Anketa:
Úspech slovenských jazdcov na Majstrovstvách Európy v endure - Taliansko, Iglesias (Sardínia)
ZdieľaťPridané: 10.04.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Šport - Enduro]
V dňoch 7.- 9. apríla 2006 sa v meste Iglesias na Sicílii uskutočnilo prvé podujatie tohtoročného seriálu majstrovstiev Európy v endure.
Slovenskú motocyklovú federáciu na šampionáte reprezentovalo sedem jazdcov: v triede junior E1 skončil po dvoch súťažných dňoch Marek Giertl na 11.mieste, Filip Kvačkaj na 19.mieste, v triede junior E2/E3 obsadil Juraj Dozsa 8.miesto.
![]() |
Uvedené ME boli pre SMF úspešnejšie v seniorských triedach, kde v triede E3 skončil Ivan jakeš na 6.mieste a v triede senior E2 jazdci SMF obsadili hneď prvé dve mieste - český jazdec Roman Michalík štartujúci so licenciou SMF v triede zvíťazil a Štefan Svitko (úradujúci juniorský majster Európy z roku 2005) skončil na mieste druhom.
Posledný náš zástupca v triede veterán Emil Čunderlík skončil v hodnotení dvoch súťažných dní na 5.mieste.
V hodnotení národov, do ktorého sa započítavajú umiestnenia len slovenských jazdcov SR obsadilo piatu priečku.
Kompletné výsledky oboch súťažných dní samostatne sú uverejnené na internetovej stránke usporiadateľského klubu: www.motoclubiglesias.org.
Zdroj: SMF
Pridané: 10.04.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Slováci na ME enduro Santa Margherita di Staffora 2014 v Taliansku - Redakcia
- V Rudinej víťazstvo Kothaya - úvodné podujatie seriálu M-SR v triale - sita
- Novohradský trial 2006 – trialisti súťažili opäť aj na juhu Slovenska. - Harly
- Svetový víkend pre bahniakov - dva svetové šampionáty na Slovensku už tento víkend! - Awia
- Plejsy privítajú jazdcov svetového endura - Awia
- Enduráci smerujú do Vyšného Medzeva - Awia
- ME enduro - Lotyšsko - Úspech Slovákov !!! - Awia
- Finále ME enduro – medaila pre Slovensko! - Awia
- Kapajčík na Majstrovstvách sveta enduro na stupni víťazov! - Awia
- Gelnica úspešne zvládla majstrovstvá sveta enduro GP 2022 a MM SR enduro - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dakar 2026 – Trasa pripravená, Svitko sa pripravuje na 17-tu účasť a po prestávke nebude chýbať ani Juraj Varga na bugine
- Triumph predstavil Tiger Alpine & Desert špeciálne edície - keď sa hory a púšť stretnú
- Nová značka ZXMoto pripravuje aj 1000 ccm boxer motor
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- Harley-Davidson predstavuje Bagger World Cup: šesť pretekov v USA a Európe
- SWM Motorcycles prináša adventure Versante 550, scrambler a nové skútre
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!





