Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 2431 až 2445 z cekového počtu: 5361.
01.03.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10152 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka: Výstava Motocykel 2014 - Inchebu obsadia silné motorky
V bratislavskej Inchebe bude od 13. do 16. marca najväčšia koncentrácia motoriek na Slovensku. Výstava MOTOCYKEL prinesie exkluzívnu prehliadku strojov najznámejších značiek.
25.02.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5842 [Bleskovky - Novinky]

Pozvánka: Film Tour de Morocco, Košice, 6. 3. 2014
Po premietaní v Žiline na filmfeste a v Poprade sme pripravili verejné premietanie v Košiciach. Stretneme sa v reštaurácii Lampáreň na hlavnej ulici, pozrieme filmík a posedíme a pokecáme. Všetci ste srdečne vítaný...
25.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2619 [Šport - Cestné Motocykle]

Slávnostné vyhodnotenie IMRC 2013
V sobotu 22. februára sa na Slovakia Ringu uskutočnilo slávnostné vyhodnotenie vlaňajšieho ročníka IMRC, ktoré zorganizoval promotér seriálu, agentúra Slovakia Racing.
24.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 28986 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Honda Integra 2014 - skúter alebo motorka?
Integra, Integra, si ty skúter alebo motorka? Aj to aj hento, kúsok skútrovo a kúsok motorkovo. Prvýkrát som na Integru sadal skepticky, avšak v Grécku som sa najviac tešil na testovanie tohto "hybrida". Mňa Integra skutočne oslovila a s novým motorom a preladenou prevodovkou ešte viac.
21.02.2014 - zuzi Čitatelia: 10403 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Motovýlet do Slovinska
Slovinsko ma vždy lákalo. Zaujímavá príroda, hory, údolia, rieky. Po prečítaní mnohých cestopisov som si povedal, že tam niekedy musím ísť. V marci som zareagoval na ponuku v motoride a začal som sa tešiť.
21.02.2014 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4957 [Bleskovky - Novinky]

KTM MSC systém dostupný aj ako spätná montáž pre všetky modely KTM Adventure 2013
V septembri 2013 predstavila KTM spolu s Bosh-om prvý systém ABS, ktorý funguje aj v zákrutách a vo veľkých náklonoch označený skratkou MSC (Motorcycle stability control). Majitelia modelov 2013 však nemusia smútiť, KTM teraz ponúka inštaláciu systému aj na ich motocykle.
20.02.2014 - gilbert Čitatelia: 8883 [Mototuristika - Slovensko - Výlet]

40+ pod taktovkou Magumy - Zimný Mažolafest Krušovce
Zo sviatočného prežívania Vianoc v kruhu rodiny ma z tradičného zajatia vianočných oplátok, vianočnej hríbovej polievky, kapra a filé prebudil telefonát zanieteného fanúšika dvoch kolies s motorom. "Gilbert, máš na sobotu 4. Januára 2014 čas?"
20.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 11402 [Novinky - PR článok]

KTM 1190 Adventure R – Maxi dobrodruh v úprave Touratech
Príchod nového Adventure biku od KTM bol plný očakávaní. Aký bude nový model KTM 1190 Adventure R nahrádzajúci legendu KTM 990 Adventure? Dravý motocykel poskytujúci dostatok pohodlia, tak práve tieto slová v skratke popisujú novú KTM 1190 Adventure R.
19.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4915 [Technika - Design]

Slovenskí študenti chcú na jeden liter paliva prejsť stovky kilometrov
Dá sa prejsť 3 000 kilometrov a minúť len jediný liter paliva? Elita študentov technických vysokých škôl z Európy v súťaži palivovej efektívnosti Shell Eco-marathon dokazuje, že to je možné.
18.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 40541 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Prvý test: Honda NC750X DCT 2014 – praktický crossover
Všetko záleží od uhla pohľadu na motorku. Netreba hľadať prehnaný výkon či top komponenty, stačí sa len dobre pozrieť na zameranie mašiny. Honda NC750X DCT je skrátka praktickým kusom stroja, ktorý dokáže vyčariť úsmev na tvári.
18.02.2014 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2448 [Šport - Cestné Motocykle]

Pozvánka: Vyhodnotenie Sezóny 2013 šampionátu IMRC MMSR/SP CPM
Slovakia Racing, organizátor IMRC (International Motorcycle Race Cup) pozýva jazdcov aj záujemcov na vyhodnotenie minuloročnej sezóny.
17.02.2014 - demmoo Čitatelia: 6515 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Bosnianske pojazdenie 2013
Je piatok, 02.08.2013, čas 16.30, sedím v robote. Teda aspoň fyzicky. Psychicky už som niekde inde. Ostáva 12 hodín do odchodu na dovolenku, nemám nič zbalené, nakúpené, pripravené. No a čo?!
13.02.2014 - OravaTeam Čitatelia: 14360 [Vaše stroje - Moja úprava]

Odblokovanie škrtenej Hondy CBR125R, 2007
Ako sa mi podarilo odblokovať Hondu CBR 125
12.02.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 28555 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

Porovnávačka: BMW R1200GS vs. KTM 1190 Adventure – tradičný súboj cestovných endúr
Výrobcovia majú medzi sebou evidentne dobrých špehov. Veď ako ináč by bolo možné priviesť na svet v jednom roku dve vlajkové lode prestížnych značiek? A nielen to, u oboch podobná výbava, revolúcia v pohonnej jednotke...
07.02.2014 - Peter Fischer Čitatelia: 9863 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

Fucking Elefantentreffen 2014
Na Elefante platí nepriama úmera: čím lepšie počasie, tým menej návštevníkov. A keďže tohtoročná zima je fakt biedna, Elefant nevyzeral o nič lepšie. Ej, bisťu, kdeže sú tie časy, keď sme miesto na stan museli najprv hodinu hľadať a potom hodinu vykopávať do snehu!
Predchádzajúce | 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!