Anketa:
Seriál článkov:
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 3571 až 3585 z cekového počtu: 5361.
09.06.2011 - Jaro Harly Jerga Čitatelia: 4634 [Bleskovky - PR bleskovka]

Deň otvorených dverí v K-MOTO
Pozývame všetkých 11.6.2011 (sobota) na Deň otvorených dverí do novej predajne K-MOTO na Dopravnej 4 v Košiciach (vedľa Mercedesu).
09.06.2011 - robbie Čitatelia: 2498 [Šport - Cestné Motocykle]

Alpen Adria Road Cup na Pannoniaringu
Motocyklový seriál Alpen Adria Cup, cez víkend pokračoval ďalším kolom, tentokrát na rakúskom okruhu v Maďarsku na Pannoniaringu. 4, 73 km dlhý okruh je technicky náročný a vyžaduje značnú kondíciu. V piatok jazdci odjazdili voľné tréningy a po sobotňajších meraných tréningoch prišli v nedeľu na rad ostré preteky.
08.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 17411 [Testy a predstavenia - Test]

Polaris už oficiálne na slovensku – Vyskúšali sme Sportsmany a horúcu novinku Ranger RZR XP 900
Oficiálny importér značky Polaris, ktorý na slovensku začal pôsobiť len v polovici minulého roka pripravil vo Sverepci testovací deň, kde sme si vyskúšali pracovné štvorkolky, ale aj športovú buginu RZR XP 900.
08.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3543 [Šport - Plochá dráha]

MS Speedway juniorov 2011 v Žarnovici – Ďalśí úspech Martina Vaculíka
Dňa 4. júna 2011, pod organizačnou taktovkozu AMK Plochá dráha Žarnovica, sa na plochodrážnom štadióne v Žarnovici uskutočnilo prvé semifinále majstrovstiev sveta speedway juniorov.
07.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10883 [Bleskovky - PR bleskovka]

Novinky v PSí Hubík - motobunda Taiga
Český výrobca motocyklových odevov PSI HUBÍK predstavuje v tomto roku niekoľko noviniek. Novinky prináša v sortimente motokombinéz, motobúnd a motonohavíc z kože i textilu.
07.06.2011 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 5260 [Šport - Ostatné]

Sony Ericsson Freestyle motocross 2011
Doba sa zmenila. Preč sú časy „maratónskych“ športových výkonov, mladí majú radi dynamiku. Dlhoročnú drinu zhustenú do niekoľkých okamihov, podľa možnosti na hranici smrti. Ako napríklad freestyle motocross. Ten v Blave ma o tom presvedčil.
07.06.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4849 [Bleskovky - Novinky]

BMW Concept C - prvá špionážna fotografia
To, že BMW plánuje výrobu nového maxiskútra nie je žiadnou neznámou. Talianskym redaktorom z Motociclismo.it sa podarilo uloviť prvú špionážnu fotku novo pripravovaného stroja.
07.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5522 [Novinky - Pozvánka]

Pozvánka na Veľkú cenu Slovenskej republiky 2011 na Slovakiaringu
17. – 19. 6. 2011 sa na okruhu Slovakia Ring uskutočnia najvýznamnejšie a najväčšie preteky motocyklov konajúce sa na území Slovenska. Slovakia Ring je prvýkrát ich organizátorom.
06.06.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14886 [Testy a predstavenia - Test]

Cesta do minulosti - Triumph Scrambler
4. november, 9:05 a my zastavujeme v Prahe pred showroomom Triumph. Po krátkej zoznamovačke dostávame na výber z predvádzacích motoriek. Moja voľba je jasné – Triumph Scrambler. No a k nemu berieme možno trochu menej výrazného Tigra.
06.06.2011 - eNeM Čitatelia: 8432 [Testy a predstavenia - Oblečenie]

Held Quattrotempi z pohľadu turistu
Komfort, kvalita, pád.... Quattrotempi z pohľadu človeka, ktorý ho vlastní už jednu sezónu.
06.06.2011 - milanb4 Čitatelia: 7651 [Mototuristika - Stredné Slovensko - Moto-akcia]

1. ročník stretnutia veteránov a ostatných motoriek Vlkanová 2011
Dňa 21.mája 2011 sa uskutočnil 1.ročník Stretnutia veteránov a ostatných motoriek vo Vlkanovej. Zišlo sa asi 150 motoriek a 15 áut veteránov. Počasie nám prialo, program bol tiež zaujímavý.
03.06.2011 - Varan Čitatelia: 3975 [Bleskovky - Šport]

Honda predstavila prototyp pre Moto3
Honda Racing Corporation včera na tlačovej konferencii v Catalunyi oficiálne predstavila Hondu NSF 250R.
02.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 24396 [Testy a predstavenia - Test]

Honda Crossrunner - japonský kríženec
Ako prví na Slovensku sme dostali možnosť si vyskúšať novinku 2011 Honda Crossrunner, a tak sa s vami chceme čím skôr podeliť o dojmy z motorky, ktorá by mala byť v predaji už doslova o niekoľko dní.
02.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4076 [Šport - Ostatné]

Po vodnom pekle svietilo skútristom v Trenčíne slnko
Organizátori víkendových trenčianskych pretekov MMSR SCOOTER 2011 prešli počas piatkových a sobotných príprav doslova "vodným peklom".
02.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3999 [Šport - Cestné Motocykle]

Martin Durdík z Bily Racing tímu bojoval o ďalšie body do Alpe Adrie a MSR na okruhu v Brne
Ďalším kolom pokračoval seriál Alpe Adria Championship a Majstrovstiev Slovenska na Masarykovom okruhu v Brne.
Predchádzajúce | 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 | Nasledujúce

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!