Anketa:
Projekt z cesty do terénu: Čo na seba ku kroske
ZdieľaťPridané: 12.01.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 13040 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Motorka je doma a s ňou aj prvé „problémy“. Čo na seba?
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Základná výbava
Mám doma štyri integrálky, každá je dobre vetraná, relatívne ľahká, sú to predsa „rejsky“, tak jednu by som mohol obetovať do terénu. Rozhodnutie padlo na Shark RSX. Používam ju už len výnimočne, tak nech len tak nestojí doma. Chránič chrbtice použijem tiež cestný, veď keď je dobrý na ceste, musí stačiť aj tu. Čižmy mám síce dvoje, ale ani jedny si nebudem ničiť v blate. Tak na nohy obujem vysokohorské Lowy Tibet. Sú veľmi odolné, tak toto im neublíži. No a ostatné? Čo ostatné?
No ešte som nenapísal, že dres, nohavice aj rukavice som dostal k motorke, krásne teamové oblečko. Takže sme oblečený, poďme na to.
Každému musí byť jasné, že toto nemohlo dopadnúť dobre. Takto oblečený a vyzbrojený, to nemôže byť normálne. Nie, nie je to normálne. A hneď poviem a vysvetlím prečo.
Prilba
Začnime prilbou. Aj keď je to závodná prilba, teda je ľahká, výborne vetraná, samozrejme bezpečná, určite nie je vhodná na krosu. A prečo? Lebo sa v nej dýcha úplne, ale úplne zle. Keď si otvorím priezor, je to lepšie, ale čo potom oči? Všetok bodrel ide do nich a to je nielen nepríjemné, ale hlavne nebezpečné. A to teplo je neznesiteľné. Vetranie pri rýchlostiach málokedy presahujúcich 50 km/h je nedostatočné. Kropaje potu stekajúce po tvári, na to prilepený prach, poviem len toľko, že „komfortnejšie“ to už ani byť nemohlo. Integrálu teda umyť, oprať vnútro, zabaliť do obalu a nechať čakať na ďalšie jazdenie po cestách.
No a na hlave mi zakotvila krosová Acerbiska Fiber GHEGNA . Váha tesne nad 1150 gramov, náhradný štít v cene, sedí úplne perfektne. Asi by bolo treba povedať, že sa vyberá tak ako aj cestná. Nesmie lietať na hlave, a nemá ani tlačiť. No nemá tlačiť, ale musí celú hlavu a líca obopínať a trochu pôsobiť mierny tlak. Počkať, až sa prispôsobí, a bez upnutia popruhu ju skúšať potočiť alebo striasť v predklone s hlavy. Ak je to v poriadku, treba si vybrať okuliare. Oči nenechať len tak napospas. Už sme si napísali, čo to obnáša taký nechránený sex, ehm, vlastne zrak.
Okuliare
Vybral som si Fox Encore, možno hlavne kvôli dizajnu, pasujú k prilbe. Ale samozrejme som vyskúšal, ako zapasujú do prilby. Netlačia, je z nich dobrý výhľad, majú antifog, vymeniteľné sklo, samozrejme aj kolíčky na zdrhovačky. Nie je o čom, idú so mnou.
Chrániče
V mojom prípade na začiatku len chránič chrbtice. Mám taký s vestou na zapínanie a dole na bruchu majú gumu na suchý zips. Na cestnej moto je dobrý, ale ako som zistil, tu v podstate nepoužiteľný. Hneď pri prvom narazení hrudníka o hrazdu to zistí každý. No a to zapínanie gumou okolo brucha na suchý zips. Povedzme, že to bolo len nepohodlné. No a to nehovorím ani o nekrytých ramenách. Ešte by sa tu patrilo napísať aj o nechránených lakťoch, ale dal som si poradiť, alebo skôr som sa nechal prehovoriť. „Väčšinou Ti to bude sťahovať predlaktie, to Ti bude tvrdnúť, tak si to povolíš a potom pri páde sa Ti to otočí a chránič lakťu Ti je zbytočný“ . Tak som zobral chránič hrude Acerbis Bomber, s ramenami a s bočnými chráničmi bicepsu a tricepsu. No a je pravda, že pri páde, vlastne pádoch, čo som zatiaľ absolvoval, a bolo ich už aj na môj vkus dosť, chrániče lakťov mi nechýbali. Netvrdím, že to tak bude stále a že to nie je dobrá vec.
