ISSN 1336-6491 | Online: 1514 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31714
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18527)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13187)

Seriál článkov:

Zobrazujem články 3586 až 3600 z cekového počtu: 5361.

02.06.2011 - Wpalino Čitatelia: 9679 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

-

Motopúť v Šaštíne

Jedno z mnohých fór na Motoride.sk – tak aj „votom to je“

 

01.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5264 [Novinky - Čo nového v tlači]

-

Svet Motocyklov 6/2011

Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?

 

01.06.2011 - android Čitatelia: 10204 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

BMW K 1200 R - Odsúdení na symbiózu alebo nech prvá nie je aj posledná, veď vždy je pre koho žiť

BMW vždy asi išlo trochu proti prúdu, a ako má svojich priaznivcov, má aj svojich odporcov. Nikdy ma k tejto značke u motoriek na rozdiel od áut, kde je aj veľká pozitívna osobná skúsenosť neťahalo, ale s rokmi meniacimi sa preferenciami sa mi táto technika dostáva a už aj trvalo asi dostala pod kožu.

 

31.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2392 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Černý si priviezol z Nurburgringu pekný bodový prídel

Tretím podnikom pokračoval seriál Medzinárodných majstrovstiev Nemecka – IDM, v tesnej blízkosti legendárnej „ Nordschleife“, na okruhu Nurburgring.

 

31.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4328 [Šport - Cestné Motocykle]

-

8 hodinovka v Albacete – Úspech maco moto racing teamu

21. mája sa v španielskom Albacete uskutočnilo druhé podujatie zo seriálu vytrvalostných pretekov motocyklov - majstrovstiev sveta ENDURANCE. Na uvedenom osemhodinovom preteku sa darilo slovenskému tímu MACO MOTO RACING, ktorý obsadil vynikajúce 5.miesto.

 

30.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5391 [Bleskovky - Novinky]

-

Vyhodnotenie súťaže o vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Motocross 2011 v Bratislave

Súťaž o dve vstupenky pre 5 šťastlivcov skončila včera. Tu máme výsledky žrebovania.

 

30.05.2011 - zahri Čitatelia: 15147 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Elán – Bosorka alebo moja Suzuki GSX-R 750 K2

Usmievavá modro-biela, podobá sa na anjela... i takto by som mohol odpovedať na otázku aká je moja vysnená motorka.

 

28.05.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 8069 [Bleskovky - Novinky]

-

Prvé skice pripravovanej Husqvarny 900

Husqvarna po odhalení nového motora o objeme 900 ccm. prináša na svetlo sveta aj vizualizáciu novo pripravovaného biku.

 

28.05.2011 - kweni Čitatelia: 12724 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Od 125-ky po 1300-vku alebo od Jawy po Hayabusu

Moja moto história: Jawa 125 Dandy, Suzuki SV 650 S, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa.

 

27.05.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9115 [Testy a predstavenia - Test]

-

Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne 2011

Už tradičná akcia na Masarykovom okruhu pre fanúšikov značky Honda, kde sme nemohli chýbať. Po upršanom minulom roku vyšlo tentoraz maximálne ideálne motorkárske počasie.

 

26.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3269 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Michal Puškár v Brne obsadil tretie miesto

Po podujatiach na Hungaroringu a v Chorvátsku pokračovala séria jedného z najprestížnejších profesionálnych motocyklových šampionátov v Európe - UEM Alpe Adria road racing championship tretím podujatím, ktoré sa odohralo uplynulý víkend na Brnenskom okruhu.

 

26.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 8945 [Bleskovky - Novinky]

-

Špeciálna edícia Moto Guzzi 1200 Sport Corsa

Moto Guzzi prichádza pri príležitosti 90 výročia založenia spoločnosti so špeciálnou edíciou svojej tisícdvestovky Sport s názvom 1200 Sport Corsa.

 

25.05.2011 - vlco Čitatelia: 6058 [Mototuristika - Slovensko - Moto-akcia]

-

Cenduro Vítanie Jari - Detva 2011

Posledný aprílový víkend patril druhému stretnutiu členov a priaznivcov webu Cenduro.cz.sk. Akcie sa zúčastnilo viac než 100 motorkárov z Česka a Slovenka. Hlavným bodom programu bol sobotňajší orientačno-zábavný výjazd podľa itinerára.

 

25.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2986 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Tomáš Svitok v Brne obsadil štvrté miesto

Víkendové podujatie medzinárodného šampionátu Alpe Adria na Masarykovom okruhu v Brne využil tím SK Energy s pretekárom Tomášom Svitkom ako prípravu na preteky svetového pohára triedy Superstock 1000, ktoré sa budú konať na juhu Moravy 10. júla.

 

25.05.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1632 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Zranený Jantulík štartoval v Brne

Len dvanásť dní od pádu v nemeckom Oscherslebene, pri ktorom utrpel zlomeninu ľavej kľúčnej kosti, štartoval 16-ročný Kysučan Jakub Jantulík na pretekoch medzinárodného šampionátu Alpe Adria na Masarykovom okruhu v Brne.

 

| 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 |

Vespa

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »