Anketa:
Slováci odišli na šesťdňovú 2006 na Nový Zéland
ZdieľaťPridané: 07.11.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4882 [Šport - Šesťdňová]
Dňa 4. 11. 2006 odišla štrnásťčlenná výpravy Slovenskej motocyklovej federácie na tohtoročný 81. ročník Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej olympiády, ktorá sa uskutoční v dňoch 14. - 19. novembra 2006 na Novom Zélande, v mestečku Taupo.
Slovensko bude na šampionáte, ktorý je neraz nazývaný motocyklovou olympiádou, reprezentovať šestica jazdcov Radek Matoška, Ivan Jakeš, Zlatko Novosad, Štefan Svitko, Juraj Dozsa a Róbert Kapajčík. Jazdci budú štartovať v hlavnej súťaži „trophy teamov“.
![]() |
Výprava, pod vedením vedúceho Dr.Petra Smižíka, prezidenta SMF a managéra tímu Jána Hrehora, odcestovala do dejiska I.S.D.E v sobotu 4. 11. 2006. Letecky cez Viedeň – Singapur - Brisbane došli dnes ráno nášho času do hlavného mesta severného ostrova Nového Zélandu do Aucklandu (vzhľadom na +11-hodinový časový posun vo večerných hodinách), odkiaľ pokračovali takmer 280 km automobilmi do Taupa.
Podľa informácie od p. Smižíka všetci členovia výpravy zvládli náročný let bez problémov.
![]() |
fotografia výpravy pred odchodom z Pov. Bystrice (bez dvoch jazdcov Ivana Jakeša a Zlatka Novosáda, ktorí pristupovali po ceste do Viedne) |
Bližšie informácie ohľadne miesta konania tohtoročnej I.S.D.E. 2006 je možné získať na internetovej stránke www.isde06.com
Zdroj: SMF
Pridané: 07.11.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- SLOVAKIA TROPHY TEAM na Šesťdňovej 2006 - Awia
- Tretí súťažný deň na I.S.D.E. 2006 - Awia
- 81. ročník Medzinárodnej šesťdňovej skončený – Slováci udržali krok so svetovou špičkou! - Awia
- Prvý súťažný deň na šesťdnovej I.S.D.E. 2006 - Awia
- Predposledný súťažný deň I.S.D.E. 2006 – trápenie jazdcov s počasím a náročnou traťou! - Awia
- Medzinárodná šesťdňová opäť na Slovensku. - Ifk0
- Šesťdňová skončila – slovenský Trophy tím získal šiestu priečku - Awia
- Zaujímavosť zo šesťdňovej - Švédske ženské trio na ISDE 2006 - Awia
- Slovenská šestica na "šesťdňovú" - sita
- Na Autosalóne krstili Enduro Aktuál - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!