ISSN 1336-6491 | Online: 2361 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Naši po druhom dni šesťdňovej na deviatom mieste!

 Zdieľať

Pridané: 15.11.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5375 [Šport - Šesťdňová]

Po druhom súťažnom dni tohtoročnej šesťdňovej je slovenská šestica jazdcov trophy tímu v priebežnom poradí na deviatom mieste.

Slovakia trophy team, Šesťdňová 2006, Nový Zéland<br />
Zľava: 42 – Kapajčík, 77- Svitko, 140- Dozsa, 85 – Matoška, 177 - Jakeš, 155 - Novosad
Slovakia trophy team

Po druhom súťažnom dni tohtoročnej šesťdňovej je slovenská šestica jazdcov trofy tímu v zložení Robert Kapajčík, Štefan Svitko, Juraj Dozsa, Zlatko Novosád, Ivan Jakeš a Radek Matoška v priebežnom poradí na deviatom mieste.

Trať druhého dňa bola veľmi náročná, po nočnom daždi mokrá a šmykľavá a po prechode viac ako 600 jazdcov počas prvého dňa i dosť rozbitá (viď priložená fotografia). Našim jazdcom napriek tomu vyhovovala. Ivan Jakeš i počas druhého dňa odstraňoval poruchu svojho motocykla, čo sa samozrejme odrazilo na jeho čase. Napriek včerajšej výmene karburátora motocykel po štarte druhého dňa nešiel tak ako by mal. Podľa Ivanových slov motocykel začal fungovať až po výmene celej riadiacej jednotky v piatej časovke druhého dňa. Dúfame, že Ivan si pomyselnú smolu už vybral a jeho Gas Gas už bude fungovať bez poruchy.

Podľa slov Petra Smižíka - prezidenta SMF, chlapci už jazdili kľudnejšie, s istotou čo sa odrazilo i na postupe v priebežnom poradí. Trošku nám k tomu dopomohlo i vypadnutie poľského trofi tímu, nakoľko už v prvý deň pre technickú poruchu skončil jeden z jazdcov šestice Poliakov a počas druhého dňa i ďalší čo je koniec pre celý tím. V klubovej súťaži po druhom dni vedie jeden z týmov Jiřetína v zložení, R. Michalík, V. Kuklík, J. Zaremba.

Tretí a štvrtý súťažný deň jazdcov čaká nová trať, taktiež veľmi dlhá a fyzicky náročná. Držíme našim jazdcom palce, aby bol ten postup po priečkach priebežného poradia taký ako doposiaľ a aby sa im vyhýbali zranenia a technické poruchy.

Priebežné poradie našich jazdcov vo svojich triedach:

Trieda Pozícia Jazdec
E1: 23. Robert Kapajčík
E2: 34. Štefan Svitko
E2: 48. Radek Matoška
E2: 64. Juraj Dozsa
E2: 74. Zlatko Novosad
E3: 103. Ivan Jakeš ( porucha motocykla)

Súťaž trofy tímov po druhom súťažnom dní:

Poz Krajina Strata
1. Fínsko  
2.Francúzsko 3,54 min.
3. Španielsko 6,12 min.
4. Švédsko 7,56 min.
5. Taliansko 8,32min.
6. Austrália 8,53 min.
7. Nový Zéland 10,36 min.
8. Veľká Británia 21,01 min.
9. SLOVENSKO 24,29 min.
10. USA 24,54 min.

Súťaž juniorských tímov po druhom súťažnom dni:

Poz Krajina
1.USA
2. Francúzsko
3. Nemecko
4. Austrália
5. Fínsko
6. Taliansko
7. Veľká Británia
8. Holandsko
9. Španielsko
10. Nový Zéland

Zdroj: SMF

Pridané: 15.11.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »