Anketa:
Články - Ostatné Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 496 až 510 z cekového počtu: 3157.
06.12.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8789 [Novinky - PR článok]

Vianočné tipy 2019 - pre bikera, bikerku alebo ich motorku
Chceš potešiť na vianoce bikera alebo bikerku a nevieš čím? Alebo chceš "obdarovať" svoju mašinu jedakým doplnkom? Pozri si pár tipov...
06.12.2019 - gilbert Čitatelia: 7576 [História]

Retro spomienka na motocrossové preteky po trinásťročnej prestávke v porevolučných rokoch
V obci kde bývam, opäť ožila tradícia motocrossových pretekov v areáli Starej tehelne. Vďaka pánovi Machotovi, ktorý vlastnil v minulosti prosperujúcu tehelňu (zväčša všetky domy sú postavné z „Machotiek“) a aktivistom, ktorí po uzavretí tehelne v povojnovom období objekt bývalého ťažobného priestoru na tehliarsku hlinu začali využívať na preteky. Táto tradícia usporadúvania pretekov sa ukončila pred trinástimi rokmi. Spolu so zánikom tejto našej tradície sa začali vytrácať aj z iných tratí vtedy domáce značky ČZ a JAWA.
04.12.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14604 [Novinky - Predstavujeme]

Triumph predstavil nový Tiger 900 hneď v troch verziách 900, 900 GT a 900 Rally
Výrazne ľahší, športovejší s novým trojvalcom, nový rám s montovanou podsedlovkou, Brembo Stylema® brzdy, 20 l nadrž, LED svetlá, náklonová elektronika, nový podvozok (Rally verzia s vysokými zdvihmi). Cestné verzie jazdia na 19/17 palcových kolesách, Rally má 21-tku odzvoilo podvozku od WP.
22.11.2019 - Romoto Čitatelia: 6554 [Novinky - Reportáž]

Fotoreportáž - Výstava EICMA 2019
EICMA 2019. Moja tretia eicma. Už som vedel, čo ma čaká organizačne. Sem spadá doprava do Milána, na výstavu a následne z Milána na Slovensko. Rutina. Alebo že by celkom nie...? Kto skúsil, možno by potvrdil, že to nemusí byť až tak jednoduché.
21.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14520 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu
Keď Moto Guzzi spraví motorku zvyčajne to stojí zato. Tohto roku sme sa dočkali sériovej podoby jej cestovného endura strednej triedy s jasným názvom Tutto Terreno. Vyskúšali sme si ju až na jeseň, no o to to bol lepší zážitok.
20.11.2019 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7792 [Novinky - Predstavujeme]

Dunlop uvádza na trh pneumatiky Mutant - na každú cestu za akéhokoľvek počasia
Dunlop predstavuje nové, mimoriadne všestranné pneumatiky Mutant, ktoré na trh zavádzajú nový crossoverový segment. Dunlop Mutant umožňujú celoročnú jazdu na všetkých typoch komunikácií viac ako 370 rôznym modelom motoriek - adventurám, športovo-turistickým strojom, naháčom, retro motorkám a scramblerom.
18.11.2019 - gilbert Čitatelia: 5301 [História]

Nielen amatérske prestavby na báze 05, či 555.
Naznačil som, že domáci kutili svoje motocykle prestavovali predovšetkým pre športové využitie a v neposlednej miere aby sa odpútali od šedého priemeru, od vtedajšej nútenej uniformity. Ich stroje boli zvyčajne kombináciou rôznych dostupných dielcov.
10.11.2019 - robart Čitatelia: 3494 [Novinky - Reportáž]

Posledná míľa Liptova 2019
Motorkári na Liptove ukončili sezónou skutočne veľkolepo. Vyše tristo strojov zaplnilo Mikulášske námestie. K vydarenej akcii tradičnej rozlúčke prispela aj krásna slnečná sobota 12.10.2019.
08.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8632 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Moto Morini ukázala cestovné enduro X-cape, naháč a V2 Super Scrambler
Talianska značka s čínskym investorom (Zongshen) rozširuje ponuku svojich modelov. V strednom segmente ukázala dva modely s radovým dvojcalcom 650 kubíkov a tiež vskutku luxusne vyzerajúci Super Scrambler.
06.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4171 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Moto Guzzi prináša V85 TT Travel a limitovanú V7 III Racer pri príležitosti 10. výročia
Moto Guzzi v Miláne predviedla V85 TT v novej farbe a s výbavou na diaľkovú turistiku. Okrem to špeciálny model Racera na oslavu 10 výročia tohto nádherného cafáča.
06.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5197 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Aprilia štartuje novú platformu novým dvojvalcom - supebike RS 660 a koncept Tuono 660
Aprilia prichádza s novým motorom, radový dvojvalec má 660 kubíkov ale ponúka celých 100 koní a to pri plnení EURO5. Bude základom pre mnoho modelov a ten prvý je už na svete ľahký superšport má len 169 kg!
06.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5135 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Kawasaki kúpila Bimotu a hneď je tu nový model s kompresorom - Tesi H2
Značka Bimota má nového partnera a prekvapivo je to práve japonská Kawasaki. V Miláne hneď predviedli aj prvý spoločný model Tesi H2 s kompresorovým motorom od Kawasaki.
06.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5653 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - MV Agusta potvrdila sériovú podobu Superveloce, Brutale 1000 RR a Rush 1000
To čo sme pred rokom videli ako koncept je dnes realitou. Retro racer Superveloce ide do série spolu s novou litrovou Brutale RR.
06.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3974 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - Indian predstavil nový motor a hneď aj nový bagger Challenger
Značka Indian predstavila najprv nový motor - najsilnejší V2 pre cruisre a hneď po tom aj nový bagger s naźvom Chalenger.
05.11.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7507 [Novinky - Predstavujeme]

EICMA 2019 - KTM prináša konečne 390 Adventure, 890 Duke R a prekopanú beštiu 1290 Super Duke R
O 390 Adventure sa šepkalo roky, je tu s 19 palcovým kolesom vpredu čo je trochu rozporuplné... 790 Duke narástol o 100 kubíkov a získal tak 121 koní a nová je aj beštia 1290 Super Duke R
Predchádzajúce | 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!