Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 956 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 8946
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (5228)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (3718)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa 1/3

 Zdieľať

Pridané: 29.04.2022 Autor: MajoKE
Čitatelia: 6895 [Vaše stroje - Moja motorka]

Ak náhodou bude na predajni, kúpte si ho.

Aj keď si za socíku mal peniaze, niektorý tovar jednoducho nebol. Napríklad k autám a motorkám si potreboval prachy, známych, šťastie. Ale vo februári 2022? Čo by na to povedali Engels, Marx, Lenin? Ako je možné, že v kapitalizme chceš míňať a nie je ti to umožnené?!

Toto je sekcia Vaše stroje, nie je to odborný test, preto tú budú moje rady, odporúčania a „zbytočné kecy“ a nikoho výrobky tu nepropagujem, je mi úplne jedno, čo a kde si kúpiš. Obrázky nenechávam obtekať textom, aby si ich neprehliadol. Skúter je môj, nie požičaný na recenziu.

Hondu ADV 350 som sledoval, pretože som mal Yamahu XMAX 300, aj Forzu 300 so Smartboxom, aj bez neho... Výsledok hodnotenia je nasledovný: XMAX 300 je lepšia ako Forza 300, elektrický štít to nezachráni. Forza 350 a XMAX 300 si môžu blahoželať k remíze. Ale Honda ADV 350 sa nich díva zvysoka a smeje sa im.

Takže si vo februári 2022 doskútrujem na otrokovi do K-moto v Košiciach. Nemám nejako rád mega predajne všetkého druhu, ale majú tam vystavených toľko motocyklov ako na slabšej výstave motocyklov v Bratislave. A tam si len tak stojí tmavé ADV s ceduľou „Rezervované“. Pýtam sa predavača, či si môžem sadnúť, skúsiť posed. Odpoveď bola: “Kľudne, pán si ju neprevzal.“ Sadám, naťahujem ruky, nohy. Usmievam sa ako blázon. Beriem.

1. Ozaj jednotka.
1. Ozaj jednotka.

Keďže je to môj 16ty skúter, nemusí mi nikto ťahať medové motúziky okolo nosa. Ovládače, riadidlá, rozsah ich otočenia, ako zavadzajú kolenám, zrkadlá... Na gentlemanskú dohodu nechávam skúter mesiac na predajni, nech majú čo ukazovať záujemcom. Skútre jednoducho nebudú. Táto situácia vedie k abnormálnym javom, predávam otroka 2-ročnú Yamahu Nmax o 150 eur lacnejšie ako fungeľ.

Marec 2022 preberám ADV. Doma pri počítači na portáli Slovensko.sk sa dozvedám, že keď ti predajca už vydá papierový technický preukaz, môžeš ísť pekne na DI. Žiadne prihlásenie do evidencie z domu zaručeným elektronickým podpisom sa nekoná. Známy prejavil záujem o ADV, volám do predajne. „Dostaneme ešte jedno, ale ste už šiesty v poradí...“

Honda ADV 350 má skvelú cenu, 5990 eur. Toľko síce stál kedysi aj Renault Thalia 1.2 16V, ale Yamaha XMAX 300 je za 5890 eur, Forza 350 5790 eur. Ten podvozok za to jednoducho stojí.

2. Oproti Forze 350 dobre investovaných 200 eúr. Zdroj Honda.
2. Oproti Forze 350 dobre investovaných 200 eúr. Zdroj Honda.

Čo iní nemajú

Takže máme za plus 200 eur oproti Forze silnejšiu-tuhšiu a lepšie uchytenú prednú vidlu, plus 25 mm vyšší zdvih, preto je vyššie sedadlo ako na Forze. Z vyššieho zdvihu 125 mm netreba spadnúť na zadok, veď čistokrvný cesťák Yamaha FJR 1300 má zdvih vpredu 135 mm. Tak, aby si si nemyslel, že pôjdeš na motokrosovú trať.

Presné vedie stopy zaručené - predná USD vidlica
Presné vedie stopy zaručené - predná USD vidlica

Tá motocyklová vidla ma čertovský význam na presné vedenie stopy. Napríklad v meste v zákrutách sú bežne vyznačené priechody pre chodcov, alebo predbežné šípky no a ty v rýchlostiach nad 50 km/h by si sa mal trafiť na tú nenafarbenú časť, samozrejme, trochu ťa môžu rozhádzať kanály a nerovnosti, ktoré si kvôli autu pred sebou nevidel, alebo ich vidíš na poslednú chvíľu. Pre niektoré skútre nesplniteľná úloha. Že Honda SW-T600? Čím ťažší spolujazdec, tým sa výnimočnosť prednej vidly stráca a približuje k bežným skútrom. Vzadu je zdvih pruženia, znovu o stupienok lepší ako na Forze, 130 mm.

Tým sa dosiahla svetlá výška 145 mm. Vo svete skútrov celkom vysoko, pokiaľ nevieme o Aprilii SR 125 GT so 175 mm. Podľa mňa je nebezpečné, ak sa so skútrom zžiješ a začneš jazdiť na hranu jeho možností, predok je presný, zadok ťa zradí. Aj v živote je smutné, ak ťa zadok zradí.

4. Takéto pruženie  nie je bežné pri skútroch. Tá gumená roleta braní kydaniu na motor.
4. Takéto pruženie nie je bežné pri skútroch. Tá gumená roleta braní kydaniu na motor.

