ISSN 1336-6491 | Online: 1994 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia má novú RSV-4!

 Zdieľať

Pridané: 23.02.2008 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 4098 [Bleskovky - Novinky]

Fanúšikovia značky z Noale sa konečne dočkali. Nová RSV-4 má bojovať vo svetových superbajkoch už v roku 2009.

Srdcom tohto skvostu má byť 65 stupňový V4 motor s objemom 1000 kubických centimetrov, výkonom cez 200 koní v závodnej úprave a k prvým homologovaným verziám novej RSV-čky by sa verejnosť mala dostať na konci roka 2008. Ako tomu bude v skutočnosti je naozaj otázne a môžeme len dúfať, že sa to podarí.

O vývoji 4V motora pod taktovkou Aprilie sa vie už dávnejšie, no ako tu už vo svete chodí, nie všetky projekty bývajú z viacerých dôvodov (najmä finančných) vždy dotiahnuté do úspešného konca a práve o tomto sa už dlhšie nič nehovorilo. Preto je naozaj skvelou správou, že Aprilia nezložila zbrane a chystá sa znovu zaútočiť. Či bude skutočne útočiť na predné priečky alebo sa motať niekde vzadu s olejom tečúcim za jazdy z motora, prípade horieť ako tomu bolo s trojvalcom nasadenom v MotoGP je otázka. Určite to nebude mať jednoduché a každopádne držíme palce. Ak sa pridá aj BMW, ktoré momentálne vyvíja radový litrový štvorvalec, môžeme sa tešiť v roku 2009 na 8 značiek! v štartovom poli WSBK a to je asi na šampus.

Adieu MotoGP...

Pridané: 23.02.2008 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »