Anketa:
Životný úspech Martina Kohúta na MS v motokrose v Šenkviciach
ZdieľaťPridané: 28.06.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7360 [Šport - Motocross]
Životným úspechom slovenského motokrosového jazdca Martina Kohúta a celkovými víťazstvami favo-ritov Švajčiara Juliena Billa a Nemky Stephanie Laierovej sa skončilo piate podujatie tohtoročných maj-strovstiev sveta v motorokrose tried MX3 a WMX.
O najväčšie prekvapenie podujatia sa postaral Kohút, 23-ročný rodák z kysuckej obce Rudina po minu-loročnom zdravotnom výpadku je znovu schopný konkurovať v medzinárodnom merítku.
"Ešte nie som zdravotne v poriadku, lebo po zlomenine lopatky mi ochabli nervy a v bežnom živote mám ešte problémy, ale pri jazde na motorke problémy nepociťujem," vyznal sa jeden z najväčších mo-tokrosových talentov v minulých rokoch na Slovensku, ktorý si pripísal po víkende na svoje konto 38 bodov. V prvej finálovej jazde mu patrila na šenkvickom okruhu 5. priečka, v druhej jazde ešte vystup-ňoval a zaváhanie v 2. jazde Milka Potiseka z Francúzska mu prinieslo cenné miesto na pódiu.
![]() |
Menej sa už darilo ďalšiemu slovenského jazdcovi Tomášovi Šimkovi, ktorý v druhej jazde zaostal a 11. miesto v prvej jazde mu pomohlo len k celkovému 17. miestu, za čo si pripísal prvých 10 bodov v tohto-ročnej sezóne MS MX3.
![]() |
Medzi ženami kraľovala líderka svetovej Top 10 Nemka Stephanie Laierová, s ktorou dokázala držať krok len Talianka Chiara Fontanesiová. Jediná slovenská pretekárka Miriam Závacká ešte na medziná-rodnú konkurenciu nestačila a v premiére na majstrovstvách sveta skončila na 25. mieste, Účasť na uve-dených MS žien bol pre ňu hlavne veľkou inšpiráciou zdrojom získania skúseností na medzinárodnom poli.
Výsledky a umiestnenie jazdcov SMF:
Muži MS MX3: 1. Julien Bill (Švaj./Honda) 47 bodov, 2. Martin Michek (ČR/KTM) 42 b. 3. Martin Kohút (SR/KTM) 38 b.... 17. Tomáš Šimko (SR/KTM) 10 b...20.Vít Stránsky (ČR-lic.SMF/KTM)...22.Andrej Bilčík(SR/Kawasaki)...25.Richard Szolga (SR/Honda)...28.Radek Bohuslav (SR/KTM)...32.Jakub Hruška (SR/KTM), 33. Juraj Popovicz (SR/Honda)...35.Tomáš Valach (SR/Kawasaki)
Ženy WMX- 1. Stefanie Laierová (Nem./KTM) 47 bodov, 2. Chiara Fontanesiová (Tal./Yamaha) 47 b., 3. Britt Van Der Wekkenová (Hol./Honda) 36. b. ...25. Miriam Závacká (SR/Honda) 0 b.
Pridané: 28.06.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Jazdci tímu MX Slovakia úspešní aj v MMSR 2013 Mníšku nad Hnilcom. - Redakcia
- Fantastický úspech slovenského tímu na Motokrose národov - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Cassida v roce 2025
- Veľké Uherce otvárajú motokrosovú sezónu SMF 2025
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!