Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1374 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31748
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18539)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13209)

Seriál článkov:

Zobrazujem články 4096 až 4110 z cekového počtu: 5363.

30.03.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 2271 [Šport - Cestné Motocykle]

-

Tomáš Svitok zahájil sezónu v Portugalsku

19-ročný slovenský pretekár Tomáš Svitok odštartoval v nedeľu v portugalskom Portimau do novej pretekárskej sezóny, v ktorej sa spolu s českým tímom SMS Racing zúčastňuje svetového pohára cestných motocyklov v triede Superstock 1000.

 

30.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 26723 [Bleskovky - Novinky]

-

Mitas E10 - nové pneu pre duálne cestovné endurá

Dobrodružný turisti na veľkých cestovných endurách, ktorý okrem asfaltu zablúdia aj off-road už niekoľko rokov čakajú na avizované ,,Mitasy" v bezdušovom prevedení a v správnom rozmere. Dočkali sme sa, nová pneumatika nesie označenie E10. Jeden pár už máme v redakcii, aby sme ho vyskúšali.

 

30.03.2010 - tigrik77 Čitatelia: 19069 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Moja Suzuki GSF650S Bandit

Zima je dlhá, práce málo, tak som sa rozhodol prispieť svojou troškou aj ja. Alebo ako som si kúpil Bandita a aké to s ním je.

 

29.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6434 [Bleskovky - Novinky]

-

Ochrana budúcnosti? Žeby systém D-Air od Dainese?

Airbag v plechovkách je už niekoľkoročne praxou otestovaná vec. Dnes už mnoho áut bez airbagu nenájdete. „Air“ ochrana sa pomaly pretláča aj medzi nás - motorkárov.

 

28.03.2010 - motoracingsk Čitatelia: 3790 [Šport - SuperBike]

-

WSBK - 2.kolo - Portimao

Skvelou jazdou dnes v Portugalsku Max Biaggi potvrdil svoju povesť skvelého pretekára, ktorý, keď má svoj deň, nedá šancu nikomu.

 

27.03.2010 - stenli167 Čitatelia: 20278 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Prestavba Hondy CBR 600 F na Rossiho repliku

Všetko sa to začalo pozeraním inzerátov na internete, kým som nenatrafil na búračku z Prievidze, za výbornú cenu. Zvážil som, prečo to neskúsiť a neprerobiť ju na Rossiho repliku.

 

26.03.2010 - volodaj Čitatelia: 6936 [Šport - Motocross]

-

Countrycross.sk motocross cup - seriál hlavne pre hobby jazdcov

Na Slovensku konečne vznikol seriál závodov pre hobby jazdcov. Nakoľko sme tu nič také nemali a v susednom Česku takéto podujatia fungujú už pekných pár rokov, rád by som vám tento seriál predstavil a prečítal si v diskusii vaše názory a zistil predbežný záujem.

 

26.03.2010 - Sektor Čitatelia: 13667 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Rumunsko 2009 - ako je to v skutočnosti? Treba sa báť či nie?

Myšlienka vyraziť niekam ďalej na moto mi zožiera hlavu už dlhšiu dobu. Pôvodný plán bolo Laponsko – no finančná situácia veľmi rýchlo ukazuje prostredník a vyzerá to tak, že sa bude musieť nájsť lacnejšia alternatíva.

 

24.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 3552 [Bleskovky - Šport]

-

Dakar 2011 opäť v Južnej Amerike

Niektorých z nás potešili šíriace sa správy o návrate slávnej rally Dakar do Afriky. Správy sa ale časom menia a na Dakar v Afrike si budeme musieť ešte počkať.

 

24.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6545 [Technika - Úpravy motocyklov]

-

Pekná prestavba: Triumph Thruxton

Ako to dopadne, keď sa sériový caffe racer Triumph Thruxton dostane do rúk Jürgena Schnallera? Zdanlivo malé úpravy dokážu celkový image motorky poriadne zmeniť.

 

24.03.2010 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 16979 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

KTM Adventure 950 S - šelma po roku

Po uplynutí 14-tich mesiacov píšem sľúbené pokračovanie o oranžovom zverinci. Skúsenosti, vylepšenia a vyhoršenia. Ďalších najazdených 8000 kilometrov nie je veľa. Stačí cesta do Kazachstanu a späť... Ale taká porcia a z toho možno 90% po teréne v paľbe je snáď dosť.

 

23.03.2010 - gracia3991 Čitatelia: 19822 [Vaše stroje - Moja motorka]

-

Cagiva Super City 125

Celé sa to začalo po lete 2009 kedy som zistil, že skúter mi už nestačí. Chcel som niečo silnejšie, rýchlejšie ale hlavne s rýchlosťami. Začal som sledovať inzeráty a po pár dňoch som s tým oboznámil rodičov. Tak sa to celé začalo...

 

23.03.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 9408 [Bleskovky - Novinky]

-

Elektrický motocykel KTM odhalený predčasne

Nemeckému časopisu Das Motorrad sa podarilo prelomiť silné informačné embargo ohľadom nového elektricky poháňaného motocykla KTM Freeride.

 

22.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7386 [Šport - Rally]

-

Italian Baja 2010 v cieli, Jaro Katriňák odstúpil, Roman Malovec obsadil 16. miesto

V nedeľu sa v taliansku jazdil záverečný deň preteku Italian Baja 2010. Jaro Kariňák dokázal že aj na štyroch kolesách to vie, ale doplatil na nešťastnú závadu, keď prehrial brzdy a musel odstúpiť. Roman Malovec pokračoval vo vyrovnanom výkone a úspešne dotiahol svoju prvú Baju do cieľa.

 

21.03.2010 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3458 [Šport - Rally]

-

Italian Baja 2010 2. súťažný deň smolný pre Jara Katriňáka

Dnes sa v taliansku jazdil špeciál pomenovaný po Dakarskej Legende Edim Oriolim. Kým Jara Kariňánka trápili technické problémy na trati špeciálu, Roman Malovec podal vyrovnaný výkon bez zbytočných jazdeckých chýb.

 

| 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 |

Motozem

Triumph-side-07-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »