ISSN 1336-6491 | Online: 1882 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29838
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17632)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ducati Monster 695

 Zdieľať

Pridané: 07.04.2006 Autor: Jaro Harly Jerga
Čitatelia: 14630 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

V tomto mesiaci sa Ducati rozhodla prísť na trh s novinkou určenou pre rok 2007. Je ňou nový model Monstera s označením 695. Motocykel je určený ako pre skupinu začínajúcich motorkárov, tak aj pre tých ostrieľaných. Heslom Ducati pri predstavovaní tohto modelu je: \"Najjednoduchšia cesta ako vlastniť Ducati\"

V porovnaní so 620, ktorú nahrádza, je 695 výkonnostne o krok vpredu. Nový L-twin prináša viac koní a vyšší točivý moment – najvyšší výkon na centimeter kubický zo všetkých vzduchom chladených motorov Ducati.

Motor 695ky je najdôležitejšou technickou vymoženosťou, viac než pridaných 75 ccm. 63 koní modelu 620 vzrástlo na 75. Je treba však zdôrazniť aj to, že motor novej 695ky má veľmi plynulý a hladký prenos sily, pričom si však zachováva svoju okamžitú reakciu na pootočenie plynovej rukoväte.

695 predstavuje aj nové grafické a farebné stvárnenie zvýšeného výkonu. Matná čierna v kombinácii s červenou, dlho spájanou s Ducati Corse, bola oddelene aplikovaná na túto motorku.

Jazdecké pohodlie 695 sa vyznačuje komfortom, a ľahkým ovládaním. S najnižšie položeným sedlom zo všetkých Ducati môže jazdec bezpečne a pohodlne položiť svoje nohy na zem. Pozícia jazdca je vzpriamená tak, aby ruky pohodlne dosiahli na riadidlá, ktoré sú trošku širšie pre zvýšenie komfortu a zlepšenie ovládania. Stúpačky sú niekde medzi zadnou športovou pozíciou a prednou športovo-cruiserovou pozíciou. Všetko v jednom, jazdec má na palube Monstra istotu a kontrolu.

695ka využíva všetky výhody rúrkovej konštrukcie rámu, ktoré Ducati používa. Jeho výhodou je ľahkosť, pevnosť a krása.

Kvalitné prevrátené vidlice Marzocchi s priemerom 43 mm, zadné tlmiče Sachs, obe vyrobené v Taliansku, ľahko absorbujú nerovnosti a podieľajú sa tak na svojskom, vyváženom štýle 695ky.

Zdroj: ducati.com

Pridané: 07.04.2006 Autor: Jaro Harly Jerga Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »