Anketa:
„Blog“ - Projekt z cesty do terénu – už som sa poučil
ZdieľaťPridané: 09.01.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5070 [Testy a predstavenia - Test]
Síce mi to trvalo dlhšie, ale nevadí, aj to, že som sa učil sám, mi dalo niečo, čo využijem nielen na kros, ale aj na ceste. Začal som sa učiť sám, ale postupne som nechal trochu dirigovať od skúsenejších.
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Po pár skokoch, ktoré mi v hlave spôsobovali zmätok, prišiel na rad ďalší, pre mňa ťažký, skok. Skok z jamy. Nájazd z hlbokého piesku, pod skokom väčšinou stojí voda, 8m strmý výjazd a dopad až niekde po 12tich metroch. Kvaltnem dvojku, trištvrte plynu, pred koncom skoku zavrieť a len čakať, že to dobre dopadne. Ono to čakanie treba niekedy korigovať plynom alebo brzdou. Vyhodí vás asi 3 metre do vzduchu, pre začiatočníka myslím dosť. Ale nech nechodím okolo horúcej kaše, treba sa len odhodlať a skočiť. Takto to dopadlo:
Video: MX Senica - skok z jamy - Projekt z cesty do terénu – už som sa poučil
Lenže keď prišiel ďalší spoločný tréning a po pár kolách sa na mňa začal lepiť „starý pánko“, ktorý neskáče skoro žiadne skoky, zostal som s toho takpovediac ,,naprášky“. Po tomto mi ale už trvalo došlo to, že treba viacej trénovať zákruty. Tak som začal najprv sám a neskôr už konečne pod vedením niekoho, kto má zopár pohárov.
Video: „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – už som sa poučil
No a konečne už aj s niekým, kto mi dal zopár rad, tak nejako na telo. Začali sme drážkou, ktorá o dosť zrýchli oproti vonkajšiemu tobogánu. Po skoku cez jamu treba ísť tvrdo na brzdu a do drážky vojsť dosť pomaly. Treba to vydržať a prekonať v sebe pocit „ísť rýchlo“. Tu platí, že menej je viac. Keď začnem brzdiť, radím dvojku, pridržím spojku, vnútorná noha natiahnutá k prednému kolesu, presunutá prdel úplne na predok sedla. Vydržať, vydržať a až keď sa začne drážka otvárať, pridať plyn. Znova sa oplatí čakať, pretože keď pridáte skorej, motorku vytlačí z drážky a je to v péčku. Takže nech sa páči, názorné video.
Video: „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – už som sa poučil
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Milan Mikulík - mikulec
Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Acerbis a prilbách Suomy od firmy Styx.
Pridané: 09.01.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Súvisiace články:
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - MX trať Moravský sv. Ján - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro trať Malacky a MX trať Stupava - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Husqvarna TE310 nielen na trati v Sobotišti - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - Prečo ma tak chytil motokros? - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - Endurovje príprafka - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - zrenená ruka a následné opatrenie - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Sand Rally 2012 - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – ako pokračujem - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu - mikulec
- „Blog“ - Projekt z cesty do terénu – predstavenie trate - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!