Kolená som nemal chránené vôbec a priznávam sa, aj keď sa nepovažujem za „bábovku“ pri páde z driftu na koleno...au au au. Naštastie sa to obišlo bez vážnejšieho úrazu. Odretiu zabránila pogumovaná časť na nohaviciach, ale ten náraz nebol ničím tlmený a môžem len ďakovať, že to bolo na ideálnom podklade. Teda dosť mäkký podklad. Takže na kolená chrániče, znova od Acerbisu. Impact Evo 8.
Čižmy
Tak to je asi položka, na ktorej by som neodporúčal šetriť v žiadnom prípade. Síce Tibety od Lowy sú poriadne boty, ale na turistiku majstre. Vibram podrážka je tvrdá, aj dokážu podržať členok proti vyvrtnutiu a bla bla, no na kros nevhodné. Aj keď musím povedať, že sa práca s brzdou a radičkou bola parádňácka. Ale ako som povedal, na obuvi sa nešetrí. Tak som si na nohy našuchol Formy Dominator Comp s vnútornou papučkou. Tie mi podržali nohu už minimálne 270 krát. Síce naučiť sa radiť a brzdiť trochu trvá, ale keď sa trochu rozhýbali, ide to lepšie. Treba sa naučiť mať cit v pravej nohe, nedupať tak na brzdu a ľavú silovejšie ohýbať v členku, aby sa natrepala pod radičku. Ale ak toto vydržíte, čižmy sa vám odvďačia a nohy podržia v tej správnej polohe.
Motorku máme, oblečenie, chrániče a čižmy tiež, tak môžem začať trénovať trochu vážnejšie. V niektorom z ďalších článkov sa určite vrátim k týmto položkám a niečo si o nich napíšeme. Ako fungujú, ako sú na tom s životnosťou a hlavne ako pomáhajú.
O čo ide?
Počas celého roka vám budeme priebežne prinášať články, fotky a videá, v ktorých hlavnú úlohu stvárni KAWASAKI KX250F model 2012 a mikulec corse.
Článok patrí do seriálu článkov Projekt z cesty do terénu
Motocykel na test poskytla spoločnosť U.M.S. s.r.o.. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Acerbis a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Kawasaki |
Model: | KX 250 F |
Rok: | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Cross |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 249 ccm |
Kompresný pomer: | 13.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77.0 x 53.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 315 mm |
Zdvih vzadu: | 310 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 2 piestiky |
Priemer bŕzd vpredu: | 250 mm |
Pneu vpredu: | 80/100-21 51M |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 100/90-19 57M |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 106 kg |
Výška sedla: | 945 mm |
Rázvor: | 1475 mm |
Dĺžka: | 2170 mm |
Šírka: | 820 mm |
Výška: | 1270 mm |
Svetlá výška: | 330 mm |
Objem nádrže: | 7.2 l |
Poznámka: | |
Poznámka: | Vpredu dvojkomorová vidlica - Separate Function front Fork (SFF) |
Pridané: 12.01.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Projekt z cesty do terénu – Prvý pretek, Beckov - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Husqvarna TE310 nielen na trati v Sobotišti - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro trať Malacky a MX trať Stupava - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Sand Rally 2012 - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - Prečo ma tak chytil motokros? - mikulec
- Projekt z cesty do terénu – Kafka ma opúšťa... - mikulec
- Projekt z cesty do terénu, alebo z jogurťáka na bahniaka od absolutnej nuly - mikulec
- Projekt z cesty do terénu – Výživové doplnky - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - zrenená ruka a následné opatrenie - mikulec
- Projekt z cesty do terénu – Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ! - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!