ISSN 1336-6491 | Online: 1411 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30176
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17804)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12372)
Hodnotenie: (48 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (70)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motoride.sk bude mať na výstave Motocykel 2007 svoj stánok!

 Zdieľať

Pridané: 23.03.2007 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Novinky - Oznam]

A v ňom zaujímavé novinky, na ktoré sa určite oplatí prísť pozrieť.

Prvá novinka: cestopisná kniha a DVD z expedície Egypt 2006

Dlho očakávaný cestopis z Motoride expedition Egypt 2006 je konečne na svete. Vydali sme ho ako knihu, ktorá má 180 strán. V nej sú čiernobiele fotky a vyčerpávajúci popis každého dňa od odchodu až príchod na Slovensko. Knihu nám počas prvého dňa výstavy pokrstí Jaro Katriňák. Akciová cena platná len počas výstavy je 199 Sk - po jej skončení to bude 250 Sk.

 Obálka cestopisnej knihy
Obálka cestopisnej knihy

Ceper Studio Outdoor Movies

V spolupráci s Ceper Studio Outdoor Movies sme vyprodukovali aj DVD s približne 30-minútovým filmom a desiatkami fotiek z výpravy. Jeho cena je 99 Sk. Krátku ukážku si môžete pozrieť tu:


Druhá novinka: nový mesačník pre motorkárov

Áno, motoride bude odteraz aj na papieri! Predstavíme nulté číslo mesačníka s názvom Motoride Info, ktorý sa od klasických motočasopisov odlišuje určitými znakmi - bude mať formát A5 a bude zadarmo. To znamená, že z motopredajne alebo servisu si ho môžeš zobrať bez zaplatenia. Rovnako ho nájdeš na zrazoch a podobných motorkárskych akciách. Nulté číslo Motoride Info štartuje na 32 stranách s nákladom 5000 ks.

Cieľom tohto mesačníka bude dostať sa ešte bližšie k motorkárovi práve vtedy, keď je na motorke. Bude na dosah všade tam, kde motorkári chodia radi, takže aj na týchto miestach si budú môcť prečítať testy, predstavenia a ostatné rubriky z produkcie motoride.sk. Dôležitú a veľkú časť tvorí aj občianska inzercia.

 Titulka nového mesačníka Motoride Info
Titulka nového mesačníka Motoride Info

V tomto nultom čísle nájdeš celý avizovaný test nového Horneta, zaujímavý cestopis z Lýbie, opis nášho hrkotania na dakarských špeciáloch Jara Katriňáka a Iva Jakeša, šport, zopár zaujímavostí a nových rubrík. V neposlednom rade aj občiansku inzerciu.

Náš stánok má číslo 16A a stojí pri hlavnom schodisku v hale B1 (pri ploche Suzuki). Príď si novinky skontrolovať osobne a prehodiť s nami zopár slov, tešíme sa na teba!

Nezabudni!

Opakovanie je matkou múdrosti, tak len pripomínam, že výstava Motocykel 2007 začína vo štvrtok 29. 3. v bratislavskej Inchebe. Viac informácií o vstupnom, otváracích hodinách a príjazde nájdeš v tomto článku.

Pridané: 23.03.2007 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (48 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (70)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »