Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1115 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32567
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18962)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13605)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 5161 až 5175 z cekového počtu: 8788.

06.02.2012 - gilbert Čitatelia: 12988 [História]

-

História Pionier: Pionier vo Východnom Nemecku a v Maďarsku

Medzištátna spolupráca po skončení II. Svetovej vojny bola v štátoch za železnou oponou dvojaká. Ostnaté drôty, ktorými sa symbolicky komunistický režim bránil údajnému vplyvu zahnívajúceho kapitalizmu na socialisticky zmýšlajúcich ľudí, reálne riešili pravý opak.

 

04.02.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6248 [Bleskovky - Novinky]

-

Špionážna fotografia KTM Super Duke 1290

Ako sa dalo očakávať, po zverejnení špionážnych fotografií novej KTM 1290 Adventure, sa niekomu podarilo nafotiť aj nového Super Duka 1290.

 

04.02.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5102 [Bleskovky - Novinky]

-

Aprilia CapoNord 1200 odhalená

Koncern Piaggio odhalil novú Apriliu CapoNord 1200. Očakáva sa, že do tlačenice v segmente cestovných „endúr“ sa zaradí v roku 2013.

 

03.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7032 [Testy a predstavenia - Test]

-

Videotest: Husqvarna Nuda 900 a 900R na Sardínii

Počas predstavovačky Husqvarny Nuda, ktoré prebehlo koncom roka 2011 na Sardínii sme natočili aj video. A tu ho máte.

 

02.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6590 [Novinky - PR článok]

-

Novinky Touratech 2012 - Nový katalóg – MADE FOR ADVENTURE

Katalóg Touratech je tu opäť! Najväčší výrobca doplnkov pre adventure cestovanie rozšíril svoj tradičný katalóg na neuveriteľných 1667 strán! Katalóg je “nadupaný” doplnkami pre všetky cestovné enduro motocykle počnúc BMW série GS, cez Hondu Transalp, Suzuki V-Strom, Triumph Tiger, KTM LC8, alebo Yamahu Ténéré.

 

02.02.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15300 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Fotoreport: Elefantentreffen 2012 - očami Slovak Honda scooter tímu

Keďže pre mňa to už nebola prvá účasť na slávnom zimnom zraze v Bavorskom lese a zároveň Menton už napísal skvelý článok, nebudem sa extrémne rozpisovať a prinesiem vám len galériu zaujímavých fotiek z tohto ročníka.

 

01.02.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 20322 [Novinky - Bike roka]

-

Čitateľská anketa Bike roka 2012 a Motoshop roka 2011

Rok ubehol, a my sme tu opäť s vašou čitateľskou anketou! Aj tento rok budete môcť zvoliť svoj Bike roka 2012, Motoshop roka 2011 a zahlasovať za svoj najobľúbenejší Test, Video, Foto a Cestopis roka 2011.

 

31.01.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 7554 [Šport - Rally]

-

Pripravujeme: Motoride XL Sand Rally 2012

Ako sme avizovali na Romania Baja, na jar 2012 chystáme už 3. ročník zápolenia na záhoráckom piesku pre ťažké endurá. Najpodstatnejšou zmenou bude pretek na 3 lokalitách v priebehu 2 dní.

 

31.01.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7140 [Bleskovky - Novinky]

-

Špionážne fotografie novej KTM 1290 Adventure

KTM očividne chystá úplné nový bike s prívlastkom Adventure. Zatiaľ sa hovorí o názve KTM 1290 Adventure.

 

31.01.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7414 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Keď niet blata postačí aj sneh

Niektorí v taký čas doma srkajú horúce kakao, iní sa lyžujú. Málokto vytiahne von motorku. V blate sa jazdí perfektne, ale čo ak nasneží? Chcelo by to hroty v kolesách, no sranda je aj bez nich!

 

30.01.2012 - Menton Čitatelia: 10285 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]

-

Krátky návod ako prežiť Elefantov

Už niekoľko ročníkov sledujem diskusie, články, fotky a videá okolo stretnutia Elefantentreffen. Moje pocity boli vždy zmiešané, na jednej strane obdiv k cestovaniu a kempovaniu v zime, na druhej strane som hľadal odpovede na otázky ako: Kto tam ide? Prečo? Aké to je naživo?

 

30.01.2012 - Mitja Čitatelia: 12313 Strany: 2 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Ukrajinské sérum pravdy a rumunský punker

Ukrajina sa pre mňa už pri prvom stretnutí stala láskou na prvé kilometre, odvtedy sa moje sebecké túžby uberajú týmto smerom. Čo sa bájnych ukrajinských ciest týka, nikdy nevieš, či tá cesta na začiatku bude mať charakter cesty aj v jej priebehu – ale ako sa u nás na východe hovorí: „Menej znaš, lepši spiš“. A hlavne nebrať sa až tak vážne...

 

28.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5686 [Mototuristika - Európa - Výlet]

-

Mrazu odolná banda Slovákov na Elefante

Zima je v plnom prúde a tak dostala partička motorkárov skvelý nápad. Pôjdeme na motozraz do Nemecka!

 

27.01.2012 - Mirka67 Čitatelia: 8836 [Šport - Motocross]

-

Predstavenie mladej motocrossárky Mirky Zavackej

Dovoľte mi predstaviť sa Vám. Volám sa Mirka Zavacká a venujem sa, pre dievča trochu netradičnému, športu Motocrossu.

 

26.01.2012 - Peter Haršáni - Haro Čitatelia: 7270 [Mototuristika - Slovensko - Dobré Rady]

-

Nový cestovateľsko – športový moto portál Advriders.sk

Priaznivci dobrodružstva a nespútanosti! Tak nejako spontánne vznikla nová moto stránka. Nie ako potreba konkurencie iným portálom, či s komerčným pozadím zakladateľa. Skôr ide o prirodzené zjavenie sa na internete.

 

| 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 |

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »