh pneumatiky Mutant - na každú cestu za akéhokoľvek počasia
Dunlop predstavuje nové, mimoriadne všestranné pneumatiky Mutant, ktoré na trh zavádzajú nový crossoverový segment. Dunlop Mutant umožňujú celoročnú jazdu na všetkých typoch komunikácií viac ako 370 rôznym modelom motoriek - adventurám, športovo-turistickým strojom, naháčom, retro motorkám a scramblerom.
18.11.2019 - gilbert Čitatelia: 5423 [História]

Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.
Naznačil som, že domáci kutili svoje motocykle prestavovali predovšetkým pre športové využitie a v neposlednej miere aby sa odpútali od šedého priemeru, od vtedajšej nútenej uniformity. Ich stroje boli zvyčajne kombináciou rôznych dostupných dielcov.
Predchádzajúce | 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!