Ďalšia nedocenená vec sú motocyklové riadidlá. Široké v najužšom mieste úchytu 55 cm a široké po chrániče 84 cm. Oproti Yamahe Xmax 300 sú širšie o 9 cm. Takže si ich môžeš nastaviť pootočením v úchytoch, pridávať nástavce a prispôsobiť svojím potrebám. To skútre nemajú. Dôležité pre nekonfekčných ľudí, napr. pre Michaela Phelpsa. S tým súvisí aj možnosť umiestniť si nižšie brzdové páčky, sú nenastaviteľné, škoda. No a späťáky máme na riadidlách a nie na kapotáži ako na Forze. Koľkokrát som kvôli nim neprešiel okolo stojacich áut! Na ADV si vrknem plynom, zaveslujem riadidlami a prášim ďalej, o možnosti ich natočenia pri atypických križovatkách ani nehovorím. Nemusíš vytočiť hlavu ako sova, mne pri tom stále vyjde kukla z bundy...

5.Motocyklové riadidlá si nastavíš podľa seba.
5.Motocyklové riadidlá si nastavíš podľa seba.

Ovládače na pravej strane nie sú. Je tam štart a chcipák. Prečo tam nemohli dať tlačidlo regulácie trakčnej kontroly? Na ľavej strane je tlačidiel akoby ľudia mali dva palce na ľavej ruke. Hlavne že tlačidlo trakčnej kontroly je okamžite „po ruke“. A prepínač diaľkového svetla nelogicky nedostupný???

Ja mám neoriginálne vyhrievané rukoväte Koso, pasujú tam akoby boli od Hondy. Len treba povedať pri montáži, nech poriadne utrú lepidlo z rukovätí, lebo ak nasunutá rukoväť tlačí časť lepidla pred sebou, s prstencom ovládača už potom nepohneš. Keďže mám krátky palec v zimných rukaviciach pri zapínaní smerovky občas uberiem výkon ohrevu. Na tlačidlo ovládača smerovky musím niečo nalepiť a spraviť ho vyšším. Neviem prečo, ale na Forze je dráha chodu ovládača smerovky lepšia a čitateľnejšia. Ale ADV má inú konzolu a pribudol tam 4-smerový ovládač pre Honda RoadSync. Mimochodom, pre nás jednoduchších v slovenčine.

6. Vyhr.ruk. Koso a prepínač trakčnej kontroly nevhodne imiestnený.
6. Vyhr.ruk. Koso a prepínač trakčnej kontroly nevhodne imiestnený.

Originálny štít je symbolický, akoby si v ťažkom teréne trávil 90 % jazdy a neustále prekonával nerovnosti, ktoré ti štít skresľuje. Iný zatiaľ v doplnkoch nie je, Givi ho uvádza bez fotografie, iní vôbec. Z X-ADV 750 nepasuje, ani z ázijskej ADV 150. Preto som sa poobzeral po garáži a nahodil tam panenský z Yamahy XT1200Z, ktorú som zradil vo februári. Na ručné nastavenie štítu do 4 polôh, bez náradia, potrebuješ obe ruky. Všetky fotografie v článku sú s Yamaha štítom.

Čo majú aj iní

7. Bezkľúčový štart sa udomácnil už v kategórií  3000 skútrov.
7. Bezkľúčový štart sa udomácnil už v kategórií 3000 skútrov.

Haha, ten bezkľúčový štart. Celý ten haló efekt, je v tom, že aj tak musíš otočiť viacfunkčným ovládačom do správnej polohy a potom stlačiť tlačidlo štartéra. Podrobne ešte raz. Otočíš ovládač, samozrejme si blízko s diaľkovým ovládačom, počkáš na naťahanie paliva a kontrolky, stláčaš štart a držíš pokým nenaštartuje. Teda nie ako v aute, že len ďobneš. Milé od Hondy je, že v cene sú dva ovládače. Nemilé, že riadidlá zamkneš len v ľavej pozícií.

Sedadlo. Výpočet nepríjemného pokračuje

Zatiaľ to síce nevyzerá na oslavný článok. Keď sa už sedadlo otvára len vtedy, ak je otočný prepínač na 12 hodine, musí tam byť možnosť núdzovo ho otvoriť pri vybitej batérií ovládača, či skútrovej baterke. Takže ktokoľvek, kto si prečíta užívateľskú príručku a pripraví si jednoduchý nástroj ti otvorí podsedadlový priestor takmer okamžite.

8.Pre konfekčných 176 cm ideál.
8.Pre konfekčných 176 cm ideál.

Mne sa sedí dobre s mojou výškou 176 cm. Určite ste už stretli vyšších ľudí. Prečo 190 cm človek musí krčiť kolená a za sebou má 50 cm nevyužitého priestoru? Prečo na Kymcu Xciting 500 som vedel v roku 2006 posúvať ten hrboľ na sedadle a zväčšiť priestor na nohy? Teraz to má aj Yamaha T Max (štaruje na 12 000 eurách). A prečo sa neponúka ohrev rite a na každej Yamahe a Honde (okrem GW a T Maxa) si to musíme dorábať? Páni z Japonska nech si pozrú doplnkovú výbavu rady BMW C400.

>

Pridané: 29.04.2022 Autor: MajoKE Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
Moto Guzzi

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria