ISSN 1336-6491 | Online: 1004 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32552
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18954)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13598)

Články - Ostatné Články

Zobrazujem články 1411 až 1425 z cekového počtu: 3205.

27.10.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15387 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda VFR800F 2014 – legenda stále žije

Jedným z veľkých prekvapení minuloročnej milánskej show bolo určite aj vzkriesenie legendárnej VéeFeRy. Honda ukázala sport-touring ľahko rozpoznateľných tvarov s novým LED svetlometom, odľahčený, so sviežim športovým duchom. Aká teda je?

 

27.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 16668 [Testy a predstavenia - Test]

-

Beta Alp 200 - Preč s predsudkami

Neviem, či je to skôr civilná trialka, alebo trialové enduro, alebo skrátka len veľmi dobrá motorečka. Som asi objavil Ameriku a znova som dostal lekciu o predsudkoch.

 

22.10.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8760 [História]

-

Kde sa zrodil “zobák“ - dizajnový prvok dnešných cestovných endúr

Napriek tomu, že si mnohí myslia že "Zobák" je vynález BMW pravda je niekde inde. Už v roku 1987 sa ukázala Dakarská motorka so zobákom a nasledujúci rok bola v predaji jej sériová verzia.

 

22.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3488 [Testy a predstavenia - Test]

-

„Blog“ Projekt z cesty do terénu - Ako som sa znova oplieskal a kto je na vine

Na porovnávacích jazdách Beta vs. Huska, ktoré sa konali na trati MX park Ladce, som sa okrem jednej jazdy vozil len a len na svojej Husacine. A aby som nebol divný, tak aj na tomto „tréningu“ som to znova oplieskal o zem.

 

22.10.2014 - datadive Čitatelia: 18854 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Honda CTX 700 DCT ABS 2014 - Kam to bude, pane?

Hľadáte primestské približovadlo, ktoré hravo zvládne predĺžené víkendy? Chcete sa čoprovať, ale máte rešpekt pred väčšou hmotnosťou, ktorá je pre tento druh typická? Prechádzate zo skútra do sveta motoriek, ale brúseniu sliderov sa chcete stoj čo stoj vyhnúť a automatické radenie by Vám tiež chýbalo? Ak ste aspoň na jednu otázku odpovedali "áno", máme pre Vás ponuku, ktorá sa neodmieta.

 

21.10.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 32371 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Vyskúšali sme zbrusu nový elektro bike KTM Freeride E-XC 2015

Svetlo sveta uzrel len pred nedávnom na výstave v Kolíne. Keď sa pritrafila príležitosť ho vyskúšať tak som nezaváhal ani na chvíľu. Aká je budúcnosť jazdy na motorke? Elektrika?

 

20.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7457 [Testy a predstavenia - Test]

-

Beta RR 300 2014 - This is Sparta!

Tak zareval kráľ Leonidas na Xerxesovho vyslanca, keď mu prišiel klásť podmienky kapitulácie do jeho mesta, pred jeho ľud, pred jeho kráľovnú a skopol ho do priepasti. Hrdosť, česť a sila. Presne taká je trojstovka.

 

15.10.2014 - Romoto Čitatelia: 3658 [Novinky - Reportáž]

-

Intermot 2014 - AMD WORLD CHAMPIONSHIP OF CUSTOM BIKE BUILDING 2014

Prestavby sú mojou srdcovkou. Sám som sa o pár výtvorov pokúsil a aj sa o ďalší idem teraz cez zimu pokúšať.

 

14.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5041 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Verdikt jazdcov. Je lepšia Beta alebo Husqvarna?

Ponuku vyskúšať a priamo porovnať enduro mašiny v jeden deň a na jednej dráhe od dvoch priamo si konkurujúcich výrobcov nedostávate každý deň. Vlastne skôr sa dá povedať, že je to dosť ojedinelý počin. Preto, kto to nevyužil, ani nevie o čo prišiel.

 

13.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 11363 [Testy a predstavenia - Test]

-

Beta RR 350 EFI - Exkluzívny test

Modely Beta RR 2015 sme dostali možnosť testovať v Taliansku. Tam sme vyslali Zlatoša, ale doma sme dostali možnosť exkluzívne ako prví na Slovensku, otestovať naraz hneď štvortaktnú 350 a druhú...na to si počkajte.

 

10.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6387 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Suzuki RM-Z 2015 - Vyskúšali sme nové motokrosy

Suzuki nám predstavila nové pätnástkové, zas o niečo vylepšené modely. Väčšinou sa jedná o malé zmeny, ale predná vidlica Showa SFF TAC Air Fork na štyripade je zmena radikálna.

 

09.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 3089 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Blog projekt z cesty do terénu - Ne každý deň je posvícení

Už to tak je a treba sa s tým zmieriť alebo to brať s humorom ako ja. Ulomiť páčku spojky na gulášovke, to sa môže podariť len mne. A to som sa snažil tú druhú rundu vyhnúť kontaktom po štarte...

 

07.10.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4676 [Novinky - Súťaž]

-

Súťaž o vstupenky na Sony Xperia Freestyle X-Night 2014

Aj tohto roku vám prinášame súťaž o vstupenky na obľúbenú FMX show, ktorá sa vracia do Košíc.

 

07.10.2014 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 6097 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Moto Guzzi V7 Racer 2014 s haZard zvukom

Caféracer od Carla Guzziho sme už testovali, ale to tam neboli tieto haZard rúry. A musím sa priznať, zase som zhrešil, ženy som tešil, blondína, zrzka ...

 

06.10.2014 - Romoto Čitatelia: 4638 [Novinky - Reportáž]

-

Intermot 2014 v detailoch

Prvotné informácie o tých najväčších novinkách z Intermotu máme za sebou, skúsme sa teda spolu poprechádzať po výstavných uličkách v jednotlivých halách.

 

| 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »