Anketa:
Šesťdňová 2009 - 5. deň - Slovakia junior trophy team na 10.mieste
ZdieľaťPridané: 17.10.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6575 [Šport - Šesťdňová]
Dnes sa v dejisku 84.ročníka medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže odjazdil 5. súťažný deň. Slovenský juniroský trophy team je v priebežnom poradí na 10.mieste.
Seriál článkov - Šesťdňová 2009:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Šesťdňová 2009 | Nasledujúci
![]() |
Dnes sa im síce podarilo, dostali pred tím ČR, ktorý bol po štyroch dňoch pred nimi, avšak tím Argentíny sa dnešným vynikajúcim výkonom posunul na 9 .priečku a tak naša štvorica Kapajčík, Hostinský, Giertl a Ševela zostáva pred záverečným motokrosovým šiestym dňom na 10. mieste. Pevne veríme, že sa chlapcom podarí zajtra dotiahnúť na Argentínu, ktorá má náskok len 4 sekundy.
"Chlapci majú toho po piatich dňoch dosť. Je vidieť, že šesťdňová je niečo iné ako dvojdňové ME alebo MS. Je cítiť únava celého tela a hlavne v tak horúcich a prašných podmienkach, ale zajtra sa budeme snažiť zabojovať a posunúť sa vyššie." povedal telefonicky managér tímu Jaroslav Katriňák.
![]() |
Juniorka |
V svetovej súťaži klubových teamov došlo tiež k zmene. naďalej suverénne vedie český Haruda Team Rac Sedlčany v zložení Kadleček, Žerava, Čadek, ale na druhé miesto postúpil ďalší český tím Motoklub Jiřetín-nejlepvnejsipneu.cz, ktorý štartuje v zložení: Vít Kuklík, Zaremba, Kučírek. Na tretie miesto sa dostal Team Ostra junior zo Švédska. Slovenské tímy Magic Liptov Slovakia team a Haviar KTM team Slovakia sa po reštarte dvojice jazdcov -Svitko a Dozsa v druhom dni nevzdali a svojimi výkonmi sa každý deň posúvajú vyššie a vyššie.
![]() |
Magic Liptov team |
Po 5. dni je Magic Liptov Slovakia team (Novosád, Králik, Dozsa) na 22. mieste a v tesnom závese na 23. mieste je Haviar KTM tem Slovakia (Svitko, Bohuslav, Haviar). Tretí slovenský tím Fly racing Slovakia team v zložení Vozák, Zaťko, Šipikal je po piatom dni na 41. mieste z 91 štartujúcich tímov.
![]() |
Haviar KTM team |
Priebežné poradie po 5.dni:
Svetová trofej národov: 1. Francúzsko, 2.Taliansko, 3.Austrália, 4. Fínsko, 5. Portugalsko, 6. Švédsko, 7.USa, 8. Veľká Británia, 9. Holandsko, 10.Poľsko, 11. Nemecko, 12. Švajčiarsko, 13. Mexiko, 14.Belgicko, 15.Kanada, 16.Španielsko
Svetová juniorská trofej: 1. Španielsko, 2.Francúzsko, 3.USA, 4. Taliansko, 5. Švédsko, 6. Portugalsko, 7. Austrália, 8. nemecko, 9. Argentína, 10. Slovensko, 11. ČR, 12. Mexiko, 13. Veľká Británia, 14.Belgicko, 15.Fínsko
Svetová súťaž ženských trophy tímov: 1. Francúzsko, 2. Švédsko, 3. Austrália, 4. USA, 5. Fínsko
Zdroj: SMF
![]() |
Fly racing team Slovakia |
![]() |
piesok a piesok |
Pridané: 17.10.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Šesťdňová 2009:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Šesťdňová 2009 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Šesťdňová 2009 skončila - Slovakia junior trophy team na 9. mieste - Awia
- ISDE 2012: Šesťdňová Sachsenring, prvý súťažný deň - Redakcia
- Šesťdňová 2009 - 3. súťažný deň - Juniorka postúpila - Awia
- Prvý súťažný deň na šesťdňovej 2009 - Awia
- Šesťdňová 2009 s Magic Slovakia Teamom - prvý deň - Beal
- Šesťdňová 2009 s Magic Slovakia Teamom - druhý deň - Beal
- Šesťdňová s Magic Slovakia Teamom - príchod - Beal
- ISDE 2013 - Slovensko v súťaži juniorských trophy teamov a v súťaži klubových tímov - Redakcia
- ISDE 2019 – 2. a 3.deň - Slovnaft Rally team na 10. mieste - Redakcia
- SLOVAKIA TROPHY TEAM na Šesťdňovej 2006 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!