Anketa:
8 hodinovka v Albacete – Úspech maco moto racing teamu
ZdieľaťPridané: 31.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4248 [Šport - Cestné Motocykle]
21. mája sa v španielskom Albacete uskutočnilo druhé podujatie zo seriálu vytrvalostných pretekov motocyklov - majstrovstiev sveta ENDURANCE. Na uvedenom osemhodinovom preteku sa darilo slovenskému tímu MACO MOTO RACING, ktorý obsadil vynikajúce 5.miesto.
![]() |
Po technických problémoch na úvodnom podujatí na okruhu Magny Cours vo Francúzsku tím tento krát v Španielsku zúročil jazdecké umenie trojice tímových jazdcov Jasson Pridmore (USA), Gregory Junod ( CH), Hregg Black (FRA) a vyrovnaným výkonom si za 5.miesto pripísal do hodnotenia uvedeného svetového šampionátu krásnych 13 bodov.
![]() |
V Albacete zvíťazil tím BMW Motorrad Francúzsko 99 s 30 sekundovým náskokom pred druhým tímom Yamaha Racing Francúzsko GMT 94 a kolo pred tretím Suzuki Endurance Racing tímom. Na štvrtom mieste skončil team Honda TT Legends.
![]() |
V priebežnom hodnotení MS ENDURANCE je po dvoch podujatiach na vedúcom mieste Suzuki Endurance Racing tím, Maco Moto Racin tím je s 13-timi bodmi na 11.mieste.
Martin Kuzma, majiteľ tímu: "S výsledkom, ako aj s výkonom nášho tímu som veľmi spokojný, veď po podujatí Bol d'Or, ktoré sme napriek dobrému priebehu nedokončili, sme zase dokázali naše kvality a sme opäť v hre. Na Albacete sme mali perfektne pripravený motocykel, takže v tréningoch nebolo ani veľa práce a ani sme zbytočne netlačili, šli sme na istotu. Za celý víkend nastal len malý technicky problém s plniacim ventilom na nádrži, čím nám o niečo dlhšie trvalo tankovanie, ale náš výsledok to neovplyvnilo. Počas pretekov sme šli s prehľadom, v závere jazdil na motocykli len Greg Junod, ktorý za tmy dosahoval veľmi rýchle časy, a tak sme skúsili vyvinúť tlak na tím rakúskej Yamahy, ktorý mal na nás náskok len jedného kola. Aj keď to nevyšlo, dosiahli sme výborný výsledok, pričom sme boli najrýchlejším neoficiálnym tímom. Vďaku vyjadrujem pretekárom aj celému tímu, všetci pracovali na sto percent, takisto našim partnerom, veľká vďaka patrí spoločnosti Dunlop za ich fantastickú podporu. Účasť na nadchádzajúcej osemhodinovke v Suzuke, je pre nás žiaľ nereálna, v súčasnej situácii ju bez podpory partnerov nedokážeme finančne pokryť, hoci byť tam je našou veľkou túžbou. Najbližšie nás teda pravdepodobne čakajú augustové preteky v anglickom Donington Parku."
Viac informácii o tíme macoracing.com.
![]() |
Pridané: 31.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Úspech Yamaha Maco racing teamu na MS endurance 2022 – 6. miesto v Bol d’Or - Redakcia
- Maco Racing Team piaty v Oscherslebene 2018 - Redakcia
- MS endurance vyvrcholili v Bol d´Or – úspech MACO RACING TEAMU! - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team pred pretekom v Le Mans - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team: vynikajúce štvrté miesto na Bol d´Or 2016! - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team v Oscherslebene tretí! - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team sa na EWC na Slovakia Ringu predstaví s dvomi posádkami - Redakcia
- Yamaha Maco Racing Team na 24h v Le Mans 2015 - Awia
- Druhý diel pretekov Czech Endurance cup pre Motoride team úspešný! - Zeno
- Slovenský Častka Racing Team úspešne vstúpil do sezóny - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!