Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1565 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Šesťdňová 2009 - 5. deň - Slovakia junior trophy team na 10.mieste

 Zdieľať

Pridané: 17.10.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6575 [Šport - Šesťdňová]

Dnes sa v dejisku 84.ročníka medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže odjazdil 5. súťažný deň. Slovenský juniroský trophy team je v priebežnom poradí na 10.mieste.

Seriál článkov - Šesťdňová 2009:

Dnes sa im síce podarilo, dostali pred tím ČR, ktorý bol po štyroch dňoch pred nimi, avšak tím Argentíny sa dnešným vynikajúcim výkonom posunul na 9 .priečku a tak naša štvorica Kapajčík, Hostinský, Giertl a Ševela zostáva pred záverečným motokrosovým šiestym dňom na 10. mieste. Pevne veríme, že sa chlapcom podarí zajtra dotiahnúť na Argentínu, ktorá má náskok len 4 sekundy.

"Chlapci majú toho po piatich dňoch dosť. Je vidieť, že šesťdňová je niečo iné ako dvojdňové ME alebo MS. Je cítiť únava celého tela a hlavne v tak horúcich a prašných podmienkach, ale zajtra sa budeme snažiť zabojovať a posunúť sa vyššie." povedal telefonicky managér tímu Jaroslav Katriňák.

 Juniorka
Juniorka

V svetovej súťaži klubových teamov došlo tiež k zmene. naďalej suverénne vedie český Haruda Team Rac Sedlčany v zložení Kadleček, Žerava, Čadek, ale na druhé miesto postúpil ďalší český tím Motoklub Jiřetín-nejlepvnejsipneu.cz, ktorý štartuje v zložení: Vít Kuklík, Zaremba, Kučírek. Na tretie miesto sa dostal Team Ostra junior zo Švédska. Slovenské tímy Magic Liptov Slovakia team a Haviar KTM team Slovakia sa po reštarte dvojice jazdcov -Svitko a Dozsa v druhom dni nevzdali a svojimi výkonmi sa každý deň posúvajú vyššie a vyššie.

 Magic Liptov team
Magic Liptov team

Po 5. dni je Magic Liptov Slovakia team (Novosád, Králik, Dozsa) na 22. mieste a v tesnom závese na 23. mieste je Haviar KTM tem Slovakia (Svitko, Bohuslav, Haviar). Tretí slovenský tím Fly racing Slovakia team v zložení Vozák, Zaťko, Šipikal je po piatom dni na 41. mieste z 91 štartujúcich tímov.

 Haviar KTM team
Haviar KTM team

Priebežné poradie po 5.dni:

Svetová trofej národov: 1. Francúzsko, 2.Taliansko, 3.Austrália, 4. Fínsko, 5. Portugalsko, 6. Švédsko, 7.USa, 8. Veľká Británia, 9. Holandsko, 10.Poľsko, 11. Nemecko, 12. Švajčiarsko, 13. Mexiko, 14.Belgicko, 15.Kanada, 16.Španielsko

Svetová juniorská trofej: 1. Španielsko, 2.Francúzsko, 3.USA, 4. Taliansko, 5. Švédsko, 6. Portugalsko, 7. Austrália, 8. nemecko, 9. Argentína, 10. Slovensko, 11. ČR, 12. Mexiko, 13. Veľká Británia, 14.Belgicko, 15.Fínsko

Svetová súťaž ženských trophy tímov: 1. Francúzsko, 2. Švédsko, 3. Austrália, 4. USA, 5. Fínsko

Zdroj: SMF

 Fly racing team Slovakia
Fly racing team Slovakia

 piesok a piesok
piesok a piesok

Pridané: 17.10.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Šesťdňová 2009:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »