Anketa:
Predposledný súťažný deň I.S.D.E. 2006 – trápenie jazdcov s počasím a náročnou traťou!
ZdieľaťPridané: 18.11.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4956 [Šport - Šesťdňová]
81. ročník medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže má za sebou predposledný – piaty súťažný deň. Slovenský trophy tím je i naďalej na 8. mieste v priebežnom poradí, pričom zvýšil náskok na deviatu Veľkú Britániu.
Keď sa jazdci sťažovali na náročnosť trate v predchádzajúcich dňoch, na hodnotenie poslednej odjazdenej etapy nenachádzali slová. Jazdilo sa za veľmi chladného a daždivého počasia, na zatiaľ najhoršej trati. „Dnes sme sa pekne „vybahnili“, môžem povedať, že si viacero jazdcov siahlo na dno svojich síl. Najmä my prví, ktorí sme štartovali hneď ráno, nakoľko sme odjazdili tie najhoršie úseky trate, ktoré sa potom vypustili a organizátor preznačil trať po ceste. Ivan Jakeš, ktorý z nás štartuje posledný (št. č. 177) už absolvoval vyše 60 km úsek po asfalte, ale tiež to nebola výhra, došiel zmrznutý na kosť. My sme sa síce vytrápili, ale aspoň zohriali. Na niektorých úsekoch trate sme tlačili motorky i po rovine. Ja som si pomáhal s jedným talianom, ale to máte tak vytiahnete jednu motorku a za 20 m ťaháte zas“ , povedal Radek Matoška.
Napriek dnešnej veľmi ťažkej etape šampionátu je, podľa slov lekára výpravy MUDr.Petriščáka, zdravotný stav všetkých chlapcov v norme samozrejme, že únava je dosť veľká a i také zranenia, ktoré k enduru patria modriny, malé pomliaždeniny, otrasy atď. „Najhoršie je na tom Radek, ktorý mal tretí deň nepríjemný pád so slabým otrasom, ale vážnejšie zranenia sa nám zatiaľ vyhýbajú a dúfam, že to tak zostane až do konca. Bolo tu zopár dosť vážnejších zranení, ale v iných výpravách!“, vyjadril sa MUDr. Petriščák. Vzhľadom na veľmi silnú konkurenciu – návrat Španielov a účasť silného trophy tímu Nového Zélandu je postavenie nášho tímu v priebežnom poradí veľkým úspechom a to i vzhľadom na náš omladený tím. Pevne veríme, že si minimálne to 8. miesto udržíme.
![]() |
Novosad na teste |
Všetci naši jazdci zbierajú sily na záverečný šiesty deň, v rámci ktorého jazdci po štarte absolvujú len krátke kolo + záverečný motokros, ktorý ako je už avizované je technicky veľmi náročný a vzhľadom na vysoký počet štartujúcich bude i časovo dosť dlhý. Od organizátora prišla správa, že konečné výsledky po záverečnom motokrose budú až niekedy neskoro večer. Záverečný motokros sa uskutoční v tzv. Digger McEwen Parku.
Predbežné poradie trophy tímov po piatom súťažnom dni:
Poz | Krajina | Strata |
---|---|---|
1. | Fínsko |   |
2. | Francúzsko | 11m 51s |
3. | Španielsko | 15m 57s |
4. | Taliansko | 20m 16s |
5. | Austrália | 21m 04s |
6. | Švédsko | 22m 01s |
7. | Nový Zéland | 36m 19s |
8. | SLOVENSKO | 53m 39s |
9. | Veľká Británia | 54m 46s |
10. | USA |   |
Predbežné poradie juniorských trophy tímov po piatom súťažnom dni:
Poz | Krajina |
---|---|
1. | USA |
2. | Francúzsko |
3. | Austrália |
4. | Taliansko |
5. | Nemecko |
6. | Veľkáá Británia |
7. | Holandsko |
8. | Fínsko |
9. | Španielsko |
10. | Nový Zéland |
Zdroj: SMF
Pridané: 18.11.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Tretí súťažný deň na I.S.D.E. 2006 - Awia
- Prvý súťažný deň na šesťdnovej I.S.D.E. 2006 - Awia
- Štvrtý náročný deň na ISDE 2006 – naši postúpili na 8.miesto! - Awia
- Naši po druhom dni šesťdňovej na deviatom mieste! - Awia
- Slováci odišli na šesťdňovú 2006 na Nový Zéland - Awia
- Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku - Awia
- SLOVAKIA TROPHY TEAM na Šesťdňovej 2006 - Awia
- ISDE 2012: Šesťdňová Sachsenring, piaty súťažný deň - Redakcia
- Druhý deň na šesťdňovej 2009 pre Slovákov smolný! - Awia
- Šesťdňová 2009 - 5. deň - Slovakia junior trophy team na 10.mieste - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!