ISSN 1336-6491 | Online: 2587 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvý súťažný deň na šesťdnovej I.S.D.E. 2006

 Zdieľať

Pridané: 15.11.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5353 [Šport - Šesťdňová]

Jazdci slovenského reprezentačného trophy tímu na 81. ročníku Medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaži majú za sebou náročný prvý súťažný deň.

Slovakia trophy team, Šesťdňová 2006, Nový Zéland<br />
Zľava: 42 – Kapajčík, 77- Svitko, 140- Dozsa, 85 – Matoška, 177 - Jakeš, 155 - Novosad
Slovakia trophy team

Podľa neoficiálnych výsledkov, ktoré sekretariát SMF od organizátora obdržal, je slovenský tím v hlavnej súťaži „trophy teamov“ po prvom dni na priebežnom 11. mieste, vedú Francúzi, pred druhými Fínmi a tretími Španielmi. Minuloročný víťaz ISDE z P. Bystrice trophy tím talianska je na 5. mieste. Podľa telefonickej informácie od managera tímu Jána Hrehora bol prvý deň veľmi náročný, jazdci sa naostro oboznamovali s traťou, čo bolo vidieť na viacerých pádoch v testoch.“ Ja osobne som s dnešným výkonom chlapcov, bol to predsa len prvý súťažný deň a snaha o čo najlepší výsledok bola evidentná, ale keď človek sleduje tú veľmi silnú konkurenciu, nemôže očakávať hneď zázraky. Španieli sa po ročnej prestávke vrátili na štart šesťdňovej a je to už vidieť, hneď od začiatku miešajú karty.

 42 – Kapajčík
42 – Kapajčík

 77- Svitko
77- Svitko

 85 – Matoška
85 – Matoška

 140- Dozsa
140- Dozsa

Veľkú smolu mal prvý deň Ivan Jakeš, ktorého zradil motocykel Gas Gas, Ivan má veľké technické problémy, prakticky sa na motocykli robí v každej časovej kontrole. Servis je zabezpečovaný priamo od Gas Gasu a tak dúfam, že sa nám podarí chybu odstrániť a Ivan bude môcť i tento rok ukázať svoje jazdecké umenie. Do odovzdania motocyklov sme urobili čo sa dalo a uvidíme zajtra“ povedal J.Hrehor, ktorý sa obáva zajtrajšieho súťažného dňa, nakoľko po prejazde rekordného počtu jazdcov (602) bude trať, ktorá je zhodná s prvým dňom, veľmi rozbitá. Hlavne úseky cez lesné porasty, ktoré sú mäkké sú už teraz po prvom dni veľmi rozbité.

Všetci dúfame, že sa naši jazdci popasujú s nástrahami trate i počas nasledovných piatich súťažných dní, že ich nezradí technika a že dôjdu do cieľa 81. ročníka I.S.D.E. 2006.

Priebežné výsledky i s výsledkami z jednotlivých testov možno nájsť vďaka našim časomeračom priamo na internetovej stránke: www.rally-vysledky.com/rallysport/2006/6d.

Na záver jedna zaujímavosť. Nakoľko na Novom Zélande sa jazdí vľavo, naši jazdci sa poistili tým, že si na riadidlá svojich motocyklov nakreslili šípky upozorňujúce ich na túto povinnosť. Radek Matoška si dokonca ku šípke napísal i upozornenie "Bacha".

 Jazdite vľavo
Jazdite vľavo


Bližšie informácie ohľadne miesta konania tohtoročnej I.S.D.E. 2006 je možné získať na internetovej stránke www.isde06.com

Zdroj: SMF

Pridané: 15.11.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »