ISSN 1336-6491 | Online: 1115 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32567
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18962)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13605)

Najnovšie Články

Zobrazujem články 5191 až 5205 z cekového počtu: 8788.

13.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7892 [Šport - Rally]

-

Ján Zaťko o štvrtej etape Dakaru 2012 a dôvode odstúpenia

Až dnes sa mi podarilo nakontaktovať na tím a ľudí okolo Ján Zaťka a Dušan Čipku, ktorý tohto roku vyrazili na ich prvý Dakar. Ján v štvrtej etape odstúpil a tu spi prečítate prečo.

 

13.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 20399 [Šport - Rally]

-

Dakar 2012 - 12.etapa, Arequipa - Nasca - Marc Coma ide do vedenia, Štefan ôsmy v etape, piaty celkovo a Dušan Čipka penalizovaný

Druhý deň v Peru začínajú motorkári zo svojho oddeleného maratónskeho bivaku. Do Limy im zostávajú už len 3 súťažné dní, prvý z nich máme práve pred sebou. Dnes začíname trochu neskôr, jazdci štartujú do presunu až cca 13:30 nášho času.

 

12.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18396 [Šport - Rally]

-

Dakar 2012 - 11.etapa, Arica - Arequipa - Etapa pre Despresa, Števo Svitko napriek zraneniu udržal pozíciu v TOP5

Táto etapa je rôzna pre autá a motorky. Motorkári a štvorkolkári majú nielen dlhšiu trať ale aj špeciálny bivak, bez prístupu servismanov, kde si budú musieť vystačiť sami.

 

12.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 13316 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Projekt z cesty do terénu: Čo na seba ku kroske

Motorka je doma a s ňou aj prvé „problémy“. Čo na seba?

 

12.01.2012 - gilbert Čitatelia: 7929 [História]

-

História Pionier: Pionier v Škandinávii

Druhý slovenský fenomén Pionier sa cez Motokov vyvážal do väčšiny štátov sveta a prakticky do celej Európy. Vďaka predstaviteľom istého výrobcu s dvojitým W v názve a samozrejme s odobrením vtedajšej vlády bol prezentovaný ako český výrobok a dokonca továreň Manet musela platiť bratom Čechom na základe potupnej licenčnej zmluvy za používanie tohoto loga.

 

11.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 16775 [Šport - Rally]

-

Dakar 2012 - 10.etapa, Iquique - Arica - Coma stiahol Despresa, Svitko šiesty v etape, piaty celkovo!

Štafan Svitko zvládol aj 10. etapu Dakaru 2012 a od pódia v Lime (Peru) ho delia už len štyri súťažné dni. Dnes si polepšil v celkovom poradí už na 5. priečku.

 

10.01.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 10723 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

-

Predstavujeme novinky Continetnal pre rok 2012

Pre rok 2012 Continetnal pripravil viacero noviniek a nových modelov pneumatík. Absolútnou novinkou je Continetal Sport Attack 2.

 

10.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 14197 [Šport - Rally]

-

Dakar 2012 - 9.etapa, Antofagasta - Iquique - Despres vracia útok a ide do vedenia, Svitko tretí v etape a šiesty celkovo!

Zaujímavá etapa pozostávajúca z dvoch meraných špeciálov v celkovej dĺžke 556km a 9km presunu medzi oceánom a horami. Jazdcov čakajú kaňony, rýchle pisty a piesok feš feš. Druhá časť špeciálu by mala byť pre zmenu navigačne náročná. Sledujme ako sa dnes bude dariť Štefanovi Svitkovi.

 

09.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 13087 [Šport - Rally]

-

Dakar 2012 - 8.etapa, Copiapo - Antofagasta - Štefan Svitko piaty v najdlhšej etape, Coma ide do vedenia Dakaru 2012

Hneď po dni odpočinku je pre jazdcov pripravená najdlhšia etapa: 245 km presunu a 477 km v boji s časom. Na štarte stále dvojica Slovákov.

 

09.01.2012 - keduska Čitatelia: 5509 [Bleskovky - Šport]

-

Video: B-akaR 2011 - vytrvalostná trojhodinovka dvojíc na XL endurách

Netradičná akcia prebehla ešte v lete, v horúcom počasí dala prašná trať v kombinácií s hlbokým brodom zabrať nejednému jazdcovi. Všetko to sledoval a natočil Marek Ferančík - marek1976 a zostrihala keduska.

 

09.01.2012 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 5231 [Testy a predstavenia - Test]

-

„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – už som sa poučil

Síce mi to trvalo dlhšie, ale nevadí, aj to, že som sa učil sám, mi dalo niečo, čo využijem nielen na kros, ale aj na ceste. Začal som sa učiť sám, ale postupne som nechal trochu dirigovať od skúsenejších.

 

07.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 10024 [Šport - Rally]

-

Dakar 2012 - 7.etapa, Copiapo - Copiapo - Coma sťahuje Despresa, Svitko 12-ty, Čipka v cieli

Dnes bol pre jazdcov pripravený 154 km presun, ktorý ich zaviedol do púšte Atacama na 419km dlhú trať špeciálu. Hlavne jej záver bol navigačne náročný a potrápil aj Števa Svitka. Obaja Slováci sú však v cieli a užijú si deň voľna.

 

06.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4928 [Šport - Rally]

-

Dakar 2012 - 6.etapa, Fiambala - Copiapo bola zrušená

Z dôvodu nepriaznivého počasia (dážď a sneh) na horskom priesmyku Paso de San Francisco (4700 m.n.m) cez Andy bola 6. etapa Dakaru zrušená.

 

05.01.2012 - Peter Fischer Čitatelia: 18141 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

-

Francúzske Alpy zas a znova

Repetitio est mater studiorum, opakovanie je matkou múdrosti. O Alpách to platí hádam dvojnásobne, pretože tých krásnych výhľadov a chutnučkých zákrut sa človek nemôže prejesť. Ak by niekto namietal, že je tam priveľa komercie a gýču, tak určite nebol vo francúzskej časti Álp.

 

05.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9895 [Šport - Rally]

-

Dakar 2012 - 5.etapa, Chilecito - Fiambala - Despres porazil Comu, Svitko štvrtý, no žiaľ Ivan Jakeš po technických problémoch odstupuje

Piesok piesok a nič iné len piesok. Takto by sa dala charakterizovať cesta z Chilecito do Fiambaly. 423 kilometrov a najvyššie sa jazdci dostanú do 2400 m.n.m. Je to obávaná etapa, známa charakteristickým bielym pieskom.

 

| 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 |

KTM 390 Enduro R 2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »