Anketa:
Yamaha YZF-R1 2007
ZdieľaťPridané: 08.01.2007 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 29309 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Pre nový rok boli na výstave v Kolíne predstavené dva litrové superšporty – Suzuki GSX-R a Yamaha R1. Yamaha toto predstavenie brala v skromnom duchu, čo je vzhľadom na revolučné zmeny v motore dosť prekvapujúce.
Prvou veľkou zmenou je upustenie od päťventilovej techniky, teda akési nepriame uznanie, že predsa len to s tými štyrmi ventilmi, ktoré majú všetci konkurenti, asi pôjde lepšie. Druhou zmenou, v motocyklovej oblasti dosť originálnou, je premenná dĺžka sacieho potrubia.
Yamaha YZF-R1 2007 |
Po dizajnovej stránke sa toho až tak veľa neudialo, zasvätení si však určite všimnú, že známe a vynikajúce štvorpiestiky boli nahradené radiálne uchytenými šesťpiestikmi. Zväčšili sa nasávacie otvory vpredu, o centimeter sa zvýšilo plexi, mierne sa upravila podsedlová časť, úplne nový je rám a nádrž – zmenených vecí je vlastne dosť, ale vidno ich až pri priamom porovnávaní. Najlepším poznávacím znakom nového ročníka sú nepochybne nové brzdové strmene.
Yamaha YZF-R1 2007 |
YCC-I
Alebo Yamaha Chip Controlled Intake (čipom ovládané sanie), to je ufónsky znejúci názov tejto novej vychytávky. Jej princíp spočíva v tom, že pri preklenutí 10 400 otáčok za minútu elektronika oddelí hornú časť štyroch sacích hrdiel, čím si motor začne ťahať vzduch iba cez spodnú, o 75 mm kratšiu časť. Tým sa zlepší tok vzduchu, motoru sa lepšie dýcha a výsledkom je vyšší výkon – narástol o 14 koní na 189 k. A to je pekné stádo, momentálne najväčšie zo všetkých litrov (treba brať do úvahy, že Honda a Kawasaki sú modely 2006 a Suzuki ešte neprezradila výkon novej GSX-R 1000. Ten bol pred rokom o 3 k vyšší než mala R1).
YCC-I – premenlivá dĺžka sacieho potrubia |
Jeden ventil do smetiaka
Od zrodu R1 pracovalo v jej motore dvadsať ventilov, teda päť na valec. Rozhodnutie konštruktérov postaviť úplne nový motor so štyrmi ventilmi na valec teda určite mnohým dvihlo obočie. V neposlednom rade to má výhodu aspoň v úspore hmotnosti. Keď je o nej reč, treba spomenúť, že diétu R1 určite nedržala, lebo pribrala 4 kilá. To nie je v móde!
Nová prístrojovka |
Zabudni na plynové lanko
Ďalší názov YCC-T (Yamaha Chip Control Throttle) v sebe skrýva technológiu, ktorá pomaly presakuje aj do motocyklového sveta. Ide o elektronickú plynovú rukoväť, pri ktorej je klasické plynové lanko nahradené čipom, a ten komunikuje so vstrekovaním; výrobca sľubuje jemnejšiu a okamžitú reakciu motora.
Čo nás čaká?
V prvom rade by sme sa už konečne mohli dozvedieť výkon novej GSX-R, o ktorej Suzuki pustila von veľmi málo informácií. V druhom rade môžme byť zvedaví na nové ročníky CBR 1000 RR a ZX-10 R, lebo Yamaha im nič nedaruje. Uvidíme...
Yamaha YZF-R1 2007 |
Pridané: 08.01.2007 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Súvisiace články:
- Videoreportáž Milano 2007 2. časť - Ducati, Moto Guzzi, Piaggio, Moto Morini, Suzuki, Yamaha a ďalšie - Awia
- SUZUKI GSF 600S - Bandit, YAMAHA FZS 600S - Fazer a HONDA CB 600S - Hornet - maco
- Z redakčného zápisníka (editoriál) 9-10/2018 - máme parádne počasie a tešíme sa novinkám z výstav - Herghott
- Výstava Intermot 2014 mojím pohľadom - Romoto
- Novinky 2015: Yamaha YZF-R1 a YZF-R1M - tri ladičky a dvesto kobýl - zeON
- Špionážna fotografia: Nová Yamaha YZF-R1 2015 ? - zeON
- Patent turbo motora pre koncept Suzuki Recursion - zeON
- Kryt motora Touratech – odolná ochrana pre všetky dobrodružstvá - Redakcia
- Pozvánka: Výstava motocyklov a testovacie jazdy - Styx v Bory Mall 23. - 25. 9. 2022 - Redakcia
- Retrospomienka na Autosalón Bratislava Incheba 1999 - gilbert
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora