Anketa:
Články - Technika
Zobrazujem články 121 až 135 z cekového počtu: 249.
02.09.2011 - MajoKE Čitatelia: 19712 Strany: 2 [Technika - Dobré Rady]

Elektrický suchoprd - sucho a teplo na motorke
Tak napíšem ako som sa stal strašnou fajnovkou, na svetelné roky vzdialený imidžu drsného motorkára.
24.06.2011 - Romoto Čitatelia: 20377 [Technika - Úpravy motocyklov]

Esvéčko trochu inak - Suzuki SV650S
Keď som na jar 2010 dokončil JSA o ďalšej prestavbe som nechcel ani počuť. Bol som unavený z dní a večerov strávených v pivnici neustálym vylepšovaním a tvorením tohto motocykla. S dielom som bol ako-tak spokojný...
06.05.2011 - radus Čitatelia: 25212 [Technika - Dobré Rady]

Ladené výfuky pre chopper - cruiser
Pred pár rokmi som o týchto značkách výfukov nič nevedel a nebolo toho kto by mi tak laicky poradil kde ako a prečo kúpiť. Nie som žiadny technik, moje skúsenosti som načerpal z praxe. Tento článok je pohľad obyčajného ridera na tému ladených výfukov.
24.03.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6542 [Technika - Úpravy motocyklov]

BMW Speedcruiser
Ako dopadla prerábka modelu BMW HP2 Sport v podaní firiem Wunderlich a Procar Motorrad?
07.02.2011 - orosys Čitatelia: 40376 [Technika - Dobré Rady]

Baterky, batérie, akumulátory a podobná háveď, ktorá nám dokáže znepríjemniť život.
Blíži sa jar, a okrem daňových povinností sa tešíme na tie príjemnejšie prvé výjazdy. No ale mašinka by mala byť na prvú jazdu pripravená, a hlavne musí chytiť, a k tomu potrebujeme dobrú baterku.
18.01.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 59435 [Technika - Úpravy motocyklov]

Video: Úprava BMW R 1150 GS Touratech / Maroko 2011
Pred pripravovanou cestou do Maroka som sa pustil aj do úprav mojej vernej GS-ky, okrem menšej generálky dostala nové farby, sadu dielov z dielne Touratech, nový zadný tlmič...
22.12.2010 - bedna Čitatelia: 11716 [Technika - Dobré Rady]

Ako zlegalizovať offroad/MX, enduro, country cross trať
Chcete trénovať legálne ?
25.11.2010 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 10891 [Technika - Úpravy motocyklov]

BMW R 1232 – minulosť spojená s prítomnosťou
Jean-Luc Dupont, BMW nadšenec z Francúzska, vytvoril unikátny motocykel, ktorý elegantne spája minulosť s prítomnosťou.
19.11.2010 - kingston Čitatelia: 8965 [Technika - Dobré Rady]

Skupinový výjazd - skúsenosti
Na tento článok som naďabil pred nedávnom. Po jeho prečítaní ma napadlo že skúsenosti v ňom zhrnuté si možno niekto rád prečíta aj tu. Pretože pôvodný text bol napísaný v maďarčine rozhodol som sa ho preložiť a s povolením autora uverejniť pre našich členov. Zároveň autorovi za povolenie ďakujem.
19.10.2010 - egres2 Čitatelia: 28024 [Technika - Dobré Rady]

Starostlivosť o reťaz motocykla
Jedna z najdôležitejších súčiastok motorky a zároveň aj jedna o ktorej sa vedú siahodlhé diskusie a polemiky.
30.08.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 15176 [Technika - Dobré Rady]

Čo jej obuť: Športové pneumatiky
Jazdíte radi „kopce“, nepohrdnete sem-tam ani občasnou turistikou a niekoľkokrát do roka s istotou navštívite aj okruh. Tieto pneumatiky budú robené pravdepodobne presne pre vás.
23.08.2010 - Kristián Tino Dudík Čitatelia: 23192 [Technika - Dobré Rady]

Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
V diskusii sa pomerne často objavujú otázky na tému pneumatiky. Aké kúpiť na tú „moju“, koľko vydržia a aké budú? Tieto problémy už riešil asi každý z nás a niekedy to zvažovanie nemá skutočne konca kraja, s tým sa asi dá súhlasiť. Aké pneumatiky môžeme nájsť pod označením športovo-turistické a na čo sa hodia?
26.07.2010 - shella Čitatelia: 21593 [Technika - Úpravy motocyklov]

Prestavba: Tučný Intruder
Keď si človek ako ja čo rád robí všetko po svojom obstará Intruder, bola by blbosť očakávať že debata bude o fabrickej motorke.
08.07.2010 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 26128 [Technika - Dobré Rady]

Meranie rýchlosti v doprave - Laserové merače a POLCAM
Často opakovaná otázka merania rýchlosti a riešenia priestupkov v tejto oblasti sa začiatkom sezóny ukazuje opäť ako aktuálna.
05.07.2010 - kizuna Čitatelia: 16566 [Technika - Dobré Rady]

Bezpečnosť jazdy na motocykli - 4. časť - Kontrola pred jazdou
Náhlim sa mestom priamo do garáže, netrpezlivý sa prezlečiem a sadnem na mašinu. Musím stihnúť moju partiu smerujúcu na babu aspoň na okraji mesta. Či je všetko OK? Jasnačka! Motocyklu som venoval modlitbu, ale po svojom! Trvá to 3 minúty.
Predchádzajúce | 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Nasledujúce

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!