Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1353 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28480
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16964)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11516)
Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kyjev – plnohodnotný Európan a môj úlet doň 4/4

 Zdieľať

Pridané: 08.08.2006 Autor: MajoKE
Čitatelia: 12207 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

 Tomáš alias Bizon
Tomáš alias Bizon

Okolo 2 hod som vyrazil do neuveriteľných zákrut a hmly. Na polceste k hranici obliekam nepremoky na pumpe s novým motelom za 360 Sk, parkovanie priamo pred pokladňou na pumpe a izba o poschodie vyššie. Takto zahadzujem šancu. Na pumpe zabúdam neskutočne drahý a kvalitný ruksak. Po ďalších 2 hod jazdy už vynechávam a mýlim si smerovky s diaľkovými svetlami. Je koniec. Viac ako 50 neviem ísť a vynárajú sa mi mátohy z tmy. 10 km pred cieľom a to Bardejovom s podtočeným motorom, zastavujem na autobusovej zastávke, odklápam stojan, kľúč zasúvam do rukavice a zaspávam na lavičke. Zobudil ma autobus a ľudia sa pýtali, či som v poriadku. Došiel som do BJ k rodičom, poslal sms žene, že žijem a spal. Bolo 6 hodín, 3. 8. 2006.

Záver

Nikde som nepociťoval nebezpečenstvo, len kvôli svojej ješitnosti a chlapskej hlúposti ten záver som prepálil. Na trase 1960 km ma nikto autom neohrozil ani ja nikoho, nikto mi nevletel do cesty náhle pri predbiehaní, vybočovaní. V Kyjeve šli vodiči za mnou 7 - 10m a nechali mi priestor na „manévrovanie“. Keď som šiel pomaličky po meste pri krajnici, zoširoka ma obchádzali. Jazdilo sa oveľa kľudnejšie a kultúrnejšie. Videl som jednu nehodu. K tým rýchlostiam v obciach. Je tam tabuľka OBEC, cesta má šírku 14 m v jednom smere, vľavo a pravo je plnohodnotný pás, ale sa používa len na odbočovanie, žiadny strom, chodec. 100 km rovina, zákruta 100 km. Domy sú 50 m a viac od cesty.

Každých 15 km je pumpa a majú benzín, na to sa môžeš spoľahnúť. Dopravné značenie nadštandardné, obrovské návestia v azbuke a latinke, hliník je lacný. Ako som povedal od hranice do Kyjeva nepotrebuješ mapu. V meste som nevidel jediný papier na zemi. Ľudia boli vyobliekaní ako zo škatuľky, v starom meste som mal najlacnejší motocykel, kopa H-D, Triumph Rocket, BMW. Podľa mňa je za Kyjevom fabrika, kde sa spoločne vyrábajú Lexusy a X od BMW, medvede 600, bežný agregát v hociakej karosérií. Videl som niekoľko Mustangov. Okolo rieky boli rozostavené desiatky výškových bytoviek 20 - 25 poschodí.

Všetci ľudia mi chceli pomôcť a keď sa pýtali, prečo som prišiel a ja som povedal pravdu, len tak vidieť mesto a ich pamiatky, výlet som si dal ako darček na 35tku, ich snaha mi pomôcť bola enormná. Ako mi povedal jeden pán:“Slovania musia držať spolu!!!“

P.S. Výlet stál 3400 Sk spolu s jedlom, nocľahom, benzínom a drobnostiami, škoda ruksaku a 1,5 mm dezénu. Určite sa tam vrátim napr. z Rumunska, alebo Bulharska trajektom do Odesy, Krymu? Veď z Odesy je diaľnica do Kyjeva 500 km čo je 5 hod a 600 Sk.

<

Pridané: 08.08.2006 Autor: MajoKE Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (23 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (37)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria