Anketa:
Triumph Speed Four - štvorvalcový naháč z Anglicka...
ZdieľaťPridané: 06.02.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 15600 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
![]() |
Napriek tomu, Triumph sa spolieha na High-Tech komponenty a výstredný design, ktorý má odtiahnuť zákazníkov od síce väčších, ale bežnejších strojov.
V podstate všetky časti pochádzajú priamo z TT 600, ale vo veľa smeroch bude Speed Four lepším strojom. Pokiaľ TT 600 zaostáva za najlepšími japonskými športovými 600-vkami celkovým výkonom, jeho podvozok patrí medzi najlepšie v triede. S úplne rovnakým rámom a odpružením ako má TT 600, Speed Four bude mať vynikajúce správanie na ceste.
![]() |
Speed Four sa výrazne podobá na úspešný Speed Triple |
S výkonom 98 koní, motor Speed Four-u mierne zaostáva za TT600, ktorý má 108 k. Toto je zapríčinené zmenou tvaru piestov a vačkových hriadeľov, čím sa dosiahlo okrem poklesu výkonu aj zvýšenie ťahu v stredných otáčkach. Keďže ide o nekapotovaný motocykel jeho maximálna rýchlosť nebude dôležitá, preto väčšine jazdcov nebude chýbať tých pár koní, ale pridaný ťah v stredných otáčkach v skutočnosti urobí motocykel agilnejším a dravším.
Potenciálni majitelia, však ocenia ešte jednu výhodu nižšieho výkonu a to vo svojich peňaženkách. 98 koní bolo zvolených preto, lebo v niektorých európskych krajinách je to práve hranica, ktorá zabezpečí Speed Four lacnejšiu poistku.
Speed Four sa začne predávať od Januára s možnosťou výberu z troch farieb: čierna, oranžová alebo zelená.
Aj keď sa Speed Four tvári ako novinka, nieje tomu celkom tak. Taliansky importér Triumphu totiž predával svoju vlastnú vyzlečenú verziu TT 600 viac ako rok pod menom "Baby Speed", a až jeho úspech primäl výrobcu, aby zaviedol oficiálny model.
![]() |
TECNICKÉ PARAMETRE:
Motor: Kvapalinou chladený radový štvor-valec DOHC, 599 ccm
Vŕtanie/Zdvih: 68 x 41.3 mm
Kompresný pomer: 12.5:1
Maximálny výkon: 98 k pri 11,750 ot./min
Krútiaci moment: 68 Nm pri 10,500 ot./min
Palivový systém: Viacbodové elektronické vstrekovanie s náporovým saním, digitálne zapaľovanie
Prevodovka: 6-stupňová
Spojka: Viac - lamelová v olejovom kúpeli
Sekundárny prevod: reťaz
Rám: Z hliníkovej zliatiny
Odpruženie:
Vpredu: Teleskopická vidlica s priemerom klzákov 43 mm, plne nastaviteľná
Vzadu: Centrálna pružiaca a tlmiaca jednotka typu Monoshock, plne nastaviteľná
Kolesá:
Vpredu: 3 lúčové z ľahkej zliatiny 17 x 3.5 pneu: 120/70 ZR 17
Vzadu: 3 lúčové z ľahkej zliatiny 17 x 5.5 pneu: 180/55 ZR 17
Brzdy vpredu: Dvojkotúč 310 mm, štvorpiestikové strmene, vzadu jednoduchý kotúč 220 mm, jednopiestikový strmeň
Dĺžka / Šírka / Výška: 2060 mm / 690 mm / 1150 mm
Výska sadla: 810 mm
Rázvor kolies: 1395mm
Hmotnosť (suchá): 170kg
Objem palivovej nárdže: 18 litrov
Pridané: 06.02.2002 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- SUZUKI modelová rada GS, GSX – vývoj, vrchol, ústup - maco
- Japonská strela - feci
- Pan European ST1300 r.v. 2003 - jjaro
- MINITEST HONDA SHADOW VT 750C (RC50) - TTom
- Športovkyňa aj dobrá priateľka v koži streetfightera: test Suzuki GSX-S750 2017 - Herghott
- Prichádza RR verzia Triumph Speed Triple - moderný športový kafáč aj na okruh - Herghott
- Triumph Speed Triple RS (2021), prémiový hypernaked Made in England - Herghott
- Moderný imagemaker - Honda CB650R 2021 - Herghott
- Kawasaki Z1 (1973) - Kráľ ciest - Awia
- Triumph pripravuje nový model Trident 2021 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!