Anketa:
Najnovšie Články
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 5461 až 5475 z cekového počtu: 8790.
01.07.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 6419 [Bleskovky - Predstavujeme]
A máme to tu: Husqvarna Nuda 900R odhalená
Po menších naťahovačkách je to tu. Husqvarna oficiálne odhalila svoj nový model s názvom Husqvarna Nuda 900R na BMW Motorrad Innovation Day v Monaku.
01.07.2011 - gilbert Čitatelia: 8484 [História]
Reinkarnácia, či prevteľovanie, veteránov na Slovensku - múzeá v Nitre
S rodinou sa cez prázdniny vždy potulujem po Slovensku a netajím sa tým, že výber destinácií je vyberaný podľa toho, kam idú koľaje a kde popri kúpaní sú aj technické múzeá, či výstavy. Už dávnejšie sme navštívili Nitru a nebolo to len jedenkrát.
30.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4497 [Novinky - Oznam]
Seriál pretekov Moto cup na Slovakiaringu 27.06.2011
Posledný júnový pondelok pokračoval na Slovakia Ringu obľúbený seriál pretekov pre širokú verejnosť Moto Cup. Opäť prebehol v hojnom zastúpení prihlásených účastníkov.
30.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3461 [Novinky - Čo nového v tlači]
Svet Motocyklov 7/2011
Nové číslo Sveta motocyklov je na pultoch novinových stánkov. Čo zaujímavé v ňom môžete nájsť?
30.06.2011 - Beal Čitatelia: 6402 [Novinky - Oznam]
MOTOproject LIVE - o motorkároch bez motoriek
Po spúste videí zo športu, niekoľkých testoch a predstaveniach sme sa rozhodli, vyskúšať nafilmovať našu prvú reláciu LIVE. Teda s prítomnosťou divákov. Aby toto stretnutie dalo niečo aj im, cestovali sme do Žiliny na základňu Leteckej záchrannej služby, oprášiť vedomosti a prípadne naučiť sa aj niečo úplne nové.
29.06.2011 - martina21fly Čitatelia: 11872 [Novinky - In Memoriam]
In Memorian Jarkovi Kvasnicovi
Toto by som chcela venovať môjmu zosnulému bratovi Jarkovi Kvasnicovi.
29.06.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7087 [Šport - Enduro]
Erzberg Rodeo 2011 – Taddy Blazusiak opäť prvý na vrchole
Je to neuveriteľné, ale tento extrémne náročný pretek znova ovládol Taddy Blazusiak na KTM. Od roku 2007 sa na vrchol železnej hory dostal stále ako prvý a inak tomu nebolo ani tento rok.
29.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 15769 [Testy a predstavenia - Test]
Video: KTM EXC 2012 – testovací deň endúr vo Sverepci
Tak ako každý rok KTM inovovala celú modelovú radu endúr EXC a tak ako každý rok pripravila aj testovací deň noviniek, na ktorom sme nemohli chýbať.
29.06.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4910 [Bleskovky - Novinky]
Odhalená nová tvár Ducati 1199
Tak ako to býva zvykom, pred oficiálnym predstavením nového modelu sa vždy na internete objavia nejaké "úniky" zo zákulisia. Platí to aj v prípade pripravovanej Ducati 1199.
29.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4538 [Šport - Trial]
Trial: Tím Lomedia Motorsport na súťaží v Nitre
Slovenskí trialisti odjazdili už viac ako polovicu podujatí naplánovaných na túto sezónu. Počas uplynulého víkendu sa v Nitre konala štvrtá súťaž zo sedemdielneho seriálu.
28.06.2011 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7134 [Mototuristika - Východné Slovensko - Moto-akcia]
Video: Touratech Travel Event 2011
Video už z tradičnej a tradične vydarenej akcie v Pieninách je už hotové a tak si ho môžete pozrieť aj u nás.
28.06.2011 - MMartin000 Čitatelia: 11325 [Mototuristika - Európa - Cestopis]
Motodovolenka Chorvátsko 2011
Po minuloročnej dobrodružnej dovolenke v okolí Zadaru, počas ktorej sme najazdili 2 058 kilometrov, trikrát sme sa plavili Jadrolinijou, prejazdili sme tri ostrovy – Pag, Pašman a Ugljan, nafotili 300 fotiek a tri krát sme zablúdili, sme zatúžili po novom dobrodružstve.
28.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7617 [Šport - Motocross]
Životný úspech Martina Kohúta na MS v motokrose v Šenkviciach
Životným úspechom slovenského motokrosového jazdca Martina Kohúta a celkovými víťazstvami favo-ritov Švajčiara Juliena Billa a Nemky Stephanie Laierovej sa skončilo piate podujatie tohtoročných maj-strovstiev sveta v motorokrose tried MX3 a WMX.
28.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 1627 [Šport - Cestné Motocykle]
Ako sa darilo naším jazdcom na okruhu Sachsenring
Na známom okruhu Sachsenring sa vo svojich kategóriách o body pobili aj slovenskí jazdci Jaro Černý z Billy Racing Tímu a Jakub Jantulík pretekár AMK Brno Circuit Junior Teamu.
27.06.2011 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3148 [Šport - Cestné Motocykle]
Puškár a Jasenský úšpešní aj na pretekoch v Rijeke
Druhé miesta vo svojich triedach vybojovali na ďalšom podujatí šampionátu UEM Alpe Adria v chorvátskej Rijeke slovenskí pretekári Michal Puškár (125 Sportproduction) a Lukáš Jasenský (Superstock 600).
Predchádzajúce | 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!


















