Anketa:
Úspech slovenských jazdcov na Majstrovstvách Európy v endure - Taliansko, Iglesias (Sardínia)
ZdieľaťPridané: 10.04.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5513 [Šport - Enduro]
V dňoch 7.- 9. apríla 2006 sa v meste Iglesias na Sicílii uskutočnilo prvé podujatie tohtoročného seriálu majstrovstiev Európy v endure.
Slovenskú motocyklovú federáciu na šampionáte reprezentovalo sedem jazdcov: v triede junior E1 skončil po dvoch súťažných dňoch Marek Giertl na 11.mieste, Filip Kvačkaj na 19.mieste, v triede junior E2/E3 obsadil Juraj Dozsa 8.miesto.
![]() |
Uvedené ME boli pre SMF úspešnejšie v seniorských triedach, kde v triede E3 skončil Ivan jakeš na 6.mieste a v triede senior E2 jazdci SMF obsadili hneď prvé dve mieste - český jazdec Roman Michalík štartujúci so licenciou SMF v triede zvíťazil a Štefan Svitko (úradujúci juniorský majster Európy z roku 2005) skončil na mieste druhom.
Posledný náš zástupca v triede veterán Emil Čunderlík skončil v hodnotení dvoch súťažných dní na 5.mieste.
V hodnotení národov, do ktorého sa započítavajú umiestnenia len slovenských jazdcov SR obsadilo piatu priečku.
Kompletné výsledky oboch súťažných dní samostatne sú uverejnené na internetovej stránke usporiadateľského klubu: www.motoclubiglesias.org.
Zdroj: SMF
Pridané: 10.04.2006 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Slováci na ME enduro Santa Margherita di Staffora 2014 v Taliansku - Redakcia
- V Rudinej víťazstvo Kothaya - úvodné podujatie seriálu M-SR v triale - sita
- Novohradský trial 2006 – trialisti súťažili opäť aj na juhu Slovenska. - Harly
- Svetový víkend pre bahniakov - dva svetové šampionáty na Slovensku už tento víkend! - Awia
- Plejsy privítajú jazdcov svetového endura - Awia
- Enduráci smerujú do Vyšného Medzeva - Awia
- ME enduro - Lotyšsko - Úspech Slovákov !!! - Awia
- Finále ME enduro – medaila pre Slovensko! - Awia
- Kapajčík na Majstrovstvách sveta enduro na stupni víťazov! - Awia
- Gelnica úspešne zvládla majstrovstvá sveta enduro GP 2022 a MM SR enduro - